Pemuda Umno PP sokong PPS ditangkap POLIS hari ini @Rrafizal @dzainalabidin

on Monday, September 1, 2014 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 3 Comments



Pergerakan Pemuda UMNO Pulau Pinang ingin mengucapkan Tahniah dan Syabas kepada Pihak PDRM yg telah menahan 154 ahli sebuah Pertubuhan yang tidak berdaftar dibawah Akta Pertubuhan 1966 ( Akta 335). Kami berharap agar selebih ahli PPS ini dapat ditangkap dan di bawa ke muka pengadilan dengan segera.

Secara amnya semua mengetahui bahawa PPS ini adalah sebuah pertubuhan yang tidak didaftar dengan Pendaftar Pertubuhan (ROS).

 Manakala Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung Persekutuan (JKKKP) yang ditubuhkan melalui Peruntukan Undang Undang adalah agen pembangunan di peringkat akar umbi didalam sistem pentadbiran kerajaan, yang juga bertindak sebagai penghubung diantara agensi-agensi kerajaan dengan rakyat.

 JKKKP bukanlah sebuah badan beruniform dan terlibat dalam kawalan keselamatan. Maka membandingkan penubuhan PPS dan JKKKP adalah satu perbandingan yang tidak masuk akal, tidak logik dan dibuat untuk menutup kesilapan Kerajaan Negeri Pulau Pinang yang telah menubuhkan serta menyalurkan geran kepada sebuah pertubuhan yang tidak diiktiraf oleh ROS.




Kerajaan Negeri telah menubuhkan PPS ini kononya untuk menjaga kebajikan dan keselamatan masyarakat setempat. PPS ini juga telah disalurkan wang rakyat sebanyak RM 1 juta setahun dan di agihkan mengikut ADUN.

 Peruntukan ini selain menyediakan peralatan tambahan, ianya juga MENJAGA KEBAJIKAN AHLI PPS INI.  Tetapi hari ini kita lihat fungsi dan tugas PPS ini hanyalah untuk mengawal dan menjaga keselamatan YAB Ketua Menteri Pulau Pinang.

 Ini secara tidak langsung boleh dinyatakan bahawa Kerajaan Negeri  Pulau Pinang telah memperuntukan RM1 Juta setiap tahun hanya untuk mengupah pasukan ini bagi mengawal dan menjaga keselamatan YAB Ketua Menteri Pulau Pinang.

 Maka, kita mendapat gambaran secara jelas dan terang bahawa PPS ini merupakan satu badan yang kononnya bertopengkan kerja sukarelawan tetapi pada hakikatnya mendapat imbuhan daripada wang pembayar cukai di negeri ini.

Pergerakan ini juga ingin mengucapkan berbanyak terima kasih kepada Pihak PDRM sempena kemerdekaan negara ke 57 ini kerana telah berjaya memastikan keselamatan orang awam sentiasa dipelihara dan diberi keutamaan serta berjaya memerangi dan mencegah jenayah.

Kenyataan ini disokong oleh angka Indeks Jenayah Pulau Pinang yang turun sebanyak 5.5 peratus dalam tahun 2013, berbanding dengan tahun 2013 dan Indeks Jenayah yang turun 14.6 peratus mulai Jan sehingga Mac 2014.

 Oleh yang demikian kami amat pasti dan yakin bahawa tiada keperluan bagi suatu badan pertubuhan lain seperti PPS untuk mengambilalih peranan dan fungsi PDRM.

Rafizal Abd Rahim
Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Pulau Pinang


3 Responses

  1. Anonymous says:

    HAncurkan komunis komunis pengganas cina cina DAP nih pada kadar segera. Tangkap cepat cepat, mana mana melawan dan betrtindak kasar, terajang je diorang nih. KURANG AJAR MELAMPAU CINA KIMAK.

  2. Anonymous says:

    Serbu balai polis ? bunuh semua cina cina DAP celaka bangsat ni.

  3. Anonymous says:

    Syabas KP UMNO PP tetapi KJ belum tentu setuju dia liberal sikit dan dia lah sokong ISA dimansuhkan.

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.