Jentera BN tingkat kempen SMS, internet untuk menarik golongan muda

on Saturday, January 10, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 5 Comments


Jentera BN tingkat kempen SMS, internet
KUALA TERENGGANU: Jentera pilihan raya Barisan Nasional (BN) diminta meningkatkan kempen terutama menerusi khidmat pesanan ringkas (SMS) menjelang hari mengundi pada pilihan raya kecil Parlimen Kuala Terengganu, 17 Januari ini.

Naib Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin, berkata jentera pilihan raya BN sedang mengumpul semua nombor telefon pengundi muda di Parlimen Kuala Terengganu dan bahan kempen akan dihantar melalui SMS, selain internet.

Katanya, SMS digunakan kerana lebih mudah difahami dan diterima golongan muda bukan saja berada di kawasan Parlimen Kuala Terengganu, malah pengundi berdaftar di luar negeri ini.

"Kita sudah arahkan jentera pilihan raya BN yang berkampung di kawasan Parlimen Kuala Terengganu supaya menggandakan usaha berkempen sehingga ke hari pengundian, terutama mengedarkan bahan kempen melalui SMS," katanya selepas menghadiri Majlis Menjana Modal Insan Terbilang di Dewan Gemilang Sekolah Kebangsaan (SK) Gong Kapas, di sini, semalam.

Selain calon BN Parlimen, Datuk Wan Ahmad Farid Wan Salleh, hadir sama Guru Besar SK Gong Kapas, Hafsah Mohamad dan Pengerusi Persatuan Ibu Bapa dan Guru-guru (PIBG), Raja Ghazali Abdul Rahman.

Khairy yang juga Ahli Parlimen Rembau, berkata jika dilihat pada trend pengundi muda, sokongan dan kecenderungan mereka kepada calon BN dan Pas sama, tetapi BN memiliki kelebihan kerana Wan Ahmad Farid masih muda jika dibandingkan calon Pas, Mohd Abdul Wahid Endut.

Katanya, Wan Ahmad Farid adalah bekas Exco Pergerakan Pemuda dan pernah memegang jawatan Ketua Pergerakan Pemuda Umno Bahagian Kuala Terengganu, selain memahami kehendak golongan muda.

SUMBER : prokhairy.com

kaedah berkempen menggunakan SMS dan internet merupakan langkah baik untuk mendekati pengundi muda dan saya rasa ia lebih berkesan dan dekat kepada pengundi .Kata-kata yang mesra rakyat pasti mampu menarik hati pengundi kepada BN terutama golongan muda. Teruskan lagu usaha Jentera BN Kuala Terengganu !!! SEDIA GEMPUR !!


5 Responses

  1. Anonymous says:

    kami nok deris jusoh natang, bukan mat said bodor tu....giant doh isi barang penuh tapi tok leh niaga ...banggang natang MB, nok rasuahlah tu ....org kemasik 2 bln tunggu tak juga dibuka Mesra Mall. lugu tu jd MB. Giant nak saman kerugianya 13juta. habis duit royality minyak .... MB (Mat said Bodor)

  2. Taminsari says:

    Salam..

    Ini lagi satu kurang ajar. kita sibuk-sibuk untuk membantu Palestin dan mengutuk Israel..malaysiakini pulak cari pasal????

    KUALA LUMPUR 8 Jan. - Persatuan Ulama Malaysia (PUM) hari ini membuat laporan polis terhadap laman web Malaysiakini kerana menyiarkan satu rencana yang menghina pemimpin Islam serta memperlekehkan usaha rakyat di negara ini memperjuangkan nasib rakyat Palestin yang kini ditindas rejim Israel.

    Laporan polis itu dibuat oleh Timbalan Pengerusi PUM Cawangan Wilayah Persekutuan, Mohamad Hadi Ahmad Talhah di Balai Polis Brickfields di sini pada pukul 2 petang.

    Turut disertakan dalam laporan tersebut, satu salinan rencana yang berjudul Abdullah's anti-Israel Posturing yang disiarkan dalam portal tersebut kelmarin.

    Menurut Mohamad Hadi, rencana itu yang ternyata menyokong tindakan Israel telah mengguris hati serta membangkitkan kemarahan orang Islam.

    ''Berikutan itu, PUM meminta Malaysiakini supaya menarik semula rencana terbabit serta-merta dan membuat permohonan maaf secara terbuka.

    ''Jika tidak, kami minta kerajaan bertindak tegas dengan menggantung atau menarik permit operasi portal berita berkenaan,'' katanya yang ditemui selepas membuat laporan polis di sini hari ini.

    Kandungan rencana itu antara lain memperlekehkan usaha semua pihak yang ingin membantu rakyat Palestin daripada cengkaman tentera Zionis termasuk kerajaan, pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dan masyarakat awam.

    Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi turut disifatkan seorang yang hipokrit dalam memperjuangkan isu Palestin.

    Orang ramai termasuk NGO yang menyertai demonstrasi membantah kekejaman Israel turut dituduh menerima upah untuk tujuan tersebut.

    Selain itu, ia juga mempersoalkan tindakan negara anggota Pertubuhan Persidangan Islam (OIC), pasukan pengaman Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) termasuk Pergerakan Negara-Negara Berkecuali (NAM) dalam menangani isu Palestin.

    Sementara itu, Ketua Polis Daerah Brickfields, Asisten Komisioner Wan Abdul Bari Wan Abdul Khalid ketika ditemui pejabatnya di sini, mengesahkan polis menerima laporan berkenaan.

    Salam perjuangan

  3. ini lah media utama penyokong kuat anwar ibrahim ..MALAYSIAKINI

    mereka ini ibaratkan usaha Pak lah dan kerajaan BN membantu Palestin sebagai hipokrit dan semata2 mahu tarik undi di KT.. aku hairan benda ini pun mahu sangkut dengan KT dan sejak dulu lagi jika ada krisis di Middle East ,negara kita la yang lantang mengutuk dan membantu dari segi kemanusiaan dan makanan.

  4. salam dari Kuala Terengganu

    ADHA
    www.myadha.com

  5. dah tgk rtm.. media prima..??

    media utama.. tukang sokong puak2 kerajaan... so ape salahnye dengan malaysiakini..kan..??

    islam hadhari..ianya sesat lagi menyesatkan.....

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.