Pilihanraya Kuala Terengganu bermula ...

on Tuesday, January 6, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 2 Comments


Setelah proses penamaan calon bagi pilihan raya kecil Parlimen Kuala Terengganu pagi Selasa hanya tiga calon sah bertanding dalam pilihanraya kecil kawasan Parlimen Kuala Terengganu.

Tiga calon berkenaan ialah daripada Barisan Nasional (BN) Datuk Wan Ahmad Farid Wan Salleh, calon PAS, Abdul Wahid Endut dan calon bebas Azharudin Mamat @ Adam.

Bagaimanapun Parti Angkatan Keadilan Insan Malaysia (AKIM) Harun Alias Ab Rahman Mohamad yang juga tiba di pusat penamaan calon di Stadium Negeri dan menyatakan akan turut serta pada pilihan raya kecil berkenaan tidak menyerahkan boring pencalonannya.

Seorang lagi calon bebas, Isma Airsath yang disebut-sebut akan bertanding, tidak muncul menyerahkan borang pencalonan.

Proses pencalonan berjalan lancar dan cuaca amat baik sejak semalam.





YB KJ turun padang support jentera BN Kuala Terengganu

Terdahulu kedua-dua parti terbesar yang bertanding mengadakan perarakan calon ke pusat penamaan calon di Stadium Negeri. Perarakan calon BN yang diketuai oleh Timbalan Pengerusi BN, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak menyaksikan kira-kira 15,000 penyokong BN bersama-sama memberikan sokongan mereka.





Manakala PAS yang diketuai oleh Presidenya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berarak bersama-sama kira-kira 10,000 penyokong mereka. Tiada kejadian yang tidak diingini berlaku sepanjang proses pencalonan.

Calon BN, Wan Ahmad Farid yang juga bekas Timbalan Menteri Dalam Negeri ialah calon pertama yang tiba di pusat penamaan calon itu sebaik sahaja ia dibuka pada 9 pagi tadi.

Apabila kita berhadapan dengan pilihan raya kecil , soal siapa yang bertanding lawan calon Barisan Nasional (BN) kerap dijadikan ukuran bagi memastikan sama ada perjalanan pilihan raya itu lancar tanpa insiden buruk terutama penyokong-penyokong atau ahli parti yang bertindak agresif.Sebelum ini jika calon Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang bertanding, pastinya soal keselamatan menjadi keutamaan polis dan Suruhjaya Pilihanraya (SPR) Malaysia.Ini kerana dalam pilihan raya kecil di Lunas, Ijok dan Permatang Pauh beberapa insiden buruk tercetus gara-gara penyokong PKR yang bertindak liar dan ganas malah ada antara mereka ditahan polis .Sememangnya PKR memang terkenal dengan keganasan dan ia cukup sinonim dengan PKR yang dikatakan memperjuangkan keadilan. Syabas pihak polis yang menjaga keselamatan di pilihanraya ini dan kita berharap kejadian di Permatang Pauh tidak berulang di sini.


2 Responses

  1. Anonymous says:

    BN boleh menang!! ambo yakin BN boleh ..undi Datuk Wan Farid !!

    Pemuda BN Sedia Gempur !!

  2. kita tgk... sape yg menang.... jangan ade percubaan nk gagalkan najib udah.. paklah ingin memerintah lebih lama...

    hahaha... parah parah.. wabak penyakit hantuya.....

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.