Kajian Presiden sendiri... UMNO/BN boleh menang PRU13 - @Zahid_Hamid

on Wednesday, November 28, 2012 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments




 Harapan agar kepimpinan lama Umno dapat memberi peluang kepada calon muda untuk menjadi wakil rakyat adalah antara yang disentuh Datuk Seri Najib Tun Razak pada Talimat Presiden sempena Perhimpunan Agung Umno 2012. Naib Presiden Umno, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berkata presiden Umno itu mahu proses itu dilaksana supaya peremajaan parti dapat dilakukan.

 Beliau berkata, presiden Umno telah mengadakan rundingan mengenai pemilihan calon parti itu untuk pilihan raya umum ke-13 bersama beliau dan dua lagi naib presiden, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein dan Datuk Seri Shafie Apdal.

 Bagaimanapun keputusan akhir akan ditentukan oleh presiden dan timbalan presiden parti Tan Sri Muhyiddin Yassin berdasarkan kriteria calon boleh menang, katanya pada sidang akhbar di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini selepas menghadiri Taklimat Presiden di sini, hari ini.

 Ahmad Zahid berkata, perdana menteri turut membayangkan bahawa pilihan raya umum tidak akan diadakan pada hujung tahun ini.

 Mengenai keyakinan Barisan Nasional (BN) untuk memenangi pilihan raya umum ke-13, beliau berkata presiden Umno bersandarkan survei terhadap sokongan kepada BN yang dijalankan ke atas badan-badan bebas.

 "Berdasarkan survei itu, tidak ada satu pun yang memperlihatkan bahawa Umno tidak boleh menang dalam pilihan raya umum akan datang," katanya.

 Beliau berkata tahap kesiapsiagaan anggota Umno dalam menghadapi pilihan raya umum ke-13 kini berada pada 'gear 5'. "Presiden parti memberi peringatan kepada kepimpinan Umno di peringkat akar umbi supaya bekerja keras bagi menentukan mandat baharu diberi kepada BN," katanya. Ahmad Zahid berkata, presiden dalam amanatnya juga mengingatkan perwakilan supaya tidak membangkitkan isu-isu yang boleh mengenepikan sokongan pengundi kaum lain kepada BN. - Bernama


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.