GUAN ENG & KERAJAAN DAP BUAT BODOH BILA NAJIS BABI MASUK SAWAH PADI !!

on Thursday, July 11, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 5 Comments



Kalau bab nak cari publisiti murahan , laju je Guan Eng ini ambil tindakan untuk mempopularkan dirinya .Contohnya isu kes rogol SUKMA sampai ugut tidak menghantar atlit wanita untuk edisi akan datang .

Tapi bila ada isu  kena kepada kaumnya seperti dalam isu sensitive  najis babi , beliau cuba melarikan diri dengan menyerahkan sepenuhnya hal itu kepada Kementerian Pertanian .

Penang diperintah DAP , apasal pulak kementeria pertanian perlu jawab ??  




Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani mendesak Kerajaan DAP Pulau Pinang agar lebih sensitif dan menangani segera isu pengaliran najis babi ke kawasan tanaman padi di Kampung Selamat, Tasek Gelugor.

Menterinya, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, Ketua Menteri, Lim Guan Eng yang juga Ahli Parlimen Bagan sepatutnya mengambil tanggungjawab dan bukan bertindak lepas tangan dengan menyerahkan kepada kementerian.

"Ahli Parlimen Bagan patut faham sensitiviti. Isu ini harus mereka selesaikan kerana di bawah bidang kuasa negeri, tetapi sebaliknya mereka tolak isu ini kepada Kerajaan Persekutuan. Kerajaan negeri mesti mengambil tanggungjawab dan kementerian sedia membantu.

"Isu ini kena sama-sama selesaikan. Kerajaan Persekutuan tidak akan mampu selesai masalah najis babi ini jika kerajaan negeri tidak beri kerjasama," katanya semasa menggulung perbahasan titah Yang di-Pertuan Agong di Dewan Rakyat hari ini.

Baru-baru ini, Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) melahirkan kekesalan dengan kegagalan kerajaan DAP Pulau Pinang menyelesaikan kes pencemaran najis babi di Kampung Selamat sehingga menyebabkan 500 pesawah terpaksa menanggung kerugian.

Selain Kampung Selamat, Kampung Pantai Acheh di Balik Pulau juga menerima nasib sama apabila najis babi mencemarkan laut di kawasan berdekatan sehingga memberikan kesan kepada ekosistem hidupan di kawasan berkenaan dan hal serupa menimpa Kampung Jawi.

Berikutan desakan itu, Datuk Mansor Othman (PKR-Nibong Tebal) yang juga bekas Timbalan Ketua Menteri II Pulau Pinang berjanji akan membawa isu tersebut kepada kerajaan negeri sambil memberitahu beberapa langkah sudah diambil, namun enggan mendedahkannya.
Dalam perkembangan berasingan, Ismail Sabri berkata, penyelidikan rapi sedang dibuat untuk memperkenalkan jenis padi baharu yang boleh ditanam dengan menggunakan semburan air seperti penanaman sayur sahaja tanpa memerlukan air bertakung.


5 Responses

  1. Anonymous says:

    UMAT ISLAM adalah MUSUH NOMBOR 1 DUNIA. Orang Kaffir tidak akan berbaik2 dengan kita melainkan mereka dapat keuntungan yang besar daripada kita. Apabila mereka sudah dapat apa yang mereka hajati, orang Islam akan dipijak2 dan ditendang. Bukankah ALLAH dah ingatkan kita bahwa orang Kaffir tak akan senang dengan kita hingga kita ikut ugama mereka.

    Orang Kaffir akan lakukan apa saja, dengan apa cara sekali untuk memasuki segala yang haram dalam tubuh kita melaui pemakanan , minuman, suntikkan, baja yang mengandungi bukan saja najis babi tapi baja yang mengandungi bahan2 kimia yang dapat memudharatkan kesehatan dan yang paling ditakuti ialah bahan2 yang boleh rosakkan akal fikiran kita. Kesan bahan2 ini bukan 'immediate' atau dengan cepat tapi dalam jangka panjang. Kesan pada kanak2 dan generasi muda hanya dapat dilihat setelah mereka dewasa dan inilah yang musuh2 Islam harapkkan generasi Islam yang rosak iman dan rosak akal fikiran.

    Apakah filem2 keluaran Hollywood tentang cannibalism atau manusia makan daging mansuia, tentang 'zombies' semua adalah untuk hiburan semata2?? TIDAK ini semua bukanlah cerita rekaan semata2 tapi ini telah berlaku dan akan berlaku dan usaha telah pun dilakukan sejak lama untuk menjayakan rancangan mereka ini.

    Banyak rancangan jahat yang dilakukan oleh musuh2 Islam didepan mata kita tapi kebanyakan orang Islam yang jalan dimuka bumi ini dalam keadaaan BUTA PEKAK DAN BISU.

    Seorang tokoh Barat yang terkemuka, yang namanya saya tak ingat pernah mengatakan
    "TO HIDE A SECRET OUT IT IN A PUBLIC PLACE"

  2. Anonymous says:

    kepada penduduk yang ditimpa kesusahan hasil dari taik babi jangan marah2, bersabar dan bertindak sendiri dengan cara bagi racun sama babi2 tu biar dia behenti buat najis.

  3. Anonymous says:

    Ini adalah strategi DAJAL DAP untuk terus HALAU BUMIPUTERA Melayu, dan MERAMPAS kampung/tanah sawah dan kampung-kampung nelayan pusaka dari P. Pinang, di bumi tercinta kita ini sebagai warisan dan korban berzaman (dari sebelum dijajah British lagi) nenek moyang BUMIPUTERA Melayu/Islam dan BUMIPUTERA lain!

    Mana NGO-NGO Melayu/Islam - cepatlah buat laporan polis pasal DAP/PKR yang menindas orang Islam ini! Kenapalah penghinaan berterusan dari geng-geng SAMSENG/PENGGANAS macam geng kongsi gelap DAPigs/PKR kepada Islam dan umatnya di Malaysia, NEGARA ISLAM ini dibiarkan! Dan Kem. Pertanian dan Jabatanm Perikanan mesti memberikan BANTUAN segera kepada kampung-kampung PUSAKA ini supaya pesawah dan nelayan Melayu/Islam tidak ada yang bungkus tilam dan menjual tanah kepada bukan Bumiputera - kerana ini yang si Bukan Bumiputera DAP/PKR mahu! CinaRASIS DAP dah lama buat strategi ini - seorang Melayu/Islam jual tanah dah cukup, contohnya; lepas itu si CINADAJAL bina kilang di tengah sawah atau lepas sisa kilang ke sungai/laut, maka tanah sawah/kampung nelayan lain tercemar, dan makin ramailah orang kampung Melayu pun turut jual tanah sawah/tanah kampung nelayan - inilah yang berlaku di JURU, di Bukit Mertajam, sebuah kampung PUSAKA turun temurun, campuran sawah/nelayan Melayu/Islam yang dulu amat besar, sekarang dah HANCUR dan TERGADAI! Dan terus berlaku kepada kampung Melayu/Islam PUSAKA lain di P. Pinang, Selangor, Langkawi dan banyak lagi!

    MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

    (PERHATIAN TERBARU: ada PENYAMUN penakut disyaki dari PENGGANAS/SAMSENG DAP/PKR/Red beans militia durjana yang sekarang meniru gelaran saya sebagai “Pakcik/MAKCIK Tempurung/Temporung” untuk mengelirukan pembaca – mereka juga telah menyamar dengan identiti dan tulisan saya kononnya saya benci dan nak menggulingkan PM kita, dan juga saya seolah bersikap lucah, dan saya telah repot terus ke KDN dan Wanita UMNO!)

  4. Anonymous says:

    Pandangan yg baik :-)

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.