Strategi baru Tun dalam pemilihan UMNO

on Friday, November 21, 2008 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 10 Comments

"Jika kedua-dua cara itu tidak berhasil, saya akan siarkan senarai nama mereka yang terlibat itu beserta laporan dalam blog saya," katanya pada sesi soal jawab dalam majlis Dialog Bersama Tun Dr Mahathir di Yayasan Kepimpinan Perdana di sini hari ini.


- Tun sudah keluar parti tetapi apa hak dia membuat tuduhan kepada orang ini mengamalkan politik wang .Biar Jawatankuasa Disiplin mengambil tindakan dan jangan kalut sangat untuk meraih populariti anaknya yang dikatakan bersih dari POLITIK WANG.

-Apakah modus operandi Tun kali ini seperti pembunuhan karakter dan kredbiliti calon yang tidak disukainya dengan menuduh pemimpin ini amal politik wang dalam pemilihan UMNO. Sudah tentu nama pemimpin yang disenaraikan itu akan di blacklist kan dari pandangan perwakilan nanti walaupun belum ada bukti yang beliau mengamalkan politik wang.

-Kesan yang saya rasa lebih besar ialah ia akan menunjukkan kelemahan pemimpin2 UMNO dan parti sendiri kepada pembangkang dan rakyat. Kita sekarang mahu memulihkan dan menguatkan parti tetapi Tun seperti mahu melihat pepecahan dalam parti.

-Kenapa dahulu semasa Tun menjadi Presiden UMNO dan PM selama 22 tahun tidak membuat laporan kepada jawatankuasa disiplin malah akan senaraikan nama-nama pemimpin yang mengamalkan politik wang seperti Anwar Ibrahim. Hal ini kerana Tun sendiri membenarkan perkara yang haram menjadi halal dalam UMNO zaman pemerintahannya dulu.

-Adakah Tun berkempen lagi melalui blog beliau bagi memastikan kemenangan anak manjanya Mukhriz yang kini kian terhakis sokongan Pemuda UMNO . Walaupun Mukhriz mendapat pencalonan yang tertinggi namun stamina Mukhriz tidak kesampaian dan telah kelihatan termengah-mengah dan diakhir-akhir ini terserlah banyak kebodohan Mukhriz dan terserlah kelemahan beliau seorang pemimpin yang bergantung 100% kepada ayahnya.




.


10 Responses

  1. Minta Tun siarkan nama anaknya (Mukhriz)sekali didalam senarai nama mereka yang terlibat didalam POLITIK WANG itu beserta laporan dalam blog CHE DET ... Baru adil dan saksama... Tun Jangan nak main tipu pulak....

  2. Alahai Pejuang Bangsa.

    Tun keluar parti, tapi ramai orang UMNO yang mintak dan nak dengar cakap dia. Si KJ ni pulak cuba nak menguasai parti, tapi hangpa Bro Jinggo, Hang Tegar dan Broken Rifle tiga empat orang je percaya cakap dia. Kesian dan memalukan.

    Wassalam.

  3. add says:

    Kita sama melayu bergaduh je kerja, MCA,DAP,GERAKAN semua mereka bersatu hati atas dasar kaum dan bangsa.KJ sabo le kalau nak jadi KP UMNO pun, sabo,sabo. Kalau kau menang pun UMNO/BN tetap akan bungkus dalam PRU 13 nanti. Kau ni jangan lah jadi bangang ++ sama dengan pak mertua kau dalam mentadbir parti UMNO ni. UMNO ni hak orang melayu bukan hak kau.Kau banyak duit. Hak kau tu NOri dan dot.dot je.
    Kasi la peluang Mukhriz dulu. lepas tu kalau rakyat nak terima kau. kau ambil la.

    kita nak perkasa kan parti dulu. kalau kau menang kau bukan perkasakan UMNO tetapi kau PERKOSA puteri umno dulu...

  4. Jangan BONGKAK sangat Singh.... kenapa kau publishkan komen aku kat dalam blog kau tu... itu diantara aku dengan jebat... aku tak mencarut dan tidak menggunakan kata2 kesat... aku tak hina sapa2 pun... tp kenapa Singh!!! kau takut pada kebenaran... Hye Singh kalau tak berani nak publish komen orang jangan nak jadi blogger la... Kalau kau anak jantan publishkan komen aku tu Singh... jangan jadi bacul macam Mukhriz... nak berdebat pun tak berani... mcm mana nanti kalau pembangkang ajak debat... jangan kasi Pemuda Umno MALU la...

  5. add.. boley kasi peluang kat Mukhriz... jawapnya lingkuplah UMNO...

  6. Cheguman says:

    Tahniah pg GGMM kerana berjaya mengadakan PERSIDANGAN MEJA BULAT GGMM BERSAMA NGO-NGO MELAYU.

    Pada sesi pagi peserta persidangan bersama dgn Dato Mohd Noor Abdullah (mantan hakim mahkamah rayuan)-Sesi Mengenali Perlembagaan Persekutuan.
    Beliau menyarankan sudah tiba masanya kita menyerang musuh, bukan bertahan,Dan serangan kita perlu memaksa mereka berundur sekurang2nya 2 langkah kebelakang dan kita mara KEHADAPAN. Untuk keberkesan serangan kita misti BERSATU.

    BERSEMANGAT DENGAR PANTUN GGMM:

    HENDAK GUGUR GUGURLAH SALAK
    JANGAN MENIMPA TUNAS GELENGGANG
    APA GUNA MENJADI JALAK
    KALAU BERKOKOK DILUAR GELANGGANG

    APA GUNA BERKAIN SULAM
    KALAU BERLUMPUR TERPALIT ARANG
    APA GUNA BERTARING TAJAM
    KALAU EKOR ORANG YANG PEGANG!

    ULAM TEPUS BERSAMBAL CUKA
    KUAHKU HIRUP DENGAN RAKUS
    BIAR MAMPUS PERTAHAN PUSAKA
    DARI HIDUP BERGELAR DAYUS!!

  7. add

    memang keja kau menokok tambah je member hang piggy sigh ni. Bagi aku Muhkriz tidak layak menjadi KP ,kredbiliti dan keberanian dia itu aku belum nampak lagi ..kewibawaan itu lagi la.

    keberanian tulis surat suruh PM letak jawatan atas arahan bapak itu aku nmpk la berani dan biadap sikit sifatnya..

    itu pun tak ada sapa berani amik tindakan kepada dia kerana fikir dia ni anak Tun M. Aku pasti list yang didedahkan oleh Tun pasti tiada nama anak kesayangannya.

  8. Anonymous says:

    Piggy Singh,

    Hang pi tgk YouTube, satu video Mukhriz yang berkempen. Dia ni sememangnya pemalas dan tak reti politik umno.

    tak pernah nampak berhadapan dgn pembangkang dan di parlimen baca teks dan tak reti nak hujah. Minta maaf tapi dia ni bacul dan pengecut. memang silap lah kalau pilih si Mukhriz.

    Amar
    Kudat

  9. Anonymous says:

    Mukhriz SPM Gred 3 beb

    www.raksasabn.blogspot.com

  10. Muhkriz sebenarnya dipaksa bapa dia utk jd calon Ketua Pemuda..dia bukan hebat spt KJ yang berani di barisan depan bersama Ezam berkempen/ceramah di Prmtg Pauh .

    di parlimen pun kalau sapa2 yang pergi tengok la apa muhkriz cakap dia sana ,baca teks shj dan ada ke dia berani berbahas dgn pembangkang ??

    malu kalau macam ini ketua pemuda UMNO ..aku rasa kalau macam ini Ketua Pemuda PAS dan PKR ajak debat ,mesti tolak punya ..penakut punya. macamana gelagat dia ni nanti jika memegang KP berdepan dgn pembangkang ...org gelak jwbnya.

    muhkriz tidak layak

    KJ is the best candidate for KP UMNO!!!

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.