Apabila anak minta tolong bapaknya ...

on Wednesday, November 26, 2008 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments


Tun Mahathir Mohamad hari ini sekali lagi cuba menggegarkan perwakilan dengan isu senarai pemimpin UMNO yang bermain politik wang yang mahu didedahkan melalui blog beliau, kali ini beliau berkata beliau mahu meneliti dahulu senarai berkenaan, bererti beliau menyatakan bahawa beliau telah mempunyai senarai berkenaan. Politik ugut mengugut Tun ini dilakukan kemungkinan kerana Tun terlalau terdesak kerana kepopulariti Mukhriz kini telah menurun dan Mukhriz sekali lagi terpaksa meminta bantuan ayahnya untuk menghidupkan kembali peluang beliau untuk memenangi kerusi Ketua Pemuda UMNO Malaysia.

Tun tidak sepatutnya mengamalkan politik ugut mengugut ini sehingga Tun terpaksa pula mengugut lembaga disiplin UMNO seolah-olah menuduh lembaga displin UMNO tidak berfungsi, yang paling buruknya Tun juga menuduh BPR juga tidak menjalankan tugas.

Atas kapasiti apakah senarai nama yang Tun akan siarkan itu pasti adalah nama-nama yang benar-benar mengamalkan politk wang dan atas bukti apakah yang Tun ada untuk mengesahkan mereka ini benar-benar bermain wang. Jika bukti Tun itu sahih dan benar, kenapa Tun tidak mahu membuat laporan kepada BPR. Sebenarnya apa yang Tun lakukan bukanlah sebenarnya mahu menghapuskan politik wang yang telah menular semenjak 22 tahun yang lalu. Tun sendiri mengakui bahawa ianya memang berlaku di zaman beliau tetapi tidaklah seteruk ini. Tun tentu faham kanapa kali ini begitu teruk sekali dan kenapa kali ini politik wang begitu kotor sekali.

Ini adalah kerana ada calon yang tidak berkelayakan mahu juga merebut jawatan tertinggi dalam UMNO. Jika Tun mahu menyenaraikan nama mereka yang Tun kata main politik wang, Tun janganlah cuba mengelakkan dua nama yang sememangnya jelas bermain politik wang yang telah memberikan alasan bodoh baru-baru ini. Alasan yang berbunyi, jika ada ejen-ejen yang memberikan wang atas nama beliau itu adalah mereka yang mahu memburukkan nama beliau, malangnya ejen-ejen yang memberikan wang atas nama beliau adalah orang-orang yang paling rapat dengan beliau. Beliau juga sanggup menarik diri jika beliau didapati memberikan wang, satu jaminan yang tidak ikhlas yang mahu membersihkan nama sebagai calon yang putih dan tidak main wang.

Kepada Perwakilan yang pernah menerima wang dari calon ini, eloklah jangan berikan undi kepada calon hipokrit ini yang mengaku diri bersih sedangkan buntut bergelumang dengan taik. Pastinya Tun akan membantu anak beliau, dan nama Mukhriz pasti bersih dan nama calon yang menentang anaknya disenarai hitamkan, begitu juga nama Muhyiddin Yassin akan bersih dan nama dua calon lagi akan tersenarai.

Elok juga Tun senaraikan nama-nama mereka-mereka yang main politik wang pada zaman beliau dahulu dan ketika beliau menentang Tengku Razaleigh dahulu kerana ramai orang UMNO mahu mengetahui ketelusan dalam bercerita mengenai politik wang. Apakah Tun juga antara mereka yang bersih dari politik wang dahulu kerana bercerita mengenai politik wang seolah-olah beliaulah yang peling bersih sekali dalam UMNO.

Inilah yang dimaksudkan oleh ramai ahli Pemuda, bila Mukhriz rasa macam nak kalah sahaja, beliau akan panggil ayahnya bantu !!!!! betullah apa yang mereka katakan.

www.kpmu.net


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.