Hero Mogok Lapar

on Wednesday, May 27, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 1 Comment


MOGOK lapar adalah sesuatu yang salah di sisi Islam, kata bekas Mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainul Abidin.

"Dalam Islam matlamat tidak menghalalkan cara (the ends do not justify the means). Apa sekalipun hasrat baik tidak boleh dihalalkan dengan cara yang tidak diterima oleh syariat. Mogok lapar adalah satu penyeksaan diri sendiri yang mempunyai ‘nilai ketidakcerdikan’ yang amat sangat. klik sini


Seronok sangat la lilit di kepala lagak seperti Rambo ..nak berjuang untuk mendapatkan semula kuasa untuk kepentingan diri bukan pejuang namanya ,itu gila kuasa !!



Lagak dan gaya mereka masing-masing bagaikan hero filem .Provokasi demi provokasi dilakukan secara berterusan seolah undang undang ada dibawah tapak kaki mereka.DAP ini adalah sebuah parti yang cukup gah dengan gimik politik .Dari berbasikal jalanan hingga ke candlelight vigil dan aksi mogok lapar .Tujuan mereka mudah iaitu mahu mendesak agar Dewan Undangan Negeri dibubarkan

Motif mereka jelas sekali setelah segala ruang untuk kembali berkuasa di Perak nampaknya sudah tertutup rapat.Malah ulama di dalam PAS membenarkan lalu mengatakan tidak salah kerana seperti puasa sunat sahaja.




Disebalik sangkaan mereka tindak tanduk bikin kecoh sana sini kononnya atas nama demokrasi boleh menarik simpati,makin ramai orang yang sudah naik jelak melihat gelagat yang tak sudah sudah ini.

Malah ada yang melihat pembangkang sudah makin melampau dan melampau.Betul apa yang Sdr Lokman Nor Adam mengatakan negara kita dulu diancam oleh ancaman komunis tetapi kini negara berdepan dengan ancaman politik ekstrimis dari parti pembangkang.


One Response

  1. sALam ziarah...
    betul ke mogok lapar????ana tengok doaorang tu cergas semacam je...berlakon je kot...para pengikut yang lurus..mungkin betul2 lapar...orang atasannya...belum pasti lagi betul2 berlapar....hee..hee..
    jengoklah ke blog saya..pedangsrikandi.blogspot.com

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.