Kebangkitan PEWARIS untuk pejuangan bangsa Melayu dan agama Islam

on Monday, November 24, 2008 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments


KUALA LUMPUR 23 Nov. - Majlis Permuafakatan Ummah (Pewaris) akan mengadakan siri jelajah ke seluruh negara bagi meminta pihak berkuasa mempertahankan kedaulatan agama Islam serta hak kaum Melayu dan bumiputera seperti yang termaktub di dalam Perlembagaan Persekutuan.

urucakapnya, Datuk Dr. Maamor Osman berkata, siri jelajah yang akan bermula bulan depan di Selangor sebelum diperluas ke seluruh negara itu, bertujuan menjamin kesejahteraan hubungan kaum dan keamanan di Malaysia.

Menurutnya, siri jelajah itu penting bagi menyedarkan semua pihak bahawa terdapat pihak-pihak yang tidak bertanggungjawab kini cuba menggugat keistimewaan Islam, Melayu dan bumiputera, seterusnya mengancam keharmonian masyarakat berbilang kaum.

Kata beliau, siri jelajah itu bertujuan mendapatkan persefahaman di antara semua pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Islam bagi mengadakan resolusi dan memberi penjelasan kepada rakyat mengenai ancaman-ancaman tersebut.

''Selepas itu, memorandum dan resolusi yang terhasil akan dihantar kepada Perdana Menteri dan wakil Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong," katanya kepada pemberita selepas pelancaran siri jelajah itu di sini hari ini.klik di sini untuk baca



-Saya menyokong kebangkitan NGO-NGO Melayu seperti Majlis Pemuafakatan Ummah (Pewaris) yang mahu mempertahankan hak keistimewaan orang melayu dan kesucian agama Islam. Saya sendiri pernah menghadiri Kongres Masa Depan Melayu pada bulan lepas yang membincangkan tentang masa depan Melayu dan membuat resolusi untuk dihantar ke PM dan Yang DiPertuan Agung. Saya akan menyertai Majlis Profesional Melayu jika pertubuhan itu berjaya mendaftar telah disahkan .

-Sekarang ini bukan waktu untuk bangsa Melayu berdiam diri dan melihat bangsa lain memperlekehkan Perlembagaan Persekutuan yang memepertahankan hak keistimewaan orang Melayu ,agama Islam dan bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan ,kita harus bangkit mempertahankan dan menyerang balik jika siapa yang mahu mengugat bangsa Melayu dan kesucian agama islam.

-JIka kita lihat sekarang ini sudah berani NGO seperti Sister In Islam yang mempertikai pengkid dan amalam yoga yang telah diharamkan oleh Majlis Fatwa Kebangsaan yang baru-baru ini diumumkan . Mereka seperti berani mempertikai kewibawaan Mufti-Mufti dan ulama yang telah duduk berbincang mendalam sebelum membuat kenyataan mengharamkan pengkid dan yoga.Oleh itu, kita harus mempertahankan agama Islam dan kenyataan mereka jelas memperlekehkan Islam .

Perjuangan untuk Bangsa,Agama dan Negara


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.