Guan Eng lega syarikat pemaju Ivory jawab pasal tender terbuka

on Sunday, February 19, 2012 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 1 Comment






- Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng mengulangi tekad beliau untuk bersara dari politik jika terdapat bukti penjualan tanah Bayan Mutiara di negeri itu dilakukan secara rundingan dan bukan tender terbuka.

Beliau berkata syarikat pemaju hartanah Ivory Properties Group Berhad hari ini menegaskan ia memenangi bidaan bagi tanah seluas 41.5 hektar di Bayan Mutiara dekat sini menerusi persaingan sengit dalam tender terbuka oleh kerajaan negeri Pulau Pinang."

Dia (Zainal) sudah ada bukti, bukti ialah kenyataan Bursa Malaysia. Dia sudah tunjuk bukti tapi telah dinafikan oleh Ivory, dia bukti ialah satu kenyataan yang telah dibuat oleh Ivory, tetapi hari ini Ivory siarkan dia dapat tender secara terbuka," katanya.

Guan Eng berkata demikian ketika mengulas cabaran Pengerusi Badan Perhubungan Umno negeri Pulau Pinang Datuk Zainal Abidin Osman, yang mendakwa memiliki bukti tanah itu dijual pada harga RM1.1 bilion kepada Ivory Group menerusi rundingan."

Saya yang cabar. Saya cakap kalau mereka boleh buktikan saya tak buat tender terbuka, saya akan undur dari politik, tapi kalau mereka tak dapatbuktikan, mereka pula kena undur," katanya kepada pemberita selepas debat dengan Presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek yang bertajuk 'Kaum Cina di Persimpangan. Apakah sistem dua parti akan menjadi sistem dua bangsa?' di sini.

Tanah yang dianggap sebagai 'bernilai amat tinggi' itu adalah kawasan paling strategik kerana berdekatan dengan Jambatan Pulau Pinang, Zon Perdagangan Bebas dan Lapangan Terbang Antarabangsa Pulau Pinang.

Komen GPB

agak pelik syarikat pemaju sendiri terpaksa menjawab pasal tuduhan penjualan tanah Bayan Mutiara walhal kerajaan negeri yang didesak oleh pelbagai pihak.Penjualan ini dibuat PDC selaku pemilik tanah tapi pembeli pulak yang terpaksa jawab...hahaha.

.Inilah taktik Guan Eng jika beliau tak boleh menjawab dan pihak ketiga yang diminta untuk jawab.

- Posted using BlogPress from my iPad


One Response

  1. Siapa tak kenal Lim Guan Eng. Raja tipu rakyat. Bab hal kencing semua kasi lim guan eng. Apa susah sangat, tunjuk bukti yang tanah tu dijual dengan tander terbuka.. habis cerita.. sampai sekarang bukti pun tak dak..sebaliknya bayar Ivory Properties Group Berhad untuk buat kenyataan...

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.