Tun Dr Mahathir dicadangkan menjadi Penasihat UMNO

on Thursday, September 11, 2008 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments

Veteran Umno, Tan Sri Aishah Ghani menyarankan agar bekas Presiden Umno, Tun Dr. Mahathir Mohamad dilantik sebagai penasihat parti.

"Kita kena ingat, tidak semua apa yang pemimpin Umno buat hari ini betul. Jadi kalau Umno ada seorang penasihat yang berpengalaman luas seperti Dr. Mahathir ia akan membantu menaikkan semula imej dan maruah Umno.

"Pandangan orang yang berada di luar parti dengan di dalam parti adalah berbeza. Saya percaya Dr. Mahathir masih boleh membantu Umno," katanya ketika dihubungi mStar Online.

Saya setuju dengan pandangan Tan Sri Aishah agar Tun dilantik menjadi Penasihat UMNO seperti kebanyakan pemimpin dunia lain yang bersara dilantik sebagai penasihat. Persoalannya ,Pak Lah ini boleh terima ke Mahathir sebagai Penasihat nya. Sebelum ini memang kita tahu Tun banyak mengkritik Pak Lah tetapi saya rasa untuk kebaikan UMNO ,Pak Lah harus terima pendapat Tun dan melakukan perubahan dari akar umbi hingga ke Majlis Tertinggi .Untuk masa depan UMNO ,orang melayu Pak Lah harus duduk semeja dengan Tun membincangkan masalah dalam UMNO dan kerajaan dan mengatasinya.

Kembalinya Tun mestinya mendapat reaksi kurang senang pembangkang ,ada yang kata ludah jilat balik dan Nik Aziz pun sediri cakap seperti berikut

Saya seronok dia (Dr Mahathir) timbul kacau bilau," katanya kepada pemberita di pejabatnya di sini hari ini.

"Dari segi untuk melemahkan Umno, memang saya seronok kerana Umno musuh saya. Tetapi Tun Mahathir serang Pak Lah (Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah AHmad Badawi) dan keluar parti pada masa dulu, yang itu saya tidak faham."


Boleh ke seorang ulama cakap rakan seagama dan satu bangsa ini musuh saya sedangkan PAS diam dan bisu bila azan dipertikai di Selangor oleh Teresa Kok .Kenapa perkara ini mereka tidak pertahankan ??? kata parti Islam dan akan membela agama islam .Mana pergi nya laungan kalimah allahuahkbar di setiap ceramah untuk berjuang mempertahankan islam . Ada juga dalam suratkhabar orang cakap berdosa orang PAS kerana mereka diam dan tidak tegur rakan sebantal mereka DAP yang betul2 tidak menjaga sentiviti orang melayu dan islam.


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.