NGO buat laporan polis fitnah wartawan Malaysiakini

on Wednesday, September 3, 2014 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 4 Comments



Sepuluh laporan polis telah dibuat terhadap portal berita Malaysiakini dan penolong editornya yang berpejabat di Pulau Pinang, Susan Loone, berhubung sebuah laporan berita yang didakwa memfitnah polis. 
 
Laporan itu dibuat oleh PERKASA dan 13 NGO lain di Balai Polis Jalan Pantai di Pulau Pinang pada kira-kira jam 6 petang semalam. 
 
NGO itu menggesa pihak polis menyiasat artikel bertajuk Disoalsiasat Selama 4 jam, dakwa dilayan seperti 'penjenayah' yang diterbitkan pada hari Isnin di laman Malaysiakini Bahasa Malaysia. 
 
Laporan berita tersebut adalah terjemahan artikel Susan Loone yang bertajuk 'Exco man grilled for four hours, treated like a criminal' yang juga diterbitkan pada hari yang sama. 
 

Laporan berita itu adalah berdasarkan temu bual telefon pada kira-kira jam 1.30 pagi hari Isnin di mana ahli Exco kerajaan negeri Pulau Pinang, Phee Boon Poh(kanan) mendakwa beliau dilayan seperti seorang 'penjenayah' ketika polis menyoalsiasatnya selama empat jam, mengambil gambarnya dan cap jarinya. 
 
Beliau kemudiannya ditahan semalaman di lokap sebelum dibebaskan dengan ikat jamin polis pada hari berikutnya. 
 
Dalam laporannya, Ketua Wira PERKASA Pulau Pinang, Mohd Rizuad Mohd Azudin menggesa Ketua Polis Pulau Pinang, Datuk Abdul Rahim Hanafi supaya mengambil tindakan terhadap Susan Loone kerana didakwanya memfitnah pasukan itu dengan niat untuk mencemar imej dan kredibiliti polis. 
 
Abdul Rahim, ketika ditanya mengenai komen Phee pada hari Isnin, menolak dakwaan itu sebagai sebagai "pendapat peribadi" ahli exco tersebut dan berkata pihak polis telah mematuhi prosedur operasi standard. 


4 Responses

  1. Anonymous says:

    Si kapir laknat ni cuba nak membangkitkan kebencian rakyat kepada PDRM yg sebahgian besarnya adalah Melayu... sedarlah wahai Melayu bahawa kamu semua telah dipecah belahkan oleh si Kafir....

  2. Anonymous says:

    Apa bangang punya malaun, dah nama pun soal siasat memang macam tu le caranya polis buat kerja. Polis melihat dalam scope yang lebih besar iaitu apa tujuan sebenarnya penubuhan PPS itu. Itu mungkin perancangan jangka panjang untuk menubuhkan pasukan polis dan tentera sendiri serta memberontak melawan kerajaan persekutuan. Sekarang pun mereka ingat Pulau Pinang itu sebagai negeri mak bapak mereka berdasarkan apa yang mereka laku kepada orang melayu disana.

  3. Anonymous says:

    KALAU CINA PASTI CINA JUGA...YANG LURUS HANYA RAMBUT MEREKA SAJA..YANG LAIN PASTI KOMINIS

  4. Anonymous says:

    NAjib asyik dok kene sepak tampar dengan Cina Cina pukimak DAP dan Komunis PPS, tu yang lembik tak dapat buat apa apa. Lancaula lu Najib. Kau dan UMNO/PAS semuanya bacul dan penjilat tegar bontot cina cina sialan nih.PANTAT!

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.