Strategi DAP mahu jawatan MB Perak

on Tuesday, January 20, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments



Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham berkata, dalam ucapan dasarnya pada Konvensyen DAP Perak tahun lepas, parti itu bersetuju untuk menubuhkan cawangan DAP di seluruh negeri termasuk di kawasan yang DAP tidak bertanding.

“Kita berharap ahli DAP di kawasan berkenaan akan dapat membantu dan menyumbang kepada calon PAS atau Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang bertanding. DAP juga berhasrat meletakkan calon dalam kalangan ustaz serta peguam,” Katanya-Bernama

Sumber : Sinar Harian –Ahad 18 January 2009

kata PB

-Inilah taktik halus DAP setelah Nizar ditembak dan diasak bertubi-tubi oleh orang Melayu Perak ,mereka menggunakan cara ini pulak pada PRU13 nanti .

-Apabila mereka menang lagi la pada PRU 13 nanti ,majoriti tentunya kerusi dari DAP maka automatik la jawatan MB diserahkan kepada DAP ,parti yang memenangi kerusi majoriti DUN . PAS pastinya akan ditendang dan dipandang sebelah mata oleh DAP ..

-Tindakan DAP ini dianggap sebagai “Strategi Mesra Pelanggan”, seperti dalam perniagaan. Contohnya peniaga Cina menggunakan Orang Melayu sebagai pekerjanya dan mungkin orang atasan sikit mungkin meletakkan namanya sebagai Melayu untuk menarik pelanggan dan mendapat kontrak . Maka dalam politik, DAP mahu gunakan orang Melayu untuk mendapat ahli baru.


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.