Dr Asri sokong UMNO kerana berbangsa Melayu beragama Islam

on Thursday, October 21, 2010 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 5 Comments






" Bekas mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainul Abidin dilihat berada didalam ruang perhimpunan Agung Umno semasa perasmian serentak Perhimpunan Perwakilan Wanita,Pemuda dan Puteri Umno Malaysia oleh Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Apabila ditanya wartawan adakah Dr Asri sudah masuk umno sambil tersenyum Dr Asri menjawab sebagai orang Melayu dia sepatutnya menyokong parti yang sentiasa membela orang Melayu. Sebagai seorang islam tidak salah kita sebagai bangsa Melayu berjuang atas nama bangsa kerana orang Melayu juga beragama Islam katanya.-PSSR



Ketika perasmian Persidangan Pergerakan Wanita , Pemuda dan Puteri oleh TS Muhyiddin , dilihat kelibat Dr Asri telah hadir bersama ke majlis itu . Kenyataan Dr Asri apabila ditanya wartawan mengenai kehadirannya ke PWTC ini seperti di atas jelas memberi pukulan Knock Out kepada juak-juak PAS seperti Nik Aziz .

PAS selalu hantam UMNO ini parti yang mempejuangkan nasionalis dan bangsa tetapi pandangan seorang ulama seperti Dr Asri yang menyatakan sebagai orang Melayu dia sepatutnya menyokong parti yang sentiasa membela orang Melayu. Ini menunjukkan parti UMNO sentiasa berada di landasan tepat mempejuangkan agama dan bangsa.

PAS sebaliknya sekarang sibuk mempejuangkan hasrat DAP dan PKR dan sudah hilang idealisme perjuangan mereka yang sebenar .


5 Responses

  1. Nampaknya puak-puak PAS mula gigit jari nak cari apa pulak nak hentam UMNO. Aku dah boleh agak lepas ni depa mesti cari isu peribadi Dr Asri pulak. Depa mesti tenyeh sampai habih....

  2. dr asri ialah saorang ulama muda yang tahu politik sebenar, yg mana ikhlas dan yg mana parti yg mana didepan lain dibelakang lain...alhamdullillah, semoga perjuangan umno akan lebih menginsafkan golongan yang gila kuasa dan yang taksub kepada individu tertentu serta berkepentingan peribadi semata2....

  3. Anonymous says:

    Kita patut sokong..caya lu my idol Dr Asri..apa
    komen Mat Put dan Mat Sabun plak??? dah tau dah.. diupah, dibeli etc

  4. Anonymous says:

    hanya jauhari yang mengenal manikam

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.