Hot ! Lagi pendedahan layanan Doktor Cina terhadap pesakit Melayu !!

on Friday, July 5, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 3 Comments



Isu layanan Doktor berbangsa CINAbeng yang dibangkitkan Adun BN Pinang Tunggal Datuk Roslan Saidin  semakin panas bila Guan Eng mencabarnya hari ini menunjukkan bukti . KLIK DI SINI 

GPB yakin Datuk Lan tiada masalah untuk menunjukkan bukti serta mendedahkan nama doktor berkenaan.  Ini kerana beliau membawa isu rakyat akar umbi yang kecewa & marah  dengan layanan Doktor Cina ini di sebuah hospital kerajaan .

Jika seorang wakil rakyat membawa isu permasalahan  rakyat seperti ini , sewajarnya ia wajar disokong bukannya dilabel ebagai perkauman dan rasis  oleh regim DAP .

Adakah DAP begitu terasa sebab Doktor itu berbangsa Cina , iaitu penyokong kuat parti berkenaan di PRU13 ??


Di bawah adalah  komen pembaca blog ini yang  mendedahkan layanan seorang Doktor Cina terhadap ibunya di hospital Taiping ....




Itu yang pentingya perlu banyak Doktor Melayu... yang sedihnya bila dah jadi doktor terus menjadi  pencacai PAS dan bangga membaca Harakah di meja pejabat ..


3 Responses

  1. Anonymous says:

    Tengoklah Jab. Kesihatan bila asyik dikuasai bukan Bumiputera! Pesakit Bumiputera Melayu/Islam asyik kena meminta sedekah! Ini surat sya kepada Wanita UMNO:

    Bah. pertama;

    Wanita UMNO yang dihormati,

    Saya berasa sebak membaca tentang nasib rakyat Malaysia yang miskin, yang merana kerana tidak mampu membiayai rawatan kesihatan, sepert yang dilapurkan di:
    1. http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20130516/dn_22/Pesara-tentera-derita-penyakit-jantung-rayu-sumbangan, Pesara tentera derita penyakit jantung rayu sumbangan, 16/05/2013:

    SUNGAI PETANI 15 Mei - Pesara tentera, Hamdan Osman, 53, yang menderita penyakit jantung sejak enam bulan lalu merayu sumbangan orang ramai bagi meringankan penderitaan yang ditanggung untuk menjalani rawatan susulan.
    Dia yang tinggal di Taman Nilam di sini, berkata, penyakitnya semakin kritikal dan kini terlantar di atas katil.
    Lebih malang, katanya, dia turut mengalami komplikasi darah tinggi dan kencing manis.
    "Ketika ini perbelanjaan harian saya menggunakan sepenuhnya wang pencen selain bantuan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) sebanyak RM200 sebulan atas nama anak sulung, Mohd. Alif Najmi, 16, yang mengalami sindrom down," katanya ketika ditemui Utusan Malaysia di rumahnya di sini.
    Isteri Hamdan, Fatimah Husin, 44, pula berkata, suaminya perlu mendapatkan rawatan di hospital setiap dua minggu bagi merawat penyakitnya.....

    2. http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20130516/dn_21/Rayu-bantu-rawat-anak-sakit, Rayu bantu rawat anak sakit, Oleh NORAZLINA ISMAIL, 16/05/2013:

    BUKIT MERTAJAM 15 Mei - Berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul.
    Itulah ungkapan sesuai untuk menggambarkan penderitaan yang terpaksa ditanggung oleh seorang kanak-kanak lelaki, Muhammad Adnan Azlan, 4, yang menghidap penyakit kepala besar (hydrocephalus) sejak lahir.
    Akibat penyakit itu, Muhammad Adnan kini terlantar dan tidak mampu bergerak aktif seperti kanak-kanak seusia dengannya.
    Menurut ibunya, Rashidah Abdul Rahim, 29, masalah dihadapi anaknya itu mula dikesan ketika Muhammad Adnan masih di dalam kandungan.....

    3. http://www.hmetro.com.my/articles/Airmatamengalir/Article, Air mata mengalir, Oleh Amir Abd Hamid, 2013/05/16:

    Seremban: Seorang bapa di Rumah Rakyat Panchor, di sini, merayu orang ramai membantu meringankan beban perbelanjaan ditanggungnya berikutan terpaksa mengeluarkan kos lebih RM2,000 sebulan bagi merawat penyakit saraf anak tunggalnya.
    Adli Isham Abas, 35, berkata walaupun mendapat bantuan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) sebanyak RM300 dan Yayasan Menara RM500 sebulan ia tidak mencukupi untuk menampung perbelanjaan perubatan alternatif serta rawatan penyakit anak tunggalnya, Ahmad Wafly Adli Isham berusia setahun 10 bulan.
    Menurutnya, Ahmad Wafly memerlukan makanan tambahan iaitu sejenis vitamin khusus untuk saraf seperti disyorkan doktor pakar yang boleh didapati di beberapa farmasi pada harga RM175 bagi 30 biji dan susu khas RM600 sebulan.
    “Setiap kali memegang tubuhnya yang lembik disebabkan penyakit saraf saya perlu berhati-hati kerana bimbang anak berasa sakit. Apatah lagi dia belum boleh bercakap dan saya dapat merasakannya apabila dia mengalirkan air mata…..

    MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

    (PERHATIAN TERBARU: ada PENYAMUN penakut disyaki dari PENGGANAS/SAMSENG DAPigs/PKR/Red beans militiaPIGS durjana yang sekarang meniru gelaran saya sebagai “Pakcik/MAKCIK Tempurung/Temporung” untuk mengelirukan pembaca – mereka juga telah menyamar dengan identiti dan tulisan saya kononnya saya benci dan nak menggulingkan PM kita, dan juga saya seolah bersikap lucah, dan saya telah repot terus ke KDN dan Wanita UMNO!)

  2. Anonymous says:

    Bah. Kedua:

    Sedangkan, ada doctor-doktor di India yang mampu mengubat Muhammad Adnan Azlan seperti dilapurkan di http://www.dailymail.co.uk/news/article-2324865/Baby-girl-head-swelled-twice-size-receives-life-saving-surgery-free-following-online-campaign.html, Baby girl whose head swelled to twice its normal size in India is SAVED after worldwide campaign convinces doctors to give her free treatment, By Daily Mail Reporter, PUBLISHED: 11:42 GMT, 15 May 2013.

    Maka saya percaya, tentunya ada doktor di Malaysia yang juga mampu mengubat anak yang malang ini, mahupun pesakit lain seperti di atas.

    Saya harap UMNO/BN akan menubuhkan Tabung Bantuan Kesihatan, untuk membiayai dengan percuma masalah-masalah kesihatan rakyat Malaysia yang miskin dan sederhana. Tabung ini harus di subsidi dengan utama oleh Kementerian Kesihatan dan syarikat-syarikat gergasi korporat. Saya cadangkan pakar akademik social dan NGO yang benar-benar prihatin kepada nasib rakyat malang, dilantik oleh Kementerian Kesihatan untuk menjadikan Tabung ini amat amanah dan prihatin pada nasib rakyat malang yang sakit dan keluarganya, dari yang miskin dan sederhana. Saya juga cadangkan Kementerian Kesihatan tubuhkan rumah tumpangan percuma dan selesa, di setiap negeri terutamanya di bandar besar untuk menumpangkan keluarga yang miskin, untuk menziarahi atau menjaga ahli keluarga mereka yang malang; apalagi mereka dari pendalaman yang sungguh jauh seperti orang kampong termasuk masyarakat amat tradisonal seperti Orang Asli, Penan, Orang Ulu dan sebagainya. Maka dapur juga mesti disediakan di dalam kediaman ini supaya ahli keluarga ini dapat memasak sendiri, maka mengurangkan kos perbelanjaan yang juga harus disubsidi dari tabung ini.
    Selain dari itu, saya juga ingin mencadangkan “Bilik Prihatin Kesihatan” untuk para pesakit dan keluarga mereka mendapatkan maklumat tentang mendapatkan bantuan segera, dan cekap, dari Tabung tersebut, termasuk dengan hotline.Saya masih ingat ketika saya muda, berkali-kali menulis surat kepada Kementerian Kesihatan apabila membaca kes-kes malang seperti ini, tetapi tidak pernah dijawab satu pun surat saya. Dan anak-anak muda, apabila ahli keluarga sendiri ditimpa malang begini dan dari keluarga miskin, tentunya akan mengalami masalah psikologi, termasuk marahkan kerajaan. Maka anak-anak muda ini mungkin akan senang terjebak dengan jenayah termasuk dengan dadah, meninggalkan sekolah, dan menjadi penjenayah, apabila mereka merasa tertekan kerana dirasakan tiada siapa yang mahu menolong mereka. Mungkin juga akan terpengaruh dengan janji palsu Pembangkang bila merasa marah.

    Saya percaya Wanita Umno/Umno/BN akan membuktikan kepada semua rakyat, bahawa mereka adalah pejuang yang benar-benar dan sentiasa prihatin ke atas nasib rakyat yang malang, bukannya Pembangkang yang hanya tamakkan kuasa dan menghuru-harakan negara tercinta kita yang merdeka ini.

    Sekian, Wassalam.

    MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

  3. Negara lain sudah maju, ras bukan lagi halangan untuk bermasyarakat, tapi kat Malaysia, apasal puak Cina celaka masih lagi dengan anti kaum lain lagi.

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.