Akhirnya satu lagi Bukit akan diadakan pilihanraya

on Tuesday, February 17, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments


11.30 PAGI - TERBARU: Satu lagi pilihanraya kecil bakal diadakan. SAH Ahli Dewan Undangan Negeri PKR kawasan Bukit Lanjan, Elizabeth Wong umum letak jawatan ADUN dan EXCO Kerajaan Negeri Selangor. Beliau membuat pengumuman itu dalam sidang akhbar di ibupejabat PKR dekat Petaling Jaya jam 11 pagi ini. Suasana kecoh timbul sejurus beliau umum nak letak jawatan apabila kira-kira 30 penyokongnya jerit pekik di situ persoalkan kenapa beliau perlu letak jawatan .Beliau memberi alasan keputusan ini dibuat demi kepentingan parti PKR. Pada ketika yang sama berbagai-bagai spekulasi berlegar tentang siapakah teman lelaki misteri yang didakwa merakam secara curi gambar Wong di rumahnya di Bukit Gasing, Petaling Jaya.

Sumber-sumber PKR beritahu ada yang kata ia mungkin Pemuda Melayu. Jika betul cerita ini kata mereka, ini kes berat kerana ia sudah masuk bab kes bersekedudukan. Ini sekaligus cetus isu moral. Jika tidak mereka sendiri hairan kenapa tiba-tiba Wong umum nak letak jawatan." Kalau tak salah kenapa takut sampai nak letak jawatan...mesti ada kes berat ni,"kata mereka membuat andaian mengenainya.

Sementara itu seperti diduga walaupun kes ini tak jelas jalan ceritanya lagi kalangan pemimpin pembangkang terus hentam Barisan Nasional (BN) terlibat.Antaranya Ketua Wanita PKR Zuraida Kamaruddin dan Ahli Parlimen DAP Seputeh Teresa Kok. Mereka dakwa ini taktik kotor BN nak jatuhkan wakil rakyat pembangkang. Dalam sidang akhbar itu Wong dakwa beliau tidak merasa bersalah dan tidak malu dengan seksualitinya sebagai wanita bujang. "Saya berdiri teguh dengan prinsip demokrasi bahawa setiap orang mempunyai hak privasi - 17/2/2009

agendadaily.com


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.