Proton kod P3-21A akan dilancarkan minggu depan

on Friday, March 9, 2012 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 1 Comment




Proton akan melancarkan model baru keluarannya dengan nama kod P3-21A yang mengetengahkan gabungan prototaip konsep Tuah yang dijangka akan dilancarkan pada pertengahan March 2012 (bulan ini).

Ini berita yang dipetik dari akhbar Sinar Harian 5 Mac 2012 – mengenai pelancaran model terbaru Proton P3-21A.

Proton Holding Bhd (Proton) bakal memperkenalkan model baru keluarannya dengan nama kod P3-21A yang mengetengahkan gabungan prototaip konsep Tuah bakal membawa perubahan dalam industri automotif nasional diumumkan 16 Mac ini.

Menurut sumber laman sesawang automotif, Proton P3-21A ditawarkan dalam dua varian, iaitu model Executive dan model Premium dianggarkan bernilai RM65,000 sehingga RM75,000.

P3-21A dilengkapi enjin CamPro 1.8L dan 2.0L serta sistem pengecas turbo, adalah kenderaan pertama didatangkan dengan internet berkelajuan tinggi daripada pembekal perkhidmatan internet YTL Communications, Yes 4G.

Mungkinkah P3 21A model gantian bagi model Persona sedia ada? Terdapat banyak spekulasi yang bermain di fikiran pengguna tentang model terbaru proton itu adalah Proton Tuah yang pernah dipertontonkan sebelum ini? Untuk kepastian umum, nantikan pelancaran rasmi Proton pertengahan Mac ini.


One Response

  1. salam bro, Penggempur Mutiara aka LamanIzzs di sini ingin memohon maaf di atas keterlanjuran PM mencedok dan mengedit entri asal bro.

    PM berjanji perkara seperti ini tidak akan berulang untuk kedua kali

    PM akan edit semula entri tersebut agar kembali seperti sediakala.

    Maaf sekali lagi.

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.