Pemimpin PAS ini maafkan penghinaan Alvin & Vivian , tuduh konspirasi UMNO

on Thursday, July 18, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 25 Comments



Kenyataan yang dinantikan keluar daripada mulut pemimpin PAS ternyata menjelma juga. Memaafkan pasangan PORNO Alvin & Vivian yang menghina umat Islam dan menuduh ini konspirasi UMNO merupakan satu lagi episod  kebaculan PAS menggadai maruah agama di bulan Ramadhan .

 PAS ternyata lebih merelakan agama Islam dipersenda dan menjadi bahan jenaka puak2 kafir .

 Apakah ini sebuah parti yang konon mempejuangkan Islam ??

 Sewajarnya PAS turut sama menyokong desakan pelbagai pihak agar pasangan menghina Islam ini dikenakan tindakan undang-undang tapi sebaliknya mereka terus memaafkan & menyalahkan ia konspirasi UMNO /BN .






RESPON TERHADAP ISU PASANGAN KEKASIH HINA ISLAM

1. Ia adalah satu jenaka yg agak biadab terhadap ummat Islam dan Islam itu sendiri. Tidak wajar dilakukan dan pasangan ini wajib meminta maaf secara terbuka kepada seluruh ummat Islam. Merekaperlu disedarkan bahawa ianya melanggar sensitiviti agama dan mereka wajar dibimbing agar faham dan tidak berterusan melakukan kesilapan ini.

2. Walau bagamanapun…dlm bersempena bulan Ramadhan Al Mubarak yang sinonim sebagai bulan kasih sayang,bulan kemaafan dan keampunan, adalah wajar kita menangani dan mendepani isu-isu seumpama ini dengan jujur, hikmah dalam berdakwah hatta bersifat pemaaf. Jgn bakar kemarahan kita dan menidakkan kemaafan walaupun yg mlakukn kesalahan adalah daripada mereka yang bukan beragama Islam. Seerah perjuangn Nabi SAW banyak menunjukkan suri teladan tika berhadapan situasi seperti ini. Ia perlu dihadapi secara dakwah, bukannya hukuman kejian kutukan dan celaan. Biasalah mereka tidak atau kurang faham. Maka tugas kita dakwahlah sehingga mereka faham dan berubah.

3. Adalah tidak wajar bila ada pihak yg dilihat sengaja menghangatkan isu ini dan menaikkan kemarahan ummat Islam secara tidak bertanggungjawab. Terus mengapi-apikan semangat permusuhan dan ketegangan agama dan kaum hanya kerana tindakan seorg dua orang bukan Islam yg tidak sensitif dan kurang bijak adalah satu tindakn tidak bertanggungjawab dan merendahkan diri kita sendiri sebagai orang mukmin yang bijak dan pemaaf. Hatta merendahkan kemuliaan bulan kemaafan dan keampunan ini.

4. Jangan lepaskn peluang kita berdakwah terhadap orang bukan Islam hanya kerana kesombongan kita atas keIslaman kita lantas semudahnya memandang orang lain sebagai rendah. Islam bukan agama yg sombong. Islam itu rahmat kpd sekalian alam.

5. Justeru, semua pihak harus menghentikan polemik kebencian ini. Pasangan yang bersalah juga wajib segera sedar insaf dan memohon maaf.

6. Saya juga secara jelas melihat betapa isu ini telah diambil kesempatan oleh pihak-pihak tertentu sebagai satu cara untuk menang dlm PRK N01 Kuala Besut. Menakut-nakutkan ummat Islam dengan kemenangan PAS dan Pakatan Rakyat. Seterusnya menjadikan sbg faktor utama melegitimasikn pindaan terhadap Akta Multimedia yang hakikatnya bertujuan menyekat kebebasan rakyat daripada mendapat maklumat daripada sumber lain selain daripada media milik proksi umno bn.

7. Ia adalah suatu tindakan yang sangat berniat jahat dan dilakukan secara terancang fasa demi fasa. Rakyat mesti menolak propaganda n modus operandi yang jahat ini dgn berhenti daripada menjadi mangsa adu domba dan fitnah jahat regim diktator BN. Enough is enough to BN!

Aiman Athirah Al Jundi
Ketua Penerangan
Dewan Muslimat PAS Pusat



25 Responses

  1. Marsan Marsolo says:

    Siapa yang menjalankan polimik kebencian yang melampau kepada orang UMNO (Baca sebagai seorang Islam). Dengan orang Islam, PAS boleh membenci sehingga menghukum kafir. Tapi dengan orang kafir, PAS boleh berbaik sehingga boleh berkompromi dengan dengan hinaan mereka.

    Sedarkah Ketua Penerangan Dewan Muslimat PAS ini bahawa cina dua orang tu tahu bahawa orang islam tidak makan babi tetapi dengan cara sengaja mempersendakannya. Tahukah dia cina dua orang ini adalah pelakon porno sehingga cina-cina lain naik malu dengan penangai mereka. Ini bukannya kafir yang boleh dibuat kawan tetapi kafir yang wajib ditentang.

    Kalau nak bercakap peluang untuk berdakwah, banyak lagi orang kafir yang boleh PAS dakwahkan malah PAS boleh berdakwah kepada ramai orang DAP yang lain yang tahu menghormati Islam dan orang Islam. Tapi PAS sebagai parti politik yang bertopengkan Islam hanya pandai bercakap. Selama lebih 5 tahun berkawan dengan DAP adakah PAS menggunakan peluang itu untuk berdakwah kepada cina-cina DAP. Jawapannya tiada seorang pun pemimpin atau orang DAP yang masuk Islam malah cina di Kelantan pun tak masuk Islam kerana dakwah PAS.

    Ketahuilah orang PAS, perpaduan dalam islam itu adalah lebih afdal daripada menyokong cina yang menghinakan islam. PAS memilih untuk tidak bersatu padu dengan orang islam lain dalam isu ini demi meraih sokongan puak cina kafir…. MasyaAllah

  2. Pelik says:

    YANG HINA ISLAM DIPERTAHAN.
    YANG SAH ISLAM DIKAFIRKAN.....
    ITU LAH PARTI PAS, PARTI ISLAM.

    SEBODOH bodoh PARTI, ADALAH PARTI pas. Pas. Pas. Pas
    Stupid stupid stupid

  3. yela... alhamdulillah maafkan org.. dgn UMNO pun berbaik-baikla.

    http://handonfeet.blogspot.com/2013/07/topi-bayi-rm-27.html

  4. Anonymous says:

    otak aiman ni kat bontot.

  5. Anonymous says:

    hebat lu punya respon hingga aku tak faham apa sebenarnya yg kamu mahu dari jenaka celaka nii...

  6. Muslim says:

    Antara tanda keimanan, marah bila agamanya dihina dan dicela, sabar dan memaafkan bila dirinya dihina dan dicela.
    Antara ciri kemunafikkan, marah berlebihan bila dirinya dihina dan dicela, tp tak merasa apa apa bila agamanya dicela dan dihina.
    Antara ciri kemunafikkan juga, bila duduk diam bersama dgn org yg menghina dan memoerolok olokkan agamanya.

  7. Anonymous says:

    Perangai muslimut ni sama jer dengan perangai mamak Hanipa Maiden MP Sepang dari PAS. Siang malam dok asyik menjilat DAP, tak peduli Islam hancur, taraf mulut longkang...manyak masyuk kot duit DAP?

  8. Anonymous says:

    Mmg patut pas ni sesat

  9. Anonymous says:

    pas gila babi.............BIMBING KEPALA OTAK BERULAT HANG.......BERBULAN2 AMBIL MASA NAK FIKIR AUTA YA......AKU SUMPAH TUJUH KETURUNAN DILUCAHKAN OLH BABI CINA 2 EKOR TU

  10. Anonymous says:

    apa ke sial pompuan ni?

  11. What the... =_= adess,adew jge mcm nie. Dh 2 tduh bn pula.

  12. Anonymous says:

    minah ni kalau baling taik anjing kat muka dia mesti dia maafkan gak!...itu namanya bacul..faham!!

  13. Anonymous says:

    Bengong lu

  14. Anonymous says:

    Pas pis pus...sesat lagi menyesatkan dan bodo lg membodokan..

  15. Anonymous says:

    Tak jadi nak undi Pas pd PRU14 nanti.

  16. Anonymous says:


    hey akxohol kalau aku jumpa kau aku akan ludah muka kau,

  17. Pas memang dah jauh dari perjuangan asal penubuhan parti yang dikatakan islam tu ....pas dah jadi barua dap dan pkr hingga sanggup menghalalkan apa jua tindakan kedua2 parti dap dan pkr.....disebabkan takut kehilangan sahabat baik meraka....

  18. Pas memang dah jauh dari perjuangan asal penubuhan parti yang dikatakan islam tu ....pas dah jadi barua dap dan pkr hingga sanggup menghalalkan apa jua tindakan kedua2 parti dap dan pkr.....disebabkan takut kehilangan sahabat baik meraka....

  19. Pas memang dah jauh dari perjuangan asal penubuhan parti yang dikatakan islam tu ....pas dah jadi barua dap dan pkr hingga sanggup menghalalkan apa jua tindakan kedua2 parti dap dan pkr.....disebabkan takut kehilangan sahabat baik meraka....

  20. Anonymous says:

    tak faham betul la orang PAS ni... kalau kerajaan pimpinan tak amik tindakan dikata 'sedangkan kerajaan sendiri tak berbuat apa2 mengapa mereka pula nak bertindak' bila dah amik tindakan dikata konspirasi politik pulak... betul2 tak faham dgn dia orang ni... dia orang ni tak amik tahu ke komen2 rakyat berkenaan hal ni... atau adakah org2 pas ni hidup dalam tempurung mereka sahaja dan hanya keluar bila nak serang itupun sebagai pembangkang bukan sebagai "org islam"...

  21. Anonymous says:

    Apala yg korang payah sangat nak faham...inilah namanya toleransi dalam islam...Yang salah tetap kena hukum tapi kena maafkan si perlaku seperti yg di didik dalam islam, orang umno dah hina islam, hina hudud ada ke nak mintak maaf? Itu la bezanya walaupun aku pun marah couple cina tu menghina dalam bulan ramadhan..cuma isu ni x payah la sampai nk dijadikan bahan kempen pilihanraya sebab dalam BN sendiri ada cina yang menghina islam secara terang.

  22. Anonymous says:

    bogelkan je pompuan ni..bangang..

  23. Org cina dah baca dah sikpa melayu ni..hangat hangat tahi ayam je..meluat aku tengok si nurul tu berpelukan dengan betina tu..

  24. Anonymous says:

    Bangsat sekiranya ada yg menyokong org yg menghina agama ISLAM. Propaganda yahudi yg nk pecahkan org2 islam kt malaysia.yg nk menghancurkan bangsa melayu.Jgn di sebabkan politik kita org ISLAM dan MELAYU bertelagah sesama sendiri.Meluat tengok dan jijik perangai org ISLAM yg BODOH BANGANG yg memang langsung x pertahankan AGAMA SENDIRI lebih2 lagi org MELAYU.Ini bukan sentimen politik.Selalu sangat bagi muka akhirnya MELAYU DAN ISLAM dipermainkan sewenang2nya.Bangkitlah org ISLAM dan MELAYU jgn tertidur takut masa depan tergadai dek kerana taksub pada politik yg boleh menghancurkan agama ISLAM dan bangsa MELAYU kita.

  25. Anonymous says:

    Patutla ALLAH x mengizinkan org2 PAS mentadbir negara.sbb org2 mcm ni lah punca bangsa2 lain amik kesempatan.BODOH.Betapa hinanya bersekongkol dgn kafir laknat yg menghina agama ISLAM.

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.