PKR takut bayangan UMNO di Penanti

on Saturday, May 30, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 6 Comments


Aku hairan melihat PKR yang dikatakan cukup hebat dan bongkaknya di kubu kuat kawasan Permatang Pauh mereka kini tiba-tiba sudah jadi penakut terhadap bayangan UMNO di Penanti .

Ketua Umno bahagian Permatang Pauh, Datuk Abdul Jalil Abdul Majid mengingatkan PKR supaya tidak mencampuri urusan Umno yang mengadakan majlis penerangan di Penanti.
Katanya, tiada sebab untuk PKR mahu mengambil tahu semua urusan Umno.

“Kenapa dalam kem Umno pun mereka hendak ambil tahu, tetapi hal dia kita tidak boleh ambil tahu.

“Dia mahu semua yang kita buat kena beritahu dia,”

Bagaimanapun, Abdul Jalil mengakui Umno bahagian Permatang Pauh mengadakan majlis tertutup mengenai isu tersebut kepada 27 cawangan Umno di Penanti.Abdul Jalil berkata, program secara tertutup itu khusus untuk ahli parti sahaja.

“Kita hanya hendak sampaikan mesej kepada ahli-ahli parti rnengapa kita tidak bertanding di Penanti.

“Kita juga memberi penerangan kepada ahli mengenai arahan ibu pejabat Umno supaya cawangan parti mengadakan mesyuarat masing-masing,” katanya.



Kenapa AMK PKR ini takut sangat dengan ceramah-ceramah UMNO lakukan untuk ahli-ahli mereka sahaja ?? baru sebentar tadi ceramah Pidato Perdana di Permatang Pasir anjuran Pemuda UMNO Permatang Pauh yang disampaikan oleh Ustaz Kamal Saidin dan Sdr Lokman Nor Adam Exco Pemuda UMNO Malaysia.Pedas dan berapi juga isu -isu semasa yang disampaikan oleh 2 orang penceramah hebat ini . Ceramah ini diadakan bukan di dalam kawasan Penanti dan awat yang kalut sangat AMK ini pergi report polis bagi meminta polis menghentikan program ceramah Umno bagi kesejahteraan dan ketenteraman di Penanti.

Kenapa AMK ni buat lawak sangat ,ceramah UMNO bukannya ramai pun boleh gugat kesejahteraan dan kenteteraman Penanti ke ??? Penerangan mengenai mengapa BN tidak bertanding perlu diperjelaskan kepada pengundi Penanti dari ahli UMNO dan ini yang UMNO lakukan sekarang .Kenapa sibuk sangat PKR dok kacau aktiviti UMNO ,tak puas lagi ke dok maki hamun UMNO di setiap malam ceramah . Untuk PKR , Punya suka la aku dan ahli-ahli UMNO Penanti nak undi sapa pun @ tidak keluar undi pun pada pilihanraya kecil yang tak patut diadakan ini .


Link


Penanti : PKR Diasak Peratusan Tinggi, Majoriti Besar


6 Responses

  1. Anonymous says:

    Yang takut Umno and not PKR. Dalam sejarah kali pertama tak masuk tanding sebab dah kecut .Jangan fikir semua orang hang boleh bodohkan. Yang hang boleh bodohkan adalah kerabat hang yang sama bodohnya dengan hang.

  2. Salam

    Kahkahkah...itulah PKR, Parti Kacau Rakyat. Semua nak dikacaunya hatta dalam seluar sekalipun. manakan tidak, bila tak laku di Penanti, mulalah mereka bikin sensasi.Macam biasa, hamburan kata2 kesat kpd UMNO spt pengecut,takde telor,bodoh dan sbgnya menjadi zikir mereka di Penanti dan alam cyber ini.

  3. dap kafir says:

    Yang dok maki hamun umno tu bagi melantak perut sendiri, anak bini,emak bapak hasil usaha umno. agaknya depa ni kebulur dok dalam pkr sebab kena kencing dengan koling yang penuh sesak dalam pkr, tambah pulak makan duit haram yahudi yang dok ditebarkan di penanti.

  4. Natijahnya,PKR takut dgn bayang-bayang sendiri wlpn cuma bertanding dgn calon bebas...

    Kenap PKR takut dgn bayang-bayang sendiri? Sebab PKR hipokrit dan menipu diri sendiri..

    >>tolak PR dulu, kini dan selamanya. Allahuakbar!

  5. mathanis says:

    Wahai UMNO yang gagah perkasa dan bijaksana..kalau UMNO itu berada dilandasan perjuangan yang betul di Pulau Pinang..mengapa sebelum PRU 12 dulu semasa BN/UMNO tengah hebat..Penang masih puak 'ca' yang perintah? mana pahlawan Melayu Penang? padahal UMNO lebih berkuasa dari segi politik..UMNO pun lupa sejarah ka..Bila Datuk Melayu Bukit Bendera pertahan Melayu...UMNO dok tang mana..malah amik tindakan pulak...macamana Mrlayu nk yakin dengan UMNO..

  6. squillaciukm says:

    pada pendapat ak...

    AMK NIE ADLAH YANG PALING BAR-BI DALAM MSIA NIE...

    ANUAR PON AK RASE BAIK SKIT...( SKIT JE)

    DAP LGI LA BAIK (KRPAL SINGH JE-- SBAB DIE SUROH ANUAR BTAUBAT)

    AMK ANGKATAN PALING BAR-BI!!!!!

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.