Pemuda UMNO VS Karpal ( Singh Is King )

on Thursday, February 26, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 2 Comments


PEMUDA UMNO MALAYSIA





Kerana mulut badan binasa.

Gara-gara menuduh Pemuda UMNO celaka, pengerusi DAP Karpal Singh, petang Khamis hampir menerima padah apabila sekumpulan pemimpin UMNO Selangor menghalang beliau masuk ke bangunan Parlimen selagi belum minta maaf.



Insiden kekecohan itu berlaku di pintu masuk lobi menara bangunan Parlimen kira-kira jam 2.30 petang apabila 13 ketua Pemuda UMNO Bahagian di negeri itu sudah bersedia setengah jam sebelum itu menunggu Ahli Parlimen Bukit Gelugor itu sampai bagi sessi petang sidang Dewan Rakyat.





Walaupun hujan dan sebahagian mereka basah, kumpulan itu terus meluru ke arah Karpal yang baru tiba dan menaiki kerusi roda untuk menuju lif fi lobi menara tersebut.

Beberapa pemimpin Pemuda terbabit kemudiannya meminta Karpal mengakui ada menyebut perkataan "Pemuda UMNO celaka" di dalam dewan, Rabu dan meminta pemimpin DAP itu mengulanginya.

Mereka juga meminta Karpal meminta maaf tetapi Karpal tidak bercakap apa-apa menyebabkan kumpulan itu terus mendesaknya.



Ketika kekecohan itu, beberapa ahli parlimen yang dimaklumkan insiden tersebut, meluru ke arah kumpulan Pemuda UMNO dan hampir mencetuskan ketegangan.

Bagaimanapun, kekecohan itu berjaya disekat anggota polis dan pasukan keselamatan Parlimen manakala Karpal segera dibawa masuk ke menara tersebut.

Namun, keadaan panas semula apabila anak Karpal, Gobind Singh Deo turun dari Parlimen dan mencabar Pemuda UMNO Selangor berdepan dengannya.

Cabar mencabar antara kedua-dua pihak kemudian dileraikan pihak berkuasa.

Pengerusi BNBBC, Datuk Seri Tiong King Sing dan Ketua Pentadbiran Parlimen, Datuk Kamaruddin Baria serta Penyelaras BN, Datuk Zainal Abidin kemudian mententeramkan keadaan serta meminta kumpulan terbabit bersurai.

Ketua Pemuda UMNO Bahagian Gombak, Megat Zulkarnain Datuk Omardin yang ditemui selepas itu berkata, mereka datang secara baik untuk mendengar sendiri dari mulut Karpal tentang kenyataannya bahawa Pemuda UMNO celaka.

“Pemuda UMNO Selangor datang untuk bersemuka dan mahu dia ulangi apa yang beliau kata di Parliman semalam. Sekarang nyata, beliau seorang pemimpin yang bacul dan tak berani mengulangi apa dia sebut semalam depan 13 ketua pemuda UMNO bahagian,” tegasnya.

Menurut beliau, terlalu banyak kenyataan Karpal yang melukakan hati UMNO dan orang Melayu.

“Adalah tidak wajar perkataan celaka disebut dalam Parlimen, tempat yang darjatnya begitu tinggi bagi mendengar masalah rakyat dan negara. Kalau beliau ada masalah dengan Pemuda UMNO, beliau boleh buat kenyataan di luar bukannya berselindung di Dewan Rakyat,” katanya.

Katanya, Karpal memulakan perkara ini dan beliau perlu menamatkannya.

Ketua Pemuda UMNO Bahagian Serdang, Md Salleh Engku Jamal berkata, Pemuda UMNO Selangor sanggup mati bagi mempertahankan maruah orang Melayu dan parti UMNO.

“Karpal kata Pemuda UMNO celaka bermakna dia juga mengatakan orang Melayu juga celaka,” katanya.- 26/2/2009

agendadaily



Pemuda UMNO mengecam dan mengutuk sekeras-kerasnya ucapan Karpal Singh- KJ

Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia (Pemuda UMNO) mengecam dan mengutuk sekeras-kerasnya ucapan yang dibuat oleh YB Karpal Singh, Ahli Parlimen Bukit Gelugor dan Pengerusi DAP, dalam Dewan Rakyat semalam.

Tuduhan beliau bahawa Pemuda UMNO bertanggungjawab atas kiriman peluru pistol padanya adalah satu tuduhan liar, gila dan berniat jahat serta telah menimbulkan kemarahan seluruh 700,000 ahli Pemuda UMNO Malaysia.

Perkataan celupar, kesat dan “unparliamentary” yang diguna dan dilontarkan kepada Pemuda UMNO juga membuktikan beliau seorang wakil rakyat yang tidak bertamaddun, tiada adab, kesopanan, kelas dan
kualiti.

DAP sering membangkitkan isu “Parlimen kelas atau tahap dunia pertama”. Namun, tindakan Pengerusinya itu jelas menunjukkan perangai dan sikap Ahli Parlimen yang langsung tiada kelas.

Karpal sepatutnya tidak bersembunyi dan berselindung di belakang kekebalan seorang Ahli Parlimen dengan membuat tuduhan yang tiada asas dan kebenaran. Jika beliau ada bukti bahawa peluru tersebut dihantar oleh Pemuda UMNO, kami dengan ini mencabar Karpal untuk menunjukkan bukti dalam 24 jam. Sekiranya beliau gagal memberi sebarang bukti, rakyat Malaysia bolehlah menganggap dirinya seorang penipu yang sudah hilang segala kredibiliti dan kewarasan.

Kami tidak akan membuangkan masa dengan meminta beliau memohon maaf kerana manusia seperti beliau tidak mengerti makna taubat dan pengakuan salah. Pemuda UMNO cuma mencabar beliau membawa bukti kukuh dan sekiranya beliau gagal, semua rakyat boleh menyimpulkan bahawa Karpal Singh adalah penipu yang ketandusan modal.

Pemuda UMNO sekali lagi menegaskan bahawa tindakan ahli-ahli kita yang telah membuat laporan polis terhadap Karpal yang berjumlah lebih dari 100 laporan, mencerminkan perasaan majoriti rakyat, terutamanya masyarakat Melayu yang masih marah dengan ugutan Karpal untuk mengheret Duli Yang Maha Mulia Paduka Sultan Perak ke mahkamah.

Sebagai seorang peguam terkenal, Karpal patut sedar bahawa tindakan Pemuda UMNO ini mengikut undang-undang dan berlandaskan hak setiap rakyat Malaysia. Pemuda UMNO juga mendesak pihak Peguam Negara untuk bertindak cepat atas syor-syor Polis Diraja Malaysia, berdasarkan segala laporan polis berkenaan yang dibuat sebelum ini.

Kami mahu mengingatkan Karpal bahawa bukan Pemuda UMNO yang main-main. Sebenarnya Karpal yang main-main dengan sentimen rakyat dan bermain dengan api. Sekiranya beliau tidak bertaubat dan berhenti, kemarahan yang masih membara ini akan menjadi lebih dahsyat. Pemuda UMNO tidak akan berhenti untuk menentang Karpal, di mana sahaja demi kemaslahatan rakyat, prinsip Rukun Negara dan institusi raja berperlembagaan.

Sumber : REMBAU.NET

Komen Pemuda

"Beliau bukan sahaja telah melanggar peruntukkan 36 (4) Peraturan Mesyuarat Dewan Rakyat yang tidak membenarkan kata-kata kesat digunakan sewaktu perbahasan di dalam Dewan, malah ianya berunsur fitnah dan pembohongan apabila menuduh pergerakan Pemuda Umno sebagai membuat ancaman jenayah dengan menghantar dua butir peluru kepadanya,"klik di sini
Datuk Muhkriz Mahathir

"Kita sudah cukup bersabar dan kita tidak boleh lagi bertolak ansur dengan sikap biadap Karpal Singh yang terus celupar mengeluarkan kata-kata mengguris perasaan kita.Hari ini kita mahu dia (Karpal) ulangi kenyataannya semalam di dalam Parlimen dan meminta maaf namun dia takut untuk melakukannya di luar Parlimen", kata Ketua Pemuda UMNO Serdang, Ungku Salleh Ungku Mohd Jamal.

Pernah kita maki dia Singh celaka. Bayangkan bagaimana orang Singh rasa Singh celaka.” Itulah kata-kata anggota Exco Pemuda Umno Datuk Reezal Merican Naina Merican bagi melahirkan rasa terguris hati dan marah anggota pergerakan itu terhadap Pengerusi DAP Karpal Singh yang semalam

komen PB

Saya sebagai Ahli Pemuda UMNO melihat gelagat Karpal celaka ini yang bercakap dalam Parlimen dan mengata Pemuda UMNO celaka memang kurang ajar ,biadap dan memang tidak sedar diri dia itu OKU . Ini bukan cerita Hindustan dengan main ugut guna peluru dan mungkin lakonan beliau untuk tunjuk simpati terhadap dirinya. KJ mewakili Pemuda UMNO sudah cabar Karpal ini kemukakan bukti kukuh jika Pemuda terbabit dengan peluru ini dalam masa 24 jam . Jika tiada jawapan balas dalam masa 24 jam memang dasar penipu /pembelit /penderhaka adalah kata-kata paling baik kepada pemimpin seperti ini . Kekecohan di Parlimen siang tadi oleh beberapa Ketua Pemuda Bahagian Selangor ini jelas menunjukkan Pemuda kini akan bangkit dengan semangat dan iltizam yang tinggi untuk tidak sanggup lagi melihat dihina malah Raja Melayu kita sendiri sanggup mereka menderhaka .Pemuda UMNO perlu berani seperti seekor Sang Harimau Malaya untuki mengaum semula !! Hidup Pemuda UMNO !!


link

Gambar Pertunjukan Sarkas Di Parlimen


2 Responses

  1. Anonymous says:

    Senang je , pemuda umno ada yang berani mati, so tembak je karpal depan-depan dengan niat yg jitu dan mengaku memang ingin menamatkan riwayat karpal macam filem hang tuah.
    Baru seorang je yang terlibat...
    kena le korban sikit.... Baru le juara bangsa....Hero bangsa....
    mesti semua org melayu sokong..

  2. woi anon , dulu hang lupa ke budak PAS yang mak bapa dia PAS yang menghantar komen di sebuah laman web dengan menyatakan Pengerusi DAP, Karpal Singh 'halal' dibunuh, hari ini menyerah diri di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Johor Bahru Selatan dulu ..

    PAS pun tak berani ..bacul !! at least Pemuda UMNO p juga gertak karpal celaka ini di Parlimen ..takut pun dia tak padan dengan OKU..

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.