Rahsia kehebatan tentera Malaysia yang mungkin belum diketahui !

on Thursday, March 1, 2012 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 96 Comments



GPB cukup berminat dengan ATM yang banyak berjasa kepada tanahair dan rakyat negara ini. Kejayaan ATM sentiasa dipuji negara luar dan ini banyak tidak diketahui rakyat Malaysia sendiri.

Di bawah GPB share sedikit info berkaitan ATM yang mungkin ramai belum tahu . Samada betul atau terpulang kepada pandangan masing-masing .

kredit kepada blog Anak Seberang 



1 – Percaya atau tidak jika dikatakan Komando² Malaysia sentiasa  diberi tugas sebagai QSR (Quick Reaction Rescue) bagi tentera NATO dalam perang BOSNIA? Suatu ketika pernah dicatatkan dalam newspaper di Amerika.. Diharapkan informasi ini dapat dikaji dan dikongsi bersama….hal ini dan diperakui oleh tentera² asing dan mengelarkan pasukan yang datang untuk garisan mati.

2 – ATM diperakui PAKAR PERANG HUTAN oleh seluruh dunia dan merupakan satu satunya pasukan yang Berjaya mengekang komunisme? Percaya atau tidak?

3 – VAT69 dijulang sebagai komando terbaik dunia sehinggakan pasukan ini didokumentarikan oleh ASIA CHANNEL…percaya atau tidak?

4 – Perisik Malaysia sama ada PDRM atau ATM merupakan perisikan yang paling terbaik dalam dunia…percaya atau tidak? Pada 1988 seorang perisik KGB ditangkap iaitu Siddiq Ghouse kerana merisik Malaysia? Hal ini dibuktikan dengan kepantasan Malaysia membasmi Al-Maunnah,KMM, Abu Sayyaf, Jemaah Islamiah dan penganas² lain tanpa mengambil masa yang lama.

5 – ATM dianggap pakar modified dan pakar intergrasi oleh negara luar, sebagai contoh MiG29N Malaysia satu²nya pesawat tempur jenis itu yang memiliki peluru berpandu, dan ranking pertama hingga 22 pemandu pesawat tempur adalam anggota TUDM walau hanya menggunakan pesawat buruk tersebut! ATM juga telah mengubah suai SU-30KMM Malaysia menjadi lebih baik daripada pesawat tempur terbaik dunia iaitu SU-30MKI milik Tentera India !…

ATM juga mengubah suai SCORPHENE menjadi lebih senyap dan paling efisen dalam seluruh kapal selam milik angkatan tentera seluruh dunia! Bahkan percaya atau tidak jika dikatakan kapal kontena sumbangan MISC kepada ATM di ubah suai menjadi kapal seba guna dan kini ia berkhidmat dalam OPS FAJAR mengawal perairan Eden!

6 – Sebelum pasukan elit MARINIR (tentera laut Indonesia ) berjaya “TAWAN” Singapura…..pada 1980an pasukan komando udara Malaysia HANDAU telah menerobos pangkalan peluru berpandu udara milik tentera singapura yang terletak di BUKIT BATUK! Paling diingati pada kes itu Komando Malaysia meletakkan bendera MALAYSIA .!

7 – Pada lewat 1980an, sekumpulan tentera singapura ditangkap oleh askar wataniah Malaysia kerana cuba memasang radar di sebuah bukit yang terletak di johor. Tindakan ini dibalas Malaysia apabila dilimbungan kering dan basah singapura kerap berlaku letupan sabotaj yang menjejas pelancaran ekonomi Negara itu.

8 – Percaya atau tidak ? Indonesia risau apabila RELA ditubuhkan dan diperbesarkan? Ini kerana mereka tahu adanya pasukan bantuan khas dalam RELA. Ini mengingatkan pada bantahan singapura sewaktu penubuhan Pasukan Terjun Payung (briged para)

9 – Percaya atau tidak perisik dan anggota elit ATM dan PDRM,apabila bersara dikehendaki melaporkan diri di balai polis bagi waktu dan masa yang ditetapkan? Mereka juga sukar untuk memohon passport atau visa ke luar Negara.

10 – Semua anggota elit komando Malaysia (ATM) dilarang memakai motorcar ber”clutch”percaya atau tidak?

11 – Percaya atau tidak panggilan “cikgu” digunakan oleh anggota polis merujuk pada anggota ATM?

12 – ATM menjadi rebutan Amerika dan Britain.Namun ATM memilih Britain kerana ikatan persahabatan yang kian lama terjalin, namun tahukah anda ATM telah menubuhkan sekolah ketenteraan FORT BENNINGS ? Disini diperkatakan tentera terhebat adalah SAS (Britain), diikuti Malaysia (ATM) dan amerika US ARMY. Percaya atau tidak?

13 – Indonesia pernah mengutuk angkatan tentera Malaysia kerana sewaktu latihan , anggota tentera Malaysia membawa resin makanan! Namun ia dibalas Malaysia apabila sewaktu gempa bumi PADANG, makanan yang dihulurkan Malaysia adalah resin tersebut! Makanan inilah yang dikatakan expired padahal mereka kalah malu pada Malaysia.

14 – Bagi menghina Malaysia, Indonesia segaja mengajar angkatan tentera Kemboja. Tapi Indonesia mendapat aib apabila ATM berjaya menerobos kem tentera Kemboja tanpa disedari dan berjaya mematikan periuk api !ini amt memalukan mereka….percaya atau tidak?

15 – Pasukan elit pertama Malaysia merupakan Sarawak Rangers dan ini merupakan pasukan paling awal sebagi pasukan elit dari negara2 rantau ini. Percaya atau tidak?

16 – Indonesia selalu mengutuk ATM sebagai scotboy merujuk pada perkhidmatan KOR ADAT ISTIADAT ATM yang bertugas di istana BUCKINGHAM bersama sama pasulan ROYAL AND BLUES BRITAIN, sebenarnya Indonesia dan negara yang kononnya melayu malu apabila kemelayuan tetap ditonjolkan dalam apa sahaja tentang Malaysia . Percaya atau tidak?

17 – Indonesia mendapat aib di Lubnan apabila dua anggota tenteranya lari apabila dikejar pasukan elit Israel iaitu briged kafir, setakat ini kontinjen² negara PBB yang datangnya dari negara² melayu dan terkenal adalah MALBATT(disertai angkatan tentera diraja brunei) yang terbukti dalam misi Bosnia dan Mogadishu.


96 Responses

  1. telah diakui hakikat bahawa REJIMEN ASKAR MELAYU DIRAJA yg telah diwariskan oleh Raja Raja Melayu kepada kita rakyat Malaysia telah menjadi asas dan tunjang yg kukuh kepada kekuatan seluruh 16 kor tentera darat kita. Dari RAMD jugalah ilmu taktikal medan perang diperturunkan kepada semua kor menjadi elemen2 kesinambungan kepada pemerintahan ketenteraan yg diakui terbaik di dunia.,
    Tiga Kali TAAT SETIA. , TAAT- SETIA! TAAT-SETIA! TAAT-SETIA! Selamat Hari Tentera Darat..

  2. adan says:

    Percaya sangat. . .

  3. Anonymous says:

    heheeh...duk dlm bakul angkat sendiri...heheheeh

  4. Anonymous says:

    hello bladogol.... Anonymous says:
    March 1, 2012 9:08 AM

    itu fakta!
    mmg dasara keturunan tak kenang budi.

  5. Anonymous says:

    Dalam PDRM mana ada perisik...yang ada dalam ATM dan UMNO sahaja......termasuk BKN...

  6. Anonymous says:

    Anon 10:39 tu apasal bengap sangat... Kalau tak ada unit perisikan dalam PDRM macamana nak kumpulkan maklumat. Cawangan Kas (SB) tu adalah salah satu unit perisikan bagi PDRM.

  7. Anonymous says:

    Ortang bangang sahaja akan menidakkan jasa pejuang negara terutama dalam ATM dan PDRM. Contoh orang bangan paling ketara ialah Mat Sabu dan pengikutnya.

  8. Anonymous says:

    yo anon 12:19 termasuk anda sekali orang yang bangang

  9. Anonymous says:

    APE KAH YANG MEREKA DAPAT SELEPAS BERKHIDMAT SELAIN PENCEN TAK BERAPA DAN PINGAT YANG TAK LAKU DIPAJAK GADAI!!

  10. Anonymous says:

    APE YANG MEREKA DAPAT (TERUTAMA GULUNGAN LAIN-LAIN PANGKAT) SELEPAS BERKHIDMAT DARI ATM SELAIN PENCEN YANG TAK SEBERAPA DAN PINGAT YANG TAK LAKU DIPAJAK GADAI

    ANAK BEKAS TENTERA PREBET...

  11. Anonymous says:

    ye..ke..?..he..he

  12. Anonymous says:

    Kepada anak-anak bangsa yang menghina negaranya sendiri.... jangan sesekali bertanya "APAKAH SUMBANGAN NEGARA KEPADA ANDA.. tapi bertanyalah "APA SUMBANGAN ANDA KEPADA AGAMA, BANGSA DAN NEGARA". Aku nak bertanya dimana negara melayu selain Malaysia... org Cina dan India bolehlah lari ke negara (China & India) depa jika berlaku malapetaka dalam negara. Adakah anda yakin bhw mereka akan pertahankan negara ini???? Kot jiran anda yang bukan sebangsa dan seagama, cuma tengok anda diperlakukan seperti binatang nanti... Adakah org bukan bumiputera seperti org cina menyertai pasukan keselamatan tentera? yang adapun jika ditawarkan pangkat Pegawai Atasan. Jgn suka menpolitikan peranan anggota keselamatan negara... Makbapa sendiri tak terjaga... sembang nak jaga negara dengan melakukan rusuhan... Balik....renungan muka dan mata ibubapa dirumah, adakah anda telah menjaga dan memberi khidmat yang terbaik kepada kedua mereka....renung2kan la...

  13. Unknown says:

    Cerita saudara tak bersandarkan fakta.
    Banyak sangat imaginasi dan khayalan.
    1. Di Bosnia Tentera Malaysia diletakan dibarisan Belakang. Tentera NATO barisan hadapan. Buat cerita untuk melekakan bangsa sendiri.
    2. Komando Indonesia dianggap Komando Hutan Hujan Terbaik dan dakui oleh Tentera Malaysia sendiri. Dan komando hutan hujan yang terbaik sebenarnya komando khas negara China.
    3. VAT 69 Diakui antara unit elit yang terbaik kerana kejayaan Semasa operasi meyelamat Di Pulau Mindanau. Tetapi bukan yang terbaik.
    4. Mossad Israel adalah pasukan perisikan terbaik dikuti CIA, M16. Pasukan risik malaysia terlalu lemah untuk dibandingkan dengan negara luar termasuk THAI lebih berkesan.
    5. Malaysia Tiada kemampuan untuk mengubahsui teknologi canggih. MIG29N Sukhoi 30MKM adalah spesifikasi yang ditawarkan oleh pengeluar pesawat tersebut.
    6 dan 7. Malaysia dan Sngapore tidak pernah terlibat secara langsung dalam sebarang tindakan insurgensi atau konfrantasi.
    8. statement tak masuk akal
    9. Hanya anggota yang berkepakaran senjata sahaja, bukan semua anggota perisikan.
    10. Entah apa-apa entah
    11. Panggilan Cikgu merujuk Kepada anggota polis kerana anggota polis banyak menjadi jurulatih kepada banyak agensi kerajaan lain tak ada kaitan ngan ATM
    12. ATM adalah anak didik UK tiada kaitan ngan USA.
    14. Tentera Kemboja lebih berpengalaman dal perang Gerila berbanding Tentera Indonisia mustahil la
    15. Serawak Rangers adalah tentera penjajah keturunan Rajah VAT69 adalah pasukan elit pertama Malaysia dan dilath oleh SAS british.
    16. Kor Adat istiadat digilirkan antara rejimen di malaysia
    17. Kejadian kejar Pengaman PBB adalah mustahil berlaku kerana tentera pengaman dilarang melakukan rondaan kekawasan Konflik sekadar jadi penonton termasuklah MALBATT.

    Saya tiada berniat menyinggung blogger sekadar iingin mejelaskan kebenaran.

    Negara kita mengabaikan sterategi pertahanan sekadar melukis gambaran kekuatan yang kosong. Tanggungjawab kita untuk menyedarkan pembaca agar mendesak kerajaan mengkaji dan menjalankan dasar yang kukuh. sekian wassalam.

  14. Anonymous says:

    ek eleh luuu.. ko pahal weii.. dh ni yg terbukti.. bapak ak sndiri bekas komando.. dye tau la weii.. ayah ak n kawan2 dye tubuh kan askar lapan ranjer dn smpi skrg digeruni oleh US , BRITISH masalah laaa

  15. Anonymous says:

    Ape2 pun kita patut bangga dgn Askar Melayu kita sendiri...kerana menjaga negara kita dari musuh...yg penting semangat....x ingat ke...leftenan Adnan,sejarah bukit kepong dantaranya...perlukan ratusan askar dan ribuan askar utk menewaskn dgn bilangan yg kecil.percaya ke..tidak ke...stment x msuk akal ke..kalau setakat bebual je...ape barang...memang dah terbukti PDRM kita adalahdiantara yg trbaik di dunia.x tau ke ATM kita yg selamatkn askar usa dari kepungan gerilla somalia.bagi yg bnyak songel tu...fikir2kn lah....ko berani ke cam diaorg....

  16. Fared says:

    Untuk saudara Wira Bangsa.

    Wira Bangsa says:
    November 4, 2012 10:40 PM
    Cerita saudara tak bersandarkan fakta.
    Banyak sangat imaginasi dan khayalan.


    * 14. Tentera Kemboja lebih berpengalaman dal perang Gerila berbanding Tentera Indonisia mustahil la
    - Nampak sgt la saudara ni tidak mengikut perkembangan. Apa yg dimaksudkan penulis ialah - Kemboja menghantar pasukan tenteranya ( segelintir ) utk penubuhan unit komando yg mana mereka ini di latih oleh Kopassus.

    * 15. Serawak Rangers adalah tentera penjajah keturunan Rajah VAT69 adalah pasukan elit pertama Malaysia dan dilath oleh SAS british.

    - FAKTA SEBENARNYA:
    Dalam tahun 1963, dengan penubuhan Malaysia, Kerajaan Kolonial British memutuskan supaya pasukan Sarawak Rangers ditukarkan pentadbiran dan diserahkan untuk menjadi satu rejimen di dalam Tentera Darat Malaysia. Pasukan tersebut ditukarkan nama menjadi Renjer Malaysia dan menjadi pasukan tempur infantri Tentera Darat Malaysia yang mempunyai keanggotaan pelbagai kaum. Renjer Malaysia sekali gus memenuhi keperluan untuk mewujudkan satu pasukan tempur yang dianggotai pelbagai kaum seperti yang dihasratkan semasa penubuhan Rejimen Persekutuan pada tahun 1952.
    Penyerahan Batalion Pertama dan Batalion Kedua Renjer Malaysia kepada Kerajaan Malaysia telah dilakukan dalam satu upacara bersejarah di Kem Syed Putra, Ipoh pada 4 Oktober 1965. Tarikh ini dirayakan sebagai hari ulang tahun kelahiran Rejimen Renjer. Nama unit ini ditukar menjadi Rejimen Renjer dalam tahun 1971, dan setelah diberikan gelaran “DiRaja’ dalam tahun 1992, pasukan ini dikenali dengan nama Rejimen Renjer DiRaja.

    - PASUKAN ELIT YG DIMAKSUDKAN PENULIS IALAH = KEWUJUDAN UNIT ELIT DI DALAM SARAWAK RANGER ( SKRG RRD ) IALAH = IBAN TRACKER / PENJEJAK IBAN...DAN HAMPIR KESEMUA ANGGOTA MAHIR.
    * VAT 69 ialah unit khusus di dlm PDRM yg elit.

    Yang saya faham di sini, maksud ELIT ialah anggota asal Iban Tracker di dlm Sarawak Ranger dikekalkan semasa penubuhan Rejimen Renjer dn itu merupakan pasukan elit awal di dlm ATM berbanding VAT69.

    * Iban Tracker di dalam Sarawak Renjer merupakan unit elit yg diiktiraf oleh British dan Us. Pengiktirafan yg menyebabkan PULADA di Ulu Tiram Johor ditubuhkan khas utk seni peperangan hutan. Yang mana askar luar negara termasuk Britian, Australia, New Zealand, Us Army, Singapore Army dn byk lagi negara luar dtg menimba ilmu peperangan hutan. Bahkan pemberontak Tamil Ealam sendiri kalah dgn Tentera Sri Lanka, sebab Sri Lanka hntr askar utk berlatih ilmu peperangan hutan ini. Buktinya Gerila Tamil K.O.

    Anda ckp atas nick Wira Bangsa. Apa yg Wira Bangsa Bro? Penah pikul senjata ke? Unit mana dulu? Jgn berani ckp kt blog, meh dtg masuk pakai uniform. Masuk TA pun jadilah, janji rasa sedap ke tk sedap. Baru leh ckp bro. Ada berani?

    " Agi idup Agi Ngelaban "

  17. Anonymous says:

    ATM tetap yg terbaik

  18. Anonymous says:

    Sejarah 13 may di mana berlaku darurat seperti yang diceritakan oleh ayahanda saya ( Unit khas Komando Rejimen Gerak Khas ),orang melayu di KL di ganyang sehabis-habisnya.
    Polis tak boleh buat apa duduk dalam balai sehingga arahan atasan menghantar Unit Gerak Khas untuk meredakan kekalutan.
    Hanya 3 minggu sahaja diperlukan keadaan kembali terkawal.
    Tiada lagi pembunuhan berlaku di kalangan orang melayu.
    Mendengar cerita ini saya salute dan bangga dengan ATM terutamanya dan Rejimen Gerak Khas amnya serta tentera di RAJA kerana ianya penaung pada Islam, sultan dan melayu jika
    berlaku apa2 kemudaratan.

  19. Unknown says:

    ASSALAMUALAIKUM MEMANG SAYA TAK NAFIKAN BAHAWA TENTERA KITA MEMANG TANGKAS SAA DENGAR DARI MULUT ADIK SAYA SENDIRI SEORANG PEGAWAI TENTERA BAHAWA TENTERA MALAYSIA TELAH SELAMATKAN TENTERA AMAREKA SYARIKAT TAPI TENTERA AMEREKA SYARIKAT TELAH BALIKAN BAHAWA MEREKA YANG SELAMATKAN TENTERA KITA WALAU APA PUN SAYA UCAPKAN SYABAS DAN TAHNIAH DIATAS KETANGKASAN ANGKATAN TENTERA MALAYSIA KERANA TENTERA KITA DAPAT SELAMATKAN TENTERA AMEREKA SYARIKT IAITU TENTERA YG DI GERUNNI ...SYABAS DAN TAHNIAH PAPARKAN APA TERJADI SEBENARNYA....

  20. Anonymous says:

    kepada Nick wira bangsa.. baik lu buang kerakyatan Malaysia klu lu nk hina ATM.. tukar nick lu tu kpd wira bangsat.. gua bangga jd ank Malaysia.. gua bangga ATM mmg berani.. caiyok.. \\\

  21. Anonymous says:

    daripada korang sibuk bertelagah kat sini baik kaji betul2.. biar puas hati,,pengetahuan pun bertambah.
    tak kenal maka tak cinta,,hidup rgk,,hidup atm.
    atm kuat negara selamat,,islam dimartabat..
    Allahuakbar!!

  22. bourne identity says:

    rata2nya..setiap pasukan elit memerlukan bantuan maklumat terlebih daulu. Dari segi kepantasan maklumat - kita tidak boleh lawan ngan barat sebab teknologi kita di beli ambil dari mereka. Yang depa tak ada adalah, on the ground info sepertimana grup saya dapat dari SB E1B.
    Grup saya adalah vat69...tahun 1977 sehingga 1993 bertugas di serata malaysia dan beberapa negara jiran secara senyap2.
    GGK adalah unit elit pertama yg pertama di tubuhkan khas...dan vat69 kedua. GGK di asakan dengan bantuan Royal Marine Commandos dan pihak kami oleh 22nd SAS. Penubuhan dan perancangan kedua2 pasukan sama - cuma kaedah implementasi berlainan sebab pihak kami ada persemaan dengan wajah2 orang awam biasa sementara GGK berwajah garang dan tentera.
    Yes..kami di latih dalam pelbagai aspek ketenteraan..darat, air dan udar tetapi kepakaran kami di vat69 lebih kepada jungle warfare.
    Saya sendiri tidak berani nak kata kami the best in jungle warfare tetapi masih lagi element2 22nd SAS, SAS-R Australia dan New Zealand serta DELTa group mahu belajar jungle warfare cara vat69.
    Kalau di ambil dan di tolak semua teknologi bantuan.... saya yakin pihak vat69, GGK dan Renjer boleh senang2 pijak kepala mana2 group elit dari barat dan asia tenggara, insyallah.

  23. Anonymous says:

    Spatuynye kite bangga dgn angkatan tentera kite ta kesah la bagos ke ta.sok nk kondem sgt to npe??kalo cukop bagos masok la askar.tgk brani ke ta.

    Khas untuk nick Wira Bangsa.puihhhhhhh

  24. Anonymous says:

    atm mmg terbaik....jgn pandang rendah pada negara n bangsa sendiri..nape bngsa lain cukup bangga ngn bangsa diorang tpi kite x..pelik ak

  25. Anonymous says:

    JANGAN MUDAH NAK MENGUTUK ATM@PDRM.TENGOK SENDIRI CARA LATIHAN REKRUT DORANG.PEGI JE KAT MUZIUM ATM KAT PORT DICKSON.KALAU NASIB BAIK DAPAT TENGOK DORANG TENGAH JALANI LATIHAN.BARU KORANG TAW AZAB KE TAK NAK JADI PASUKAN KESELAMATAN UNTUK MENJAGA PENGUTUK-PENGUTUK BANGSA NI..BAGI LATIHAN KOMANDO GGK@69,LATIHAN DORANG LAGI EXTREME...YG KUAR KAT TV TU BARU SIKET DORANG TUNJUK..LATIHAN SEBENAR JAUH LEBIH MENCABAR...HARGAILAH JASA PEJUANG-PEJUANG KITA BAIK YANG TELAH BERSARA ATAUPUN YANG MASIH BERKHIDMAT..MEREKA TIDAK PERNAH MEMINTA WANG DARIPADA ANDA...RENUNGKANLAH...

  26. Anonymous says:

    Salam semua. Ya, memang tidak dapat disangkalkn lagi bahawa seluruh rakyat Malaysia harus berterima kasih dan bersyukur kepada wira2 negara yang sering mempertaruhkan nyawa untuk negara.

    Akan tetapi, sayaa bersetuju dgn wira bangsa bahawa artikel di atas tidak bersama fakta yang tepat. Kita perlu akur bahawa teknologi negara masih mundur. Tidak perlu menipu bangsa sendiri. Kita bukan yang terbaik. Perasaan meninggi diri dan berpuas hati akan mengundang kepada kelalaian dan tidak ingin maju.

    Apepun, sy yakin bahawa dari segi keberanian, wira2 negara kita sanggup bergadai nyawa untuk mempertahankan tanah air. Peace.

  27. Anonymous says:

    celoko..celako..celako...celakolah kamu wahai pengkhianat2 agama, bangsa dan negara..

  28. Anonymous says:

    Bangga jd anak bekas tentera yang pernah berjuang dengan mendiang Kanang anak Langkau,thanks... u r my hero.ATM tetap terbaik di dunia.

  29. Anonymous says:

    Wira Bangsa ke Wira Bangsat??
    haha... bila nak potong cerita mana2 blog silalah buat research dulu. dan perkataan '10. Entah apa-apa entah' tu menunjukkan kamu ne memang biadap!! kamu ne pengkhianat yang lebih berbahaya daripada pencoroboh sulu. ATM bangsa ku, hero ku.

  30. Anonymous says:

    korang begaduh kat sini wat pe...
    ini semua poyoo...!!!!

  31. Anonymous says:

    Wira bangsa......ptuihhhhhhh....

  32. Anonymous says:

    Kalau bergaduh sesama kawan jangan babitkan TA . Peranan cukup penting zaman darurat. Ingat tentera tak akan kuat jika tiada sokongan rakyat. Komen-komen bengong dari manusia yang beremosi tak perlu. Aku pegawai TA dari tahun 84 hingga sekarang. Mai kalau nak bercakap taktik dan teknik. Ilmu tak banyak tapi aku belajar di 3 buah universiti. Gempur Wira, Gagah Setia. Gempur ! Wira ! Gempur! Wira ! Gempur !Wira !

  33. Anonymous says:

    setahu saya anggota keselamatan malaysia adalah diantara yg disenaraikan yg terbaik oleh dunia. hanya segelintir masyarakat lupa dengan sejarah2 kejayaan anggota keselamatan malaysia menangani ancaman2 dari pelbagai aspek. pendek kata masyarakat sekarang lebih suka menilai sesuatu pekara dari liputan yg tidak tahu hujung pangkal. hanya tahu bercakap sahaja dan menuding jari di hadapan komputer. negara malaysia kecil akan tetapi mempunyai kekuatan yg luar biasa baik dari segi keselamatan serta ekonomi. ni xhabis2 mencemuh mengkritik. apa2 pun sy tetap bangga menjadi rakyat malaysia yg jauh lebih aman berbanding dari negara2 luar

  34. Unknown says:

    Mengapa masih ada lg manusia yg bengap mcm anon kat Malaysia ni??????

  35. Anonymous says:

    Ko ni pdrm pun ade risikan la..ni penjilat jubur anuar la ni.bodo

  36. Anonymous says:

    askm dan salam hormat wahai saudara2ku semua...apa gunanya kita memaki hamun disini...sedangkan kita dibawah satu negara...andainya ada kekurangan dalam sesuatu perkara..sama2lah kita memperbaikinya..andainya kita memiliki beberapa kelebihan..tertamanya ATM/PDRM atau mana2 pertubuhan...bersyukurlah kita dengan segala limpah kurnia nya...sesungguhnya...hubungan hati sesama kita lebih kuat dari mana2 senjata yang ada atau pasukan tempur didunia ini...marilah kita saling memaafkan antara satu sama lain dan bersatu..semoga negara kita menjadi yang terbaik dan contoh kepada negara lain...siapapun kita...harus kita ingat...semuanya dengan izinnya...bersatu kita teguh...bercerai kita roboh...maafkan saya....saya tidak punyai apa2 senjata yang canggih...tapi saya sanggup korbankan nyawa saya untuk agama...bangsa...dan negara...YA ALLAH...SELAMATKANLAH BUMI MALAYSIA....amin...

  37. Anonymous says:

    Sudah menjadi trend bila buat komen di blog, menghina dan memaki hamun. Itulah sifat sebenar yg dikeluarkan. Tapi bila jumpa org atau tetamu elok jer penuh senyum2 lagi. Sifat melayu yang pandai menyimpan siat sebenar. Bila bergaul sembunyikan yang busuk-busuk. Hakikatnya, memang suka menghina. Menghina CIPTAAN ALLAH. Sama lah seperti menghina Pencipta. MEnghina Allah azza wajalla. MrDn

  38. Anonymous says:

    mcm nie la anak2 msia zmn skrg..lebih percayakan fakta2 yg dikeluarkn negara lain drpd negara sndiri..jenis main tadah je ape yg dorg kencing..klu btul pun ATM negara hebat,negara2 berkuasa besar xkn mengaku nyer..malu la dorg..dan satu lagi kpd pengutuk2 negara sekalian..klu dh x ske msia tu,xyah kecoh2..packing brg siap2 dan dipersilakn keluar dri msia..kerja senang je kn? klu x ske blah je la..ini dh x ske dok stay lgi pehal..bodo ke ape..bnyk negara lain lgi..kpd anggota2 ATM..Gempur Wira, Gagah Setia. Gempur ! Wira ! Gempur! Wira ! Gempur !Wira !

  39. sayangi malaysia says:

    as-salam semua..saya rasa sedih bangsa melayu sendiri menghina perjuangan yg dilakukan ATM & PDRM dimana2 blog atau fb...mereka bersusah pyh menjaga ketenteraman dan keamanan negara..tp dihina dan diperlekeh seperti berlaku di lahad datu..mcm2 komen dan kritikan yg ditunjukkan oleh orang yg tak mengenang budi terhadap anggota keselamatan kite...kite perlu mendoakan mereka semua yg sedang berjuang dilahad datu utk pertahankan negara kite yg berdaulat n tercinta ini semoga selamat dan dilindungi ALLAH S.W.T..dan sedekah lah al_fatihah kepada arwah anggota keselamatan kite yg telah terkorban dilahad datu,,,semoga roh2 mereka ditempatkan dikalangan orang2 beriman...amin...

  40. Anonymous says:

    haibat la citer ni...

    ambik balik singapore la dari kaum cina..

    jangan banyak cakap la...

    jangan banyak citer la..

    kasi bukti..

    berantas penceroboh kesultanan sulu..

    haibat la semenanjing umngok malayan karang citer palsu pasal tentera pondan malaya ni..

  41. Anonymous says:

    Kalau dh tersebar..nama nya bukan lagi rahsia..kn3.

  42. Anonymous says:

    karipap...karipap...seringgit 3

  43. Anonymous says:

    iiisssshhh

  44. Anonymous says:

    Bayk jugak pencacai2 PR yg suka mengkondem dan jadi keyboard warrior kat sini..hargaila jasa pasukan keselamatan..bukan reti kondem aja..takat nk ckp itu ini x kena..aku pun boleh..kalo hebat baik ko Wira Bangsa?? (bila ko jadi Perwira..ko tu yg masuk bakul angkat sendiri..hehehe)..p lahad Datu lawan kat sana

  45. Anonymous says:

    kita patut sokong bukannnya menghentam membuta tuli. Ckp bolehla kat sini,pegi angkat senjata la wei buru saki baki pengganas tu..dok barisan depan cover pdrm n atm tu. mau terkencing dlm suar kot.bukan parti politik yang nak dikisahkan, negara kita yang kena serang patut diutamakan.Apala, kadang2 yang suka kondem tu belajar je tinggi2, tapi xnak pakai otak. Otak letak kat lutut. semua politik kotor la, xde satu pun betol. Tapi ingat sokong yang tidak menyusahkan kita sudahla. Buat masa nie, kedaulatan negara yang patut kita jaga.

  46. Anonymous says:

    yang paling sial sekali dalam malaysia adalah, apabila sarawak rangers and iban trackers membantu malaya menghapuskan komunis, jasa mereka dilupakan begitu sahaja. apabila malaysia aman, semua pangkat diberikan kepada melayu seolah-olah melayu sahaja yang berjuang untuk negara. memang paling sial bangsa melayu yang pelupa ni. bangsa penipu. melayu penipu.

  47. Anonymous says:

    Hidup ATM! Hidup PDRM!

  48. Sarawak ranjer bermula dr iban trackers dan taktik perang sememangnya diadaptasi dr taktik perang pahlawan dayak sejak turun temurun...british menguna khidmat iban trackers utk menjejak musuh dan cara iban tracker menjejak musuh d hutan adalah cara nenek moyang kami menjejak musuh.salam

  49. Sarawak ranjer bermula dr iban trackers dan taktik perang sememangnya diadaptasi dr taktik perang pahlawan dayak sejak turun temurun...british menguna khidmat iban trackers utk menjejak musuh dan cara iban tracker menjejak musuh d hutan adalah cara nenek moyang kami menjejak musuh.salam

  50. Anonymous says:

    Ye ke dr RMD, sory ye.... iban trackers @Sarawak ranjers smemangnya mempunyai taktikal perang waris dr nenek moyang kmi ketika d hutan... x perlu kompas utk berjalan d hutan iban trackers x akan sesat suatu ketika dahalu. Awang ank raweng menerima anugerah dr king george only him in malaysia and kanang ak langkau juga role model dlm ranjer. Salam

  51. Anonymous says:

    ada benda yg exaggerated ,tapi bleh trima.bnda2 camnie patutnya x bleh bagi tau...

  52. Anonymous says:

    Kepada nick wira tu, sila keluar dari Malaysia, anda tidak dialu2 kan disini. Buat menyemak aje. Berambus....., Pada Wira ATM dan PDRM teruskan perkhidmatan anda dengan cemerlang. Biarkan... yang penting Malaysia berjaya membuktikan tentera kita merupakan pasukan tentera yang terbaik dapat menumpaskan penganas komunis berbanding negara lain didunai.itu fakta tu beb.

  53. Anonymous says:

    sokong! melayu bengag taik ja jenis x sedar diri ngaji malas pencacai jauat sory to say lah

  54. Anonymous says:

    Perang aja gak usah adu argumen,

  55. Unknown says:

    Gak ada bukti hanya hoax nie.........
    N saya percya tdm/atm mmg penggeser patok perbatasan yang ulung.......... Itu baru percaya saya

  56. Anonymous says:

    RAMD kawal Istana Buckingham Terpampang berita berkenaan disemua akhbar pada
    pagi ini, 7 April 2008. Aku tak faham macam mana
    setengah pihak boleh berbangga dengan tugas
    'berprestij' ini. Mungkin Jeneral Jeneral kita ni dah tak
    siuman lagi. Kalau sesiapa dah pernah melawat Buckingham Palace, mesti pelik melihat askar askar British yang tercegat macam patung di hadapan istana tersebut. Kesian aku tengok depa di 'dera'. Rm 1.9 juta akan dihabiskan untuk membawa Batalion Pertama Rejimen Askar Melayu Diraja ke sana. Agak nya ATM ni dah dapat berlebihan bajet untuk membawa 122 anggota mereka bercuti di London. Siapa kah gerangan Raja Inggeris yang kita perlu jaga sebegini rupa?. Agaknya selepas ini kita minta Welsh Guard menjaga istana Yang diPertuan Agong pula. Tit for tat.

  57. Anonymous says:

    RAMD kawal Istana Buckingham Terpampang berita berkenaan disemua akhbar pada
    pagi ini, 7 April 2008. Aku tak faham macam mana
    setengah pihak boleh berbangga dengan tugas
    'berprestij' ini. Mungkin Jeneral Jeneral kita ni dah tak
    siuman lagi. Kalau sesiapa dah pernah melawat Buckingham Palace, mesti pelik melihat askar askar British yang tercegat macam patung di hadapan istana tersebut. Kesian aku tengok depa di 'dera'. Rm 1.9 juta akan dihabiskan untuk membawa Batalion Pertama Rejimen Askar Melayu Diraja ke sana. Agak nya ATM ni dah dapat berlebihan bajet untuk membawa 122 anggota mereka bercuti di London. Siapa kah gerangan Raja Inggeris yang kita perlu jaga sebegini rupa?. Agaknya selepas ini kita minta Welsh Guard menjaga istana Yang diPertuan Agong pula. Tit for tat.

  58. SQuad ID says:

    X kira komando ap pom , asal kn Malaysia......Komando , ATM , Polis dn RRD terus maju......."SEKIRANYA KAMI BERUNDUR , MAKA BUNUH LAH KAMI"....Anggota Keselamatan Malaysia mmg terbaik ! ! !

  59. Anonymous says:

    sokong!! org melayu mudah lupa.. mudah lupa pda jasa dn sumbngn ngara trhdp mereka..

  60. Anonymous says:

    Apelah kau orang ni...

  61. Mr Paktam says:

    http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2008&dt=0609&pub=Kosmo&sec=Rencana_Utama&pg=ru_01.htm ni RAMD btugas di istana london

  62. Anonymous says:

    Nie saya sokong...

  63. Anonymous says:

    Wira bangsa tu mat endon

  64. Unknown says:

    Sarawak Ranger merupakan pasukan elit pertama di Asia Tenggara, bukan di Malaysia. Unit penjejak Sarawak Ranger iaitu, Iban Tracker diakui oler pembesar British di Malaya sbg penjejak terbaik dunia. Kepakaran Sarawak Ranger dlm perang gerila, bertempur jarak dekat terbukti berkesan di era konfrantasi. Khidmat Iban Tracker sbg penjejak semasa zaman darurat di Malaya dulu merupakan tunjang belakang dlm mgempur kedudukan musuh. Salah satu cawangan di dalam PULADA iaitu, cawangan perperang dalam hutan dan ikhtiar hidup adalah diasaskan oleh Minggang Anak Engkas bekas anggota Sarawak Ranger yg diserap masuk ke RRD.

  65. Anonymous says:

    Jangan jadi penjilat botot umngok yer

  66. Anonymous says:

    Mak ko bangang gak sebab suka jilat jubo umngok

  67. Anonymous says:

    Hebat tu hebat la tapi jgn la melebih..

  68. Anonymous says:

    rangers dan delta force us pn tntra malaysia selamatkn msa ptmpuran pasar bakara mogasdishu 1993

  69. Unknown says:

    salam mullah qadammullah . ..askar melayu diraja..inilah yang akan dibubarkan bila pakatan rakyat memerintah tanah air ini..kerana dendam masih belum padam..teruskanlah wahai anak watan sahutlah cabaran demi pertahankan maruah agama bangsa dan tanah air..

  70. Anonymous says:

    Betul tu bro..melayu bnyak jd pengkhianat msa zaman jepun dn komunis..aq sendiri pernah dgr org tua-tua kat johor dri kaum melayu cerita..mereka sndri pun mengaku yg rmai askar dri sarawak dtg jaga malaya berbanding dgn melayu sendri yg kebanyakan lebih suka duduk goyang kaki sedangkan bngsa sarawak, askar gurkha dn british mati mati jga tanah melayu..tp melayu yg dpt nma pula..hampeh

  71. Anonymous says:

    Bangga sgt dengan vat 69 ,

  72. Anonymous says:

    Jangan kutuk askar melayu ,klau telampau hebat mulut p turun lahad datu lawan dngn orng2 tntera sulu tu klau nak bawa balik kepala sendiri . Klau kw dapat lepas baru la kw meroyan kat sini . Bagi ak tentera melayu terbaik

    Sedar la diri , diri tu cuma orng awam tampa askar kw siapa .?

  73. Anonymous says:

    Butuhang dok wat babi pa wat pelaq. Hg nk sangat kutuk pi dok indon

  74. Unknown says:

    Bro apa kutuk kutuk tentera ni kalau tak tau perjuangan tu apa jangan la kutuk depa susah payah jaga negara,tinggal keluarga sbb nak laksana tugas

  75. Unknown says:

    Bro apa kutuk kutuk tentera ni kalau tak tau perjuangan tu apa jangan la kutuk depa susah payah jaga negara,tinggal keluarga sbb nak laksana tugas

  76. Unknown says:

    Bro apa kutuk kutuk tentera ni kalau tak tau perjuangan tu apa jangan la kutuk depa susah payah jaga negara,tinggal keluarga sbb nak laksana tugas

  77. Unknown says:

    Tak patut kutuk kalau lu orang tk rasa perjuangan mereka yg sanggup tinggalkan keluarga

  78. Unknown says:

    Tak patut kutuk kalau lu orang tk rasa perjuangan mereka yg sanggup tinggalkan keluarga

  79. Unknown says:

    Tak patut kutuk kalau lu orang tk rasa perjuangan mereka yg sanggup tinggalkan keluarga

  80. Anonymous says:

    statement paling bodoh. tentera malaysia ni antara askar terkuat tapi bukan pada teknologi,tapi pada diri diorang, tragedi black hawk down tu sebenarnya ATM yg first jawab seruan pbb nak selamatkan diorang..jgn main kutuk tentera kita..

  81. Anonymous says:

    Bongok..dlm PDRM ada risik la..

  82. Unknown says:

    Masok akal...blogger nih bohong ja mane ade ATM tuh bagos fisik ja lemah2

  83. Unknown says:

    Nah kalau ini saya setuju...ATM tuh lemah fisiknya latihan kurang semangat.

  84. Unknown says:

    diorg yg kutuk2 tu lembik..sakit ati xlepas ujian pemilihan pdrm/atm..sedar r diri kalo dah lembik tu jgn mimpi nk join pdrm or atm..masuk kelas menari xpon gimrama or menjahit

  85. Anonymous says:

    daripada kutuk sana sini,baik masuk je perkhdmtn....rasa macamana latihan...ni sembang lebih je....

  86. Anonymous says:

    kalau kita ni bersatu,kita dapat pertahankan negara kita sendiri,xyah kita harapkan cabang prkhdmtn ATM mahupun cabang prkhdmtn PDRM sahaja,kita pun kena mainkan peranan sbg masyarakat...jngn berfikiran sempit,berpuak2,lebih2 lagi yg angkuh,bangga diri dngn konsep keTUANannya....bila gaduh,satu kerabat turun padang,menyalak macam anjing tapi bila disergah,semua bertempiaran lari,diluar bukan main bangga dngn persatuannya,sanggup bermmandi darah demi menjaga kepentingan...tetapi cakap2nya sama seperti PANGKAT DISEMAK PADA KULIT BAHUNYA,BUKAN PADA SISIP BAJU BAHUNYA...bila berlaku kecemasan,persatuan entah kemana,kerabatnya pun ghaib entah kemana....

  87. Anonymous says:

    semua sini kurang pintar...banyak yang penulis tulis "percaya atau tak"...maknanya penulis masih memprovok utk org yang tau fakta sebenar bagi hujah dan penerangan...bukan maki......
    salam dari anak polis bantuan tm

  88. Anonymous says:

    Dalam sejarah perang guarila askar komunis tak pernah letak senjata KECUALI kepada kerajaan Malaysia kerana semangat perjuan ATM & PDRM yang tak takut mati.

    Oleh kerana itu suku sakat komunis yang berkeliaran dalam bandar dan dalam parti-parti yang sealiran dengan mereka tak putus-putus memporak porandakan rakyat kerana Panglima2 perang mereka telah sanggup melucutkan kepala kote mereka kepada pasukan keselamatan negara.

  89. Anonymous says:

    DISINI BANYAK INDONESIAL YANG KOMEN BUAT TAHI LAH KIKIKI...DANGKI LA TEW

  90. Anonymous says:

    fghjk

  91. Anonymous says:

    Kepada kawan2 sume. Percaya atau tidak kita tak perlu lah bergaduh sesama sendiri. Kita mempunyai agama dan bangsa yang hebat. Kenapa perlu berperang sedangkan kita sama2 Islam. Malaysia memang hebat dari segi serang hendap,risikan,dan siasatan. Namun saya percaya negara lain juga ada kehebatannya. Untuk sahabat yang berpendapat PDRM TIADA PERISIK. Cuba guna akal anda,macam mana pdrm boleh menjejaki ahli ISIS yg cuba merancang untuk letupkan Kuala Lumpur? Lalu menangkap mereka? Dan 1 lagi. Jangan lah campurkan politik di dalam perkhidamatan mereka. Sungguh pun anda benci kerajaan apa pula jasa pembangkang kepada anda? Saya bukan sokong kerajaan dan saya bukan lah anarki. Saya hanyalah manusia yang tidak suka perang saudara. Saya harap kita orang nusantara akan menjadi lebih hebat dam kuat daripada orang barat pada masa yang akn datang. Insha Allah. Amin.

  92. Unknown says:

    Hay...yg hebat2 tu semua dlm sejarah...tpi kini d mna kedudukan malaysia dlm dunia...rata2 rakyat malaysia mesti cakap macam ni dalam sejarah....woiii tu dulu bro

  93. Unknown says:

    Aku cukup penasaran seberapa berani kah tentera malaysia jika berhadapan dgn Tentara Indonesia..

  94. Anonymous says:

    Lapar pedar mu ni al jauzi. Aku anok malaysia.

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.