Jawapan SMS oleh Dato Hamdi

on Sunday, May 17, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 1 Comment

Assalamualaikum YB Datuk! Tolonglah selesaikan segera kemelut politik di Perak ni. Samapai bila nak selesai? Kalau macam ni asyik saman menyaman bila nak bekerja sebagai pegawai penerangan BN, MB, Wakil Rakyat, Ketua UMNO Bahagian? Terima la suara rakyat bubarkan aje DUN Perak, biar le rakyat yang jadi hakim, siapa yang menang tu le pilihan rakyat! Insya'allah Allah maha adil. Pandangan ikhlas dari TMJ

Jawapan Dato Hamdi kepada pengirim SMS di atas:

Tuan TMJ, Lagi lama macam ni lagi banyak lah kerja ketua penerangan kerajaan negeri. Sebenarnya tuan, hal yang bersangkutan dengan politik dan kuasa sewajarnya diselesaikan di dalam persidangan dewan.

Tetapi apabila perkara sudah sampai ke mahkamah, kita tunggulah keputusan mahkamah. Janganlah tunjuk sporting masa menang je, tetapi mengganas apabila kalah! Soal menagajak diadakan pilihanraya adalah satu hasutan dari rasa kecewa dan dendam yang amat bersangatan.

Apakah parti yang mempunyai majoriti didalam dewan dianggap bersalah bila mempertahankan hak rakyat yang mengundi mereka? Apakah kita harus tunduk beralah kepada kumpulan minoriti yang ganas dan takut kehilangan kuasa?

Tuan, sedarlah bahawa 31 itu adalah lebih besar dari 28 atau {28+3}>{17+6+5}. Tolonglah berlaku adil! Belalah majoriti yang DIZALIMI ini. Dan kata-kata kembali kepada suara rakyat adalah bererti kembali ke persidangan dewan agar suara rakyat dapat di dengari melalui wakil rakyat yang mereka pilih secara sah dalam PRU12 yang lalu.

Kerana takutkan kekuatan majoritilah maka Sivakumar menghalau 10 adun BN termasuk MB keluar dewan. Jika 10 anggota BN keluar. Maka jadilah BN 21 dan mereka 28. Maka undi apa pun mereka akan menang. Sebab 21<28.>

Fikir-fikirkanlah!

Dato Hamdi adalah Ketua Penerangan Negeri Perak

sumber ikhlas : http://www.parpukari.com/2009/05/sms-yang-diterima-oleh-dato-hamdi.html


One Response

  1. Anonymous says:

    Salam,

    Saya mengalu-alukan sebarang komen dari semua pihak tidak mengira fahaman. Namun biarlah konstruktif dan tidak lucah atau fitnah dan
    melulu.
    layari
    http://penpusaka.blogspot.com

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.