3 ORANG PPS REGIM DAP POSITIF DADAH & MILIKI REKOD JENAYAH @dzainalabidin @RRafizal

on Monday, September 1, 2014 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments







Pulau Pinang – Tiga daripada 156 anggota Pasukan Peronda Sukarela (PPS) kerajaan negeri yang ditahan semalam disahkan positif dadah.

Ketua Polis Daerah Timur Laut, Asisten Komisioner Mior Faridalatrash Wahid berkata, mereka yang berusia antara 24 hingga 64 tahun itu positif dadah jenis methamphetamine.

Difahamkan, beberapa anggota PPS yang ditahan semalam turut berada dalam senarai individu dikehendaki polis kerana mempunyai rekod jenayah.

Sementara itu, proses reman kesemua anggota PPS berkenaan sedang dilakukan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Timur Laut di sini.

Kira-kira 20 peguam diketuai Gobind Singh Deo, Ramkarpal Singh Deo dan RSN Rayer dilihat memasuki IPD Timur Laut awal pagi ini manakala keadaan di luar balai polis itu sesak dengan orang ramai.

Polis semalam menahan hampir 200 anggota PPS disiasat di bawah Akta Pertubuhan 1966 ketika menyertai sambutan Hari Kemerdekaan peringkat negeri di Padang Kota Lama.

Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar pada 26 Ogos berkata PPS tidak berdaftar bawah Akta Pertubuhan 1966 dan oleh itu dianggap pertubuhan yang menyalahi undang-undang.

Menurut Khalid, polis akan mengambil tindakan menangkap anggota PPS jika mereka meneruskan aktiviti pertubuhan haram itu.

Justeru, setelah dimaklumkan Pendaftar Pertubuhan (ROS), polis akan menyiasat aktiviti bawah kerajaan negeri itu dan mengambil tindakan sewajarnya mengikut peruntukan undang-undang.

PPS mencetuskan kontroversi selepas ahli perniagaan Ong Eu Soon, 51, mendakwa diserang dua lelaki yang berpakaian seragam unit itu di Air Itam minggu lalu.


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.