KJ umum bertanding Ketua Pemuda Umno Malaysia "Setiakawan"

on Wednesday, September 17, 2008 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments


Naib ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin hari ini mengumumkan secara rasmi menawarkan diri untuk bertanding jawatan ketua Pemuda Umno Malaysia. Beliau akan meneruskan kesanimbungan perjuangan pemuda UMNO Malaysia yang akan dikosongkan oleh Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein Onn.

Khairy yang sebelum ini meyatakan bahawa beliau akan mendapat pandangan dari suara akar umbi sebelum mengumumkan bertanding dikatakan mempunyai pontensi yang kuat untuk memenangi kerusi Ketua Pemuda UMNO memandangkan beliau amat berpuas hati dengan suara dari akar umbi yang mahukan beliau bertanding untuk mengisi kekosongan kerusi Ketua Pemuda UMNO.

Beliau membuat pengumuman di pusat khidmat ahli Parlimen Rembau di Chembong petang ini. Majlis itu diadakan khas untuk beliau mengumumkan menawar diri bertanding jawatan tersebut. Turut hadir ialah 40 Ketua Pemuda Umno bahagian dari seluruh negara untuk menyatakan sokongan kepada Khairy.

Turut bertanding merebut kerusi ini, ialah Bekas Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Khir Toyo, Datuk Mukhriz Tun Mahathir dan Datuk Zahidi dan Daruk Azimi Daim.

Hadir sama ialah lima ketua Pemuda negeri dari Perlis, Wilayah Persekutuan, Sabah, Perak dan Negeri Sembilan. selepas pengumuman berkenaan Khairy terus berlepas ke Melaka untuk program Nur Ramadhan.

p/s Selamat Bertanding KJ .Sokongan agak kuat juga diterima oleh KJ dari Ketua2 Pemuda Bahagian di seluruh negeri dan juga semestinya dari kawasan penulis iaitu Pemuda Permatang Pauh .Permatang Pauh adalah kawasan anak angkat Dato Seri Hisyamuddin dari dahulu lagi dan memang mendapat sokongan kuat Pemuda UMNO.


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.