Plus mahu naikkan tol 5 peratus Mac

on Sunday, February 15, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments


KUALA LUMPUR: Plus Expressways Berhad (Plus) dijangka menaikkan kadar tol sehingga lima peratus bagi semua lebuh raya dikendalikannya mulai bulan depan jika kerajaan tidak membuat tawaran pilihan sama ada memberi pampasan atau melanjutkan tempoh konsesi.

Sumber Plus berkata, unjuran kenaikan lima peratus itu dibuat berdasarkan keadaan ekonomi semasa dengan mengambil kira beban terhadap pengguna dan unjuran itu hanya separuh daripada kadar kenaikan 10 peratus yang dibenarkan dalam perjanjian konsesi.

Katanya, keputusan itu belum muktamad kerana kerajaan belum menyatakan pendirian berhubung perkara terbabit, yang perlu mendapat kelulusan Kabinet. klik di sini

Komen PB

- Tidak patut Plus Exspressway iaitu anak syarikat induk UEM Group meminta kadar tol dinaikkan dalam ekonomi negara yang mengalami kemelesetan ,pekerja dibuang ,dan barangan mahal . Saya yang berkerja sendiri dalam anak syarikat UEM sendiri tidak bersetuju dengan langkah PLUS mendesak kerajaan menaikkan kadar tol dalam keadaan sekarang ini.

- Kita berharap Menteri Kerjaraya Datuk Ir Zin Mohammad dan Perdana Menteri tidak melayan sebarang tuntutan PLUS ini yang hanya memikirkan keuntungan dan KPI mereka sahaja tanpa mengambil kira kesannya kepada Rakyat jika kadar tol ini dinaikkan.


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.