Hot ! Luahan hati kekecewaan Guru Besar Melayu SK Sri Pristina terhadap Umno !! @tunfaisal

on Thursday, July 25, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 34 Comments


"Mana perginya pemimpin UMNO, tidak ada seorang yang tampil membela saya," luah Guru Besar Sekolah Kebangsaan (SK) Sri Pristana, Mohamad Nasir Mohd Noor.

Sedangkan menurut Mohamad Nasir beliau telah bekerja bertungkus-lumus untuk UMNO semasa pilihan raya lalu sehingga beliau tidak dapat memberi perhatian kepada allahyarham isterinya yang ketika itu sakit kanser.

Katanya, setelah berkhidmat sepenuh jiwa untuk UMNO, wakil rakyat di kawasan pun tidak datang mempertahankan beliau yang telah dianiaya dengan tuduhan tidak berasas.

Mohamad Nasir diarahkan bercuti seminggu setelah terkait dengan kontroversi apabila seorang bapa murid bukan Islam di sekolah berkenaan mendakwa mereka ditempatkan di dalam tandas ketika waktu rehat.

Sebuah blog sebelum ini melaporkan murid-murid bukan beragama Islam di sekolah berkenaan telah ditempatkan di dalam tandas sewaktu rehat pada bulan Ramadan.

Menurut Mohamad Nasir, semua laporan polis dibuat adalah terhadap beliau yang dituduh mengambil tindakan yang tidak bertamadun.

Tambah Mohamad Nasir, beliau pada masa ini diarahkan supaya bercuti rehat seminggu dan sebarang tindakan akan diambil selepas itu.

Beliau juga telah membuat laporan polis di Balai Polis Saujana Utama di Sungai Buloh, setelah merasakan dirinya telah difitnah. Mohamad Nasir Mohd Noor membuat laporan polis di Balai Polis Saujana Utama pada pukul 11 pagi ini.

Laporan polis itu katanya, dibuat kerana kecewa dengan sikap ibu bapa pelajar dan beberapa pihak lain yang menfitnahnya sebagai bertindak secara tidak bertamadun.

"Saya juga menerima panggilan telefon yang mencerca dan termasuk mengugut berikutan fitnah tersebut," katanya.

Mengulas mengenai dakwaan bapa murid berkenaan, Mohamad Nasir berkata, murid-murid ditempatkan di bilik persalinan berkenaan sejak tiga bulan lalu, tanpa mengira kaum atau agama.

Tambah beliau, ini adalah kerana kantin sekolah berkenaan kecil dan tidak mampu memuatkan jumlah murid yang ramai.

Pada sebelah pagi pula ujar beliau, matahari memancar terus ke kawasan kantin dan murid-murid tidak mahu makan di kawasan berkenaan kerana panas dan mereka makan di tepi longkang.

"Saya lihat tempat berkenaan tidak bersih, jadi saya tempatkan mereka di bilik persalinan yang kebetulan tidak digunakan sepenuhnya," katanya.

Bilik persalinan berkenaan, katanya, memang jarang digunakan kerana murid-murid dibenarkan memakai pakaian sukan jika terdapat mata pelajaran jasmani atau aktiviti kokurikulum.

Pada masa yang sama beliau telah meletakkan notis melarang murid-murid membuang air di bilik berkenaan dan paip air di bilik berkenaan telah dikunci.

Bilik berkenaan juga, katanya, mempunyai sinki untuk digunakan bagi mencuci tangan sebelum makan.
----
Kita akan dapat sorang lagi pembangkang


34 Responses

  1. Anonymous says:

    kamu mungkin tak dapat pembelaan dr segelintir pemimpin umno TETAPI percayalah ada lg 3juta ahli umno yg kat bawah ni ada dibelakang anda..InsyaALLAH..

    KAMI AKUI MEMANG ADA PEMIMPIN2 KAMI YG KAT ATAS NI ADALAH MELAYU BANGSAT..

    Ahli umno kulaijaya Johor.

  2. Anonymous says:

    Tak perlu sokong umno lagi...meka tak tolong jika fitnah itu datang dari kaum yg tak pernah mengundi BN dan umno pun...bayangkan undi awal oleh tentera dan Polis kita nampak, da ada undi ke PAS..

  3. Anonymous says:

    pemimpin umno tido...aku skrg ni pun fedup dgn pemimpin yg ada, namun utk menjadi pembangkang tidak sekali. harap begitu jugak dgn GB ni. Kita berdoa dan sabar tungu pemimpin yg betul2 kental jatidirinya utk memipin semula umno yg baru ataupun platform baru yg perjuangannya sama dgn umno asal. AMAT2 mengecewakan pemimpin umno la ni. 2 nama je yg aku buleh harapkan skrg mukriz dan ali rustam.....yg lain tu hhhmmm

  4. Anonymous says:

    Guru Besar tersebut WAJIB MENYAMAN pihak yang bertanggungjawab memainkan isu ini jika ia benar benar fitnah. JANGAN BIARKAN pihak yang berkepentingan terlalu bahagia di atas penderitaan orang lain. biar ia jadi pengajaran kepada semua pihak agar lebih jujur serta bertanggungjawab bila membuat posting di laman sosial.

  5. Anonymous says:

    Melayu mudah lupa dan lupa lepas tu nyanyuk, masa minta tolong gigi lembut dari lidah, bila kita pula minta tolong, buat tak tahu dan tak nampak aje.Melayu kena pakat untuk menubuhkan satu parti melayu yang tak takut dalam berjuang untuk Islam dan Melayu.

  6. Anonymous says:

    Apa nak heran dengan pemimpin UMNO. Mereka sama juga dengan PAS.Takut pada kafirun.

  7. Anonymous says:

    sabar je le cikgu..dah lama kita sedih,geram,bergelodak jiwa..bkn pasai cikgu ja..dh byk dah pasai..pemimpin2 melayu tak kira parti apapun semuanya haramjadah tak blh diharap utk membela kita org melayu di Tanah Melayu ni..

  8. Anonymous says:

    UMNO ada ke pemimpin? Tokeh ramai lah...mana ada yang betul2 nak membela agama dan bangsa...kalau ada sudah tentu bangsa yang dahulunya merempat tidak akan berani mencabar undang2 & perlembagaan. Ini lah hakikat sebenar kehidupan, bila ada peluang untuk dapat political mileage berduyung2 tokeh turun...bila kes sebegini, kena hadap sendiri lah cikgu. Politicians, they have very short memory.

  9. Anonymous says:

    Pemimpin Umno memang tak patut disokong termasuklah yg no 1 nya,masa susah ingat pada Melayu bila dah senang baik dgn Cinabeng.Mampus Umno lepas ni aku pun tak akan sokong lagi.Tapi Pas dan PKR jangan pula berharap sokongan aku,parti kalian lagi teruk jual ugama dan bangsa untuk kuasa.

  10. Boleh kita dapat seorang pembangkang yang baru soal nya siapa ? Cina beng atau man in black

  11. Pemimpin UMNO memang gampang.. Mana Nazri Aziz yg dulu sibuk pertahan Namawee? Ah Jib Gor. Hatta Muhyiddin pun takde telor

  12. Anonymous says:

    kuala besut baru je dapat adun dr umno takde teloq

  13. Anonymous says:

    kenapa terus salah UMNO. Betul ke GB ni sokong UMNO. Selalu Guru2 ni pembangkang. Cara luahan tu pun pelik. Skrg ni tkpyahlah senget ke arah parti, yg menyerang tu org kafir dan fitnah tu dtg dr pihak bukan UMNO.

    Yg xde telor ialah PAS. Kalau blackout bkn main hebat mereka bergedik di jalan dan padang.. mana dia kehebatan tu utk GB ni? Jgn putar alam salahkan UMNO. Kucing mati pun UMNO salah.. so pemimpin PR rileks je lah.. just hasut rakyat buat kerje bodoh.. tp bila rakyat ade mslh cari UMNO??

  14. Anonymous says:

    Kasut hilang kat masjid salah pun salah UMNO

  15. Anonymous says:

    Gagak berak kat kereta salah UMNO

  16. Anonymous says:

    Terlewat bangun pergi kerja salah UMNO

  17. Weh weh says:

    Sabar cikgu kami warga pendidik amat fahami akan perasaan cikgu buat masa ini...bertenang segala nya akan bertambah baik.takde ke pemimpin umno yg back up .yang ada nya rakyat biasa je

  18. Weh weh says:

    Sabar cikgu kami warga pendidik amat fahami akan perasaan cikgu buat masa ini...bertenang segala nya akan bertambah baik.takde ke pemimpin umno yg back up .yang ada nya rakyat biasa je

  19. Anonymous says:

    Pemimpin skrg terlalu lemah berbeza zaman TDM jadi PM dulu..ramai org Melayu dah bosan dgn UMNO..mereka lupa org Melayu banyak memberi undi pada UMNO pru lepas..nampak gaya kalu berterusan pru akan dtg UMNO akan bungkus..

  20. "Betul ke GB ni sokong UMNO. Selalu Guru2 ni pembangkang."

    Kenapa Anon 1.44 ni bodoh? Selalunya pandai.

    Semua ni takde sangkut paut tentang parti atau bangsa atau agama. GB dah buat yang terbaik tetapi masih belum dapat puaskan hati semua manusia di dunia ni.

    GB dah meminta maaf, begitu juga Kamalanathan. Kenapa dia masih dihukum cuti seminggu tetapi Kamalanathan terlepas? Kamalanathan yang lebih bersalah sebab cepat melatah untuk menghukum anak buahnya sendiri tanpa tahu hujung pangkalnya. Kamalanathan yang patut dihukum cuti seminggu untuk tenangkan fikirannya. GB yang patut digalakkan terus dengan kerjanya. Pejabat, jabatan dan Kementerian perlu berada dibelakangnya, sokong dan bantu dia.

    CUTIKAN Kamalanathan! Lepaskan GB dari sebarang hukuman!

    GB tidak buat keputusan sendirian, tetapi dia tanggung beban itu tanpa salahkan sesiapa (PIBG atau lain2 guru) ataupun menarik mereka untuk bersamanya. Dia letak jawatan dalam UMNO untuk beri tumpuan penuh mendidik. Dia sumbangkan tenaga untuk UMNO semasa PRU13 walaupun ketika itu keluarganya sendiri hadapi cabaran getir.

    CUTIKAN Kamalanathan! Lepaskan GB dari sebarang hukuman!

    Laknatlah manusia yang tidak tahu menilai hati budi orang lain, yang hanya mahu orang lain saja mengikut kehendak dan keperluan mereka, menuduh dan mencerca mengikut suka mulut mereka saja.

    CUTIKAN Kamalanathan! Lepaskan GB dari sebarang hukuman!

  21. Anonymous says:

    Yang gila-gila bawa isu tu ialah India haram jadah yang bernama Cikgu Sekar PKR. Orang Hindu pariah penyokong PKR balun guru besar Melayu apa orang Melayu PKR buat. 28 hindu mangkuk hayun balun Melayu, apa orang PAS, UMNO dan PKR buat. Budak hindu mapus 25 orang diIndia keracunan makanan tak dak Hindu Malaysia nak ambil tau pun

  22. Anonymous says:

    Aku sebenarnya malu nak mengaku jadi ahli UMNO.Aku berkira2 nak keluar saja dari UMNO.Tapi bukan nak masuk PAS atau PKR kerana kedua2 parti tu lagi bangsat baculnya.
    Aku akan masul PERKASA dan harap pada PRU akan datang PERKASA letak calonnya dikawasan2 yang ditandingi olih parti UMNO.
    Najib bolih letak bekas ketua Hindraf yang meludah dan mencerca pemimpin UMNO sebagai MENTERI tetapi tak berani melantik pemimpin PERKASA dibawah jabatannya.
    Nak harapkan yang dok ada sekarang tengoklah apa dah jadi,kes memperkosa ahli UMNO olih bangsa sendiri pun mereka wat bodoh.
    Najib kena fikir2 panjang2 jika tidak kerana undi melayu yang sedikit dan istiqamah ini....dah lama dia dan pengampu2nya jadi PEMBANGKANG dalam PRU lepas.

  23. Anonymous says:

    Di sekolah saya , kami adakan masa rehat 2 kali. Satu untuk menengah rendah, satu untuk menengah atas. Harap selepas kantin siap diselenggara, pihak sekolah boleh la cuba. Apa-apapun, menteri BN patut menyelesaikan perkara ini sebaik yang mungkin. Jangan biaq depa pijak kepala kita.

    Takkan la guru besar tu nak suruh orang makan dalam tandas. Kelihatan dalam gambarnya bilik persalinan. Di rumah pun tandas di tepi dapur. Disitu la boleh terhidu segala wap jamban dan bilik air . tapi kita tetap memasak dan makan di dalam rumah kita. Di kedai-kedai makan lagi lah Masya-Allah.

  24. Anonymous says:

    org UMNO sembang power.... bila kawan tersepit dia lari dulu...... sudah lahhhh

  25. Anonymous says:

    Yang pasti tiada pembelaan walau sekelumit pon drp UMNO. Timbalan Menteri Pelajaran pon belasah dulu baru siasat dgn hanya bersumberkan facebook dan twitter. Kita bukan buta...jgn buta hati beb! Sekurang2nya MP kawasan tu atau ketua2 cawangan patut tampil memperbetulkan keadaan. Fitnah2 semacam ini sememangnya merugikan umat melayu...suara kita tak mungkin didengari kecuali jika ia datang drp pemimpin2 seperti Menteri Pelajaran atau pun sekurang2nya drp timbalan dia. Timbalan pon dah drp kaum dia...sah2 la balun dulu baru siasat...dia lupa...dia menang sbb undi2 melayu. Aku dah semakin kecewa dgn UMNO skrg nie....semua syok sendiri dan gila populariti...

  26. Mat13 says:

    Aku harap GB ni jangan tarik balik laporan tu dan saman aje sesiapa yang membuat fitnah tu.....Jangan saman sikit2...biar dia orang belajar sikit. Kalau tak biarkan je murid keling makan bawah matahari mungkin dia orang lebih suka berjemur sebab nak tambah color.

  27. Anonymous says:

    Ya Allah beri kekuatan kepada saudara mohd nasir mohd nor dalam mengatasi kemelut ini....saudara jgn bimbang kami berada bersama mempertahankan saudara...jangan di harapkan kerajaan UMNO serupa juga PKR dan PAS lagi tak boleh harap DAP dah masuk campur mereka kan membisu seribu bahasa..kerajaan yg ada di pimpin mereka yang lemah jati diri mungkin bijak dlm mentadbir tetapi gagal mempertahankan bangsa dan agama...semua yg ada di tranfomasikan hingga undang undang yg ada tidak mampu membendung masalah ini...kerana HAK ASASI MANUSIA bebas untuk berkata dan bertindak...kerajaan hari ini begitu baik,penyabar,perihatin yang lebih bagus kerajaan sekarang ni ia lah pemaaf..macam zaman tengku tak pa......

  28. Anonymous says:

    tak kira apa.. ngo dan parti politik melayu sewajarnya turun padang utk mengetahui keadaan sebenar dan membuat pembelaan, cth yg terbaik mazidul sendiri turun padang utk memahami keadaan dan membuat penerangan.. ngo2 melayu bahkan parti2 politik melayu sptutnye sudah sedar akn unsur2 perkauman yg cuba ditimbulkan dlm kes ini dan harus la lantang membela.. krn org kafir byk cuba menguji setakatmana sambutan kite.. klu buat tak tau maka mkin menjadi2 la mereka..

  29. Anonymous says:

    Memang UMNO gagal. Tak kira GB tu menyokong UMNO ke tidak, pemimpin UMNO perlu kedepan. Parti bangsa lain sanggup kedepan pertahankan bangsa mereka walaupun mereka bersalah dengan mengunakan segala tipu daya dan putar belit tetapi UMNO ni walaupun Melayu teraniaya, tengok saja...
    Saya cadangkan GB ni cari beberapa guru-guru yang rasa dah tak seronok mengajar patut pakat-pakat berhenti dan buka kelas tiusyen.
    Jadi GB boleh letak jawatan. Kumpul semua maklumat yang ada dan aturkan rancangan untuk saman mereka-mereka semua termasuk si kamalanathan tu sekali. Ada asas kenyataannya tidak tepat dan memberi kesan buruk kepada reputasi GB.
    Saman juga Kem. Pendidikan.
    Para peguam Melayu hubungilah GB ini tengok kat mana boleh bantu untuk saman setiap mereka yang celupar dan kurang ajar.
    Para guru-guru Melayu, hubungilah GB ini beri semangat dan tengok kemungkinan buka pusat tuisyen tu.
    Para pengusaha pusat tuisyen Melayu, boleh tak tawarkan GB ini jadi rakan kongsi atau apa apa peranan yang sesuai.
    Para koporat Melayu, ada tak apa-apa jalan nak menyokong GB ini dan menebus kembali maruah Melayu yang dicemar ini.
    Saya akan cari jalan untuk berhubung dengan GB ini bertanya khabar dan bertukar pandangan insyaAllah.
    Tinggalkan UMNO, PAS ddan PKR ketepi,..mereka tidak ada kena-mengena dengan maruah Melayu yang makin dicabar ini..

  30. SEPATUTNYA PEMIMPIN MELAYU SEPERTI UMNO PAS DAN PERKASA KENA MEMPERTAHANKAN GB INI, BUKANNYA DIAM SERIBU BAHASA. PEMIMPIN DAP BOLEH BERSUARA SEWENANG-WENANGNYA. TAKKAN PEMIMPIN MELAYU DIAM SAJA TERMASUK 2 MENTERI PELAJARAN ORANG MELAYU.

  31. Anonymous says:

    najib harus letak jawatan....anda gagal sama sekali....

  32. Anonymous says:

    PERKASA segeralah tubuhkan parti baru, kami akan sokong demi bangsa melayu dan agama Islam.

  33. Anonymous says:

    LU ORANG SEMUA PUN SAMA, PANDAI CAKAP, POK PET POK PET .... LU ORANG ADA BERANI KA? JADI KOMPANG BOLE LA!

    UNTUK GB SK PRISTINA, TABAHKAN HATI. INI SEMUA COBAANNNN.

  34. Anonymous says:

    kalu UMNO dah tak dapat membela MELAYU ISLAM marilah kita berubah kepada JATI dan PERKASA...harap mereka daftar dari NGO kepada parti POLITIK untuk PRU14, insyaallah melayu dan islam akan beralih kesana..... nak harap PAS terlacur ISLAM

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.