RPK pulak lepas BOM kepada Anwar

on Wednesday, February 11, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 12 Comments



komen PB

seorang lagi penulis popular yang berpengaruh dalam Pakatan Rakyat mula mengikut jejak Karpal untuk BOM kepada 3 Abdul ini Anwar ,Lim Kit Siang dan Hadi .Persoalannya adakah ini sandiwara Pakatan @ benar2 terjadi krisis kepimpinan yang semakin rapuh dalam Pakatan . Saya yakin tentu akan ada blogger Pakatan akan mengatakan RPK ini pandangan peribadi ,tidak relevan malah paling dasyat sudah dibeli oleh BN . Kita tunggu respon dari Anwar pastinya akan jawab dengan hati-hati dan tertib menyusun ayat .


12 Responses

  1. terlajak perahu boleh di undur, terlajak menyokong pakatan rakyat pun boleh undur.

  2. Anonymous says:

    sedare rpk...

    Saya tidak melihat kejatuhan kerajaan PR Perak ke tangan Umno/BN salah kami bertiga. namun, kami menerima ini sebagai pengajaran.

    si jamal, osman & hee sepatutnya bertanggungjawab. tp tidak Dato' Nasa, kerana saya percaya beliau dipaksa.

    BN telah mngambil kesempatan ini dgn menggunakan Sultan untuk menghalalkan kerja jahat mereka. kami pula yang dituduh derhaka hanya kerana ingin menegakkan suara rakyat.

    sekian

  3. Anonymous says:

    rakyat rakyat rakyat

    aku muak dengan kata2 pemimpin PR yang pergunakan perkataan rakyat..

    47% pengundi BN perak bukan rakyat ke?

    sohai sekor2 PR... wajib bunuh je..

  4. Anonymous says:

    kahkahhkahkah...abg taiping mali tolong buang semua poster dan ribuan risalah dari terong....changkat cering...bt 8....simpang.... matang..hingga ke ulu sepetang......maklumlah poster abg ko...Osman jailu....kahkahhhakhhhakha...bawak la motor goldwings ko tu..jalan-jalan kat tempat yang aku kata tadi......lepas tu boleh la pekena mee banjir udang kat ulu sepetang...tolong bagi tau kat semua cina(yang geng BPN anggap suku sakat komunis serta macam babi tu...).sokong la calon BN...kah.....pi la ulu sepetang....

    RPK lepaskan bom kat semua...termasuklah Najib melalui akuan bersumpahnya...mana najibnya dakwa la..bawak la pi mahkamah....memang elok la 3 orang kuat pakatan rakyat tu berenti.....bagi a peluang at orang muda pulak.....sama macam najib....la..jadi pengarah pilihanraya umum buat BN mac 2008..kantoi.....pengarah pilihanraya kecil permatang pauh...kantoi...pengarah pilihanraya kecil kuala trengganu kantoiii........nasib baik dapat merampas perak setelah mempergunakan raja serta sultan perak......oarng umno pun kena ingat DR Mahathir pun dah cakap Najib nie akan menyumbang kepada kekalahan UMNO serta BN bagi pilihanraya Umum ke 13 nanti...tapi ada berani ka?....mai pakat cium tangan najib...nanti dai jadi PM kita semua seronok....mai..mai..

    Buat sdr anony..memang la BARUA UMNO acam ko nie muak...bila bercakap tentang rakyat...maklumah... 53% lagi rakyat yang sokong pakatan rakyat tu bodoh..bangang...barua sebab tak undi UMNO dan BN....lain kali belajar matematik dulu..lepas tu baru boleh tulis.....mangkuk betul la ko nie....47% dan 53% mana banyak.....apa ko ingat la Osman jailu.jamaluddin dan hee dulu menang sebab dapat undi dari UMNO BN ka...hormat la sikit majoriti rakyat.....hormat la sikit....

    kalu nak bunuh tanya najib apa macam c4 boleh kut...tak pun boleh dera semua rakyat yang sokong pakatan rakyat..macam Kelantan serta Kedah yang 98% BANGSA MELAYU...hoiii anony barua umno...ada faham ka..takkan bengang kut....relax la...tu sampai tahap nak membunuh...sebab tu la ada hukum hudud.....qisas...ko ada faham ke mangkuk?

  5. Anonymous says:

    punca yang menghuru-harakan perak sekarang adalah kewujudan pas pkr dan dap....

    hapuskan pas pkr dan dap sebagaimana ISA mahu dihapuskan

  6. Anonymous says:

    kahkahhh...memang sah ko bengap la....kalu nak hapuskan PAS,PKR dan DAP hapuskan semua orang melayu cina dan India...kat malaysia nie yang sokong pakatan rakyat...tak gitu?kahkahkaaaahhh... lain kali suruh adik ko baca ....lepas tu sampaikan maklumat kat ko...kahhakahhhh

  7. RPK pun dan ikut sindrom Karpal ,mereka ini sudah tidak lagi dipedulikan dalam Pakatan dan meminjam ayat Tun ..mereka buat mcm Paria ..hehe

  8. hahaha... semua org bebas bersuara.... aku rasa xde ape yg pelik pon dgn kenyataan karpal dan RPk....

    hahahaha... aku sokong ayat ni..
    "kalu nak hapuskan PAS,PKR dan DAP hapuskan semua orang melayu cina dan India...kat malaysia nie yang sokong pakatan rakyat...'

    hahahaha.. "islam hadhari itu sesat dan menyesatkan"

  9. itu la ckp org pakatan ..tiada apa yang pelik tetapi sebenarnya seperti api yang panas membara ..haha lawak la

    jadi karpal main2 je la betul tak joe chanker ?? haha

    PKR dan Pas la ni bimbang terhadap kebangkitan orang Melayu di Perak yang menyokong tindakan Sultan Perak melantik Menteri Besar, Datuk Dr. Zambry Abdul Kadir dari BN untuk menggantikan Datuk Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin.

  10. Kami tak tau apa akan jadi kat negara kita ni. Semenjak keputusan PRU 12 kuar, masih tak selesai lagi hal politik. Dari kaca TV sampai la ke surat khabar nyamuk, dari warung kopi pisang sesikat sampai la ke hotel mewah 5 bintang, dari pakcik nelayan sampai la ke Hang kebun. Cerita tadak lain, politik, politik, politik.

    Wahai pejuang Rakyat, Wahai Pejuang Bangsa, tolong la berhenti sejenak dan fikirkan sekejap masalah rakyat terbanyak. Kami sekarang ni berdepan dengan kesusahan akibat kos sara hidup yang meningkat di tambah pula kesan sub prima kejatuhan ekonomi global.

    Banyak kilang dah tutup, banyak premis dah lingkup, banyak kes pembuangan pekerja secara bersistematik, meningkatnya kadar pengangguran yang drastik lalu meningkatnya kadar jenayah secara automatik.

    Kini ramai rakyat bawahan yang kesusahan dan hidup penuh kesulitan. Harga getah jatuh. Harga sawit jatuh. Harga besi buruk pun jatuh. Nak berniaga, pelanggan ramai tapi ramai nak masuk akaun sebab tak berduit. Jadi kontraktor kecil, projek kerajaan turun, kroni yang pulun. Masa depan kami kabur. Masa depan anak-anak kami bercampur baur.

    Perut kami tak kan kenyang dengan politik. Anak-anak kami yang kelaparan tidak akan tido lena didendang pidato politik. Suara kami hanya akan kami terjemahkan di dalam Peti-peti Undi. Suara rakyat, suara keramat.

    Oleh itu wahai pejuang bangsa, wahai pejuang rakyat, berhentilah seketika dan ayuh duduk semeja demi kebajikan rakyat terbanyak. Makmurkan ekonomi negara,jangan biarkan rakyat hidup dalam kesusahan kerana "Kemiskinan akan membawa kepada keganasan dan kekufuran."

  11. kontraktor wibawa,

    politik ini ibarat mulut ..tak akn berhenti sampai hari kiamat . Sdr harus terima kerana suasana iklim politik dulu dan sekarang sudah berbeza. Media alternatif internet,blog terlalu banyak dan sebarang berita kita boleh cari ..

    Politik antara bahan yang paling orang cari . krisis ekonomi ini mungkin kita boleh katakan kesan dari luar dan kestabilan politik ini adalah keputusan di tangan rakyat ..jika rakyat silap memilih pemimpin dan parti yang hanya retorik dan menipu rakyat ,politiking ini akan berterusan.

    Untuk makluman sdr ,politiking berterusan sejak PRU 12 dan sehingga PRU 13 ..kita perlu sedarkan rakyat kembali daripada terus tertipu oleh Pakatan dan Anwar . Pakatan pun terus berpolitik tidah henti dan BN juga harus juga menyahut semua ini ..

  12. Anonymous says:

    Kepada "Dulu UMNO sekarang PAS", apa yg kau merapu dan meroyan ni..Macam orang tak betul aje. Bagilah komen yg bernas sikit..Jangan asyik komen yg sama aje. Aku dah bosan dgn komen kau la..Ini semua retorik aje. Bila ada aje orang PR buat komen sama aje...termasuk kau.
    ADUN PKR dan DAP tu bukannya lompat parti tapi keluar parti aje sebab dah tak percaya dgn PR. Salah ke? Memanglah mereka dipilih atas parti PKR atau DAP. Tapi aku bagi kau contoh, salah satu ADUN PKR tu menang majoriti lebih kurang seribu aje. Kalau dia keluar parti, dia akan bawak keluar lebih seribu orang pengikut setia dia. Betul tak..mungkin lebih. So jumlah tu campur dgn jumlah pengundi yg dah memang sokong BN dah tentu dia still menang. kalau ikut teori, jumlah penyokong BN memang dah tetap. So, kalau ADUN PKR keluar, tentu dia akan bawak pengundi yg menyokong dia sekali. Jangan ingat semua orang mengundi ikut parti tapi ada yg ikut calon.
    Apa-apapun, terimalah qada-qadar allah. Syabas RPK dan karpal singh kerana baru sekarang aku dengar orang dlm PR sendiri menegur dan BOM pemimpin mereka. Dulu, mereka anggap semuanya bagus. PR akan hancur tak lama lagi. Keputusan pilihanraya di Bukit Gantang dan Bukit Selambau penentu dan titik tolak kepada kehancuran Pakatan rakyat. Pemimpin mereka tak boleh dipercayai. Korup, masalah sosial, tak cekap, merugikan rakyat yg memeilih mereka. PR tak ada calon yg bermutu. Yg rugi ialah rakyat yg menyokong mereka. Mereka ni sebenarnya hampehhhh...

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.