PPS ditangkap , IGP digelar Anjing BN oleh Cina biadap !

on Monday, September 1, 2014 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments



Sudah Sampai Masanya Cina Bangsat Berperangai Babi Di Tangkap

Pengarah satu kumpulan penyelidikan yang dikenali sebagai Inter-Research And Studies (IRAS), Viktor Wong, telah memanggil Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar sebagai anjing kerana mengambil tindakan ke atas pertubuhan haram Pasukan Peronda Sukarela (PPS) Pulau Pinang hari ini.



Selain itu, Viktor turut memfitnah bahawa Polis menyerang anggota PPS dan berlaku kejam, sedangkan proses tahanan berlaku secara aman malah tidak bergari pun. Malahan mereka yang ditangkap kelihatan melambai-lambai tangan kepada media yang membuat liputan.



Pagi tadi Polis menahan Hampir 200 anggota Pasukan Pertubuhan Sukarela (PPS) selepas menyertai sambutan Hari Kemerdekaan peringkat negeri di Padang Kota Lama. Kesemua mereka dibawa ke Balai Polis Lebuh Pantai di sini untuk diambil keterangan.

Ketua Polis Daerah Timur Laut, Asisten Komisioner Mior Faridalathrash Wahid mengesahkan penahanan itu dan menambah, mereka akan disiasat di bawah Akta Pertubuhan 1966.

PPS menjadi kontroversi sejak beberapa minggu lalu apabila orang ramai membuat laporan dan juga mempertikaikan penubuhan pasukan ini yang tidak mengikut undang-undang dan dikatakan menguatkuasa undang-undang sesuka hati mereka.

PPS turut mencetuskan kontroversi selepas ahli perniagaan Ong Eu Soon, 51, mendakwa diserang dua lelaki yang berpakaian seragam unit itu di Air Itam minggu lalu.

Namun kumpulan ini dipertahankan oleh Ketua Menteri Pulau Pinang yang menjadi “penaung” kumpulan ini dan menyatakan beliau bersedia mempertahankan kumpulan ini di Mahkamah.

Viktor Wong yang mengaku merupakan ahli Parti Rakyat Malaysia (PRM) menggerakan pusat kajian ini bersama Richard Lim, ahli seumur hidup DAP.

Sementara itu, Khalid telah meminta unit Pusat Tindak Balas Siasatan Siber Polis (PCIRC) supaya mengambil tindakan terhadap individu ini.

Dalam Twitter Khalid, beliau meletakkan dua rakaman paparan (screenshot) individu yang menghinanya sebagai ketua polis.

Pada kedua-dua tweet tersebut, Khalid turut menyebut (mention) PCIRC dengan meminta supaya tindakan dapat diambil terhadap dua individu itu.

“PCIRC sila ambil tindakan terhadap orang biadab ini yang menggelar IGP ‘Anjing BN’.

“PCIRC, juga kesan seorang lagi yang biadab ini untuk diambil tindakan,” tulis Khalid.

Dalam salah satu tweet Khalid, beliau memaparkan gambar seorang lelaki memanggilnya “anjing BN” manakala seorang lagi menulis “Thanks to the ruthless @KBAB51 Henrich Himmler of Malaysia”.

Mykmu.net


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.