Video K-Pop Aidilfitri rosakkan identiti bangsa Melayu !

on Friday, August 24, 2012 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 2 Comments






Apa nak jadi  dengan anak muda generasi sekarang dalam video ini ... Kalau taksub sangat  dengan  muzik K-Pop pun agak-agak la ..Jangan la sampai terkinja-kinja macam orang hilang akal  , lepas itu pulak buat lagu sempena Aidilfitri .

Geng -geng rock kapak yang bikin lagu Raya seperti Wings , Search tak la terlampau sangat  seperti  budak seekor  ni . Malah geng rap terkenal  seperti 4U2C pun buat lagu 20 kali sedap dan sopan .

Ada kawan GPB cakap ..di hari raya ini  ada segelintir  orang Melayu tak tahu identiti bangsa sendiri . Sepatutnya kita hendaklah memakai baju Melayu /kurung/kebaya di hari raya kerana ia adalah lambang budaya bangsa kita menyambut perayaan   , tapi sayang  ada yang  jubah kononnya nak  ikut tok Arab .

Sama la seperti kes budak di atas ini ..seorang yang kreatif sampai boleh bikin lagu tapi sayang lupa identiti bangsa sendiri .


2 Responses

  1. Firdaus says:

    Inilah budaya2 yang diterapkan kepada anak2 muda kita.. utk mengikut trend semasa kononnya.. so apa nak heran?? Sendir jawap ler kat akhirat sok.. Kita hnaya boleh maju dengan mengikut panduan Islam sebagaimana termaktub dlm AlQuran dan Hadis. Allah dah tunjukkan dgn sejarah Islam sejak zaman dahulu. Nabi Muhammad dpt mmbawa kemajuan kpd Mekah dlm masa 20 tahun lebih shj. Diikuti pula dgn sejarah para khalifah membawa kemajuan smpi ke 3/4 dunia. Kita?? dah 55 tahun merdeka pun masih kena mengikut..

  2. Anonymous says:

    Khalifah membawa kemajuan sampai 3/4 dunia? Fakta palui palsu apa ko bawa ni? Khalifah mana pernah bawa kemajuan? Kalau ada pun tidak sampai pun 1/100 tu pun dekat2 arab sama afrika saja. Dunia lain sudah jauh lebih maju. Itu fakta yg benar.

    Gaman Logiut

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.