GANGSTER KONGSI GELAP & PAKATAN DAH TIDOR TAK LENA KESAN OPS CANTAS KHAS

on Monday, August 19, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 6 Comments



TIADA LAGI AMARAN ...HANYA TINDAKAN ...

OPS CANTAS TELAH DIISYTIHARKAN POLIS SEMALAM   TERHADAP KEPADA SEMUA  GANGSTER , KONGSI GELAP , PENJENAYAH , PENCURI , PEROMPAK , BEKAS BANDUAN , PERAGUT YANG MASIH BERSEMBUNYI DI NEGARA INI ....

KESANNYA 5 ANGGOTA KONGSI GELAP MATI DI P.PINANG PAGI INI ...

RAKYAT DI  AKAR UMBI MEMANG  MAHUKAN   KETEGASAN & TINDAKAN SEPERTI INI  DIAMBIL POLIS ...

PERSETANKAN HAK ASASI YANG DIAGUNGKAN   PAKATAN & MACAINYA ... 

KESELAMATAN AWAM & NEGARA  LEBIH PENTING DARIPADA SEGALA-GALANYA ...


CUMA NANTI KITA TUNGGU  REAKSI PAKATAN TERUTAMA DAP . ..

SEBABNYA  LAWYER2  PAKATAN   CUKUP PANTANG  SEKALI BILA POLIS TEMBAK MATI PENJENAYAH  BUKAN MELAYU SEPERTI HARI INI .....




Polis Diraja Malaysia (PDRM) mengisytiharkan perang terhadap individu atau suspek jenayah dengan menggerakkan Operasi Cantas Khas (Op Cantas) secara besar-besaran di seluruh negara, bermula tengah malam kelmarin.

Operasi membabitkan sekatan jalan raya, pemeriksaan premis perniagaan dan kediaman serta mengesan bekas banduan yang pernah ditahan mengikut Ordinan Darurat (OD) yang disyaki aktif semula dalam kegiatan jenayah.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar, berkata pihaknya akan menjalankan pemeriksaan dan siasatan menyeluruh berdasarkan maklumat diberikan orang awam dan hasil risikan di peringkat balai, daerah, kontinjen dan Bukit Aman.

Mereka yang ditahan akan melalui pelbagai peringkat saringan, termasuk pemeriksaan rekod jenayah lampau, ujian air kencing, tubuh badan dan kenderaan yang digunakan, kesalahan trafik, pengenalan diri selain pemeriksaan di kediaman suspek.

“Melalui cara ini, kita yakin dapat mengatasi kes jenayah seperti samun, curi kenderaan dan pecah rumah, termasuk menghindar berlakunya sebarang cubaan untuk melakukan pelbagai kesalahan jenayah seperti bunuh”, katanya.

Dalam operasi bermula awal padi semalam, sebanyak 11 lokasi panas di sekitar Lembah Klang diperiksa iaitu lima di ibu kota dan enam di Selangor.

Individu yang dikesan dalam Op Cantas dan mempunyai kaitan dengan mana-mana kumpulan kongsi gelap atau samseng yang mendatangkan ancaman kepada keselamatan dan ketenteraman awam akan ditahan mengikut Akta Pencegahan Jenayah (APJ) untuk tempoh 24 jam.

“Tumpuan diberikan terhadap mereka yang terlibat dalam pertubuhan haram selepas dikenal pasti melalui identity diri, logo pada kenderaan atau apa saja lambang mencurigakan sehingga kita yakin mereka adalah anggota kumpulan kongsi gelap.”

“Sekiranya memerlukan masa untuk siasatan lanjut, suspek akan direman selepas mendapat perintah mahkamah,” katanya.

Ops cantas dikendalikan sepenuhnya Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, turut membabitkan penubuhan pasukan operasi khas yang terdiri daripada 12 anggota, diketuai seorang pegawai berpangkat Assisten Superintendan (ASP) bagi setiap kawasana tau daerah.

Pasukan operasi khas itu akan menjalankan siasatan dan pemeriksaan susulan berkaitan kes jenayah sejurus menerima maklumat daripada suspek atau ahli kongsi gelap yang ditahan dalam Op Cantas Khas


6 Responses

  1. Anonymous says:

    lenyapkan kumpulan penjenayah nih dari tanah melayu

  2. Anonymous says:

    ..tahniah! pdrm.. bertindak cekap & pantas.. jgn kasik lahanat2 ni idop.. turun naik court buang masa je.. mcm lahanat sekoq tu.. bersumpah dlm court pun takut.. taqbir!.,

  3. Anonymous says:

    Syabas PDRM dn Zahid Hamidi!! Doakan kejayaan buat kalian Polis Malaysia. Ini yg kami rakyat mahu. Insya Allah moga selamat dan diberkati!! CinaBeng dan DAP dh mula rasa PANASSS.. apa pasal??? mesti ada pasal punyaa... mau siasat DAP dulu apa aktiviti 'underground' mereka!!!

  4. Anonymous says:

    Syabas PDRM, just shoot to kill. You have our full support!

  5. Anonymous says:

    SYUKUR ALHAMDULILLAH di atas PERLINDUNGAN dan JASA POLIS-POLIS kita!

    NGO-NGO Islam/Melayu kena buat repot polis pasal fitnah RASIS DAPigs kpd. Polis, dan motif DAPigs ANJING HUTAN LIAR, asyik membela PENJENAYAH GANAS! Sampai MENGHALANG polis cegah JENAYAH - kat Barat pun, penjenayah GANAS akan DITEMBAK sampai MATI mcm. KATAK! Tengok FBI yg. tembak suspek pengganas tak bersenjata, blkg. kepala, dan banyak lagi kes - tak pula FBI disaman!

    Memang BINATANG betullah si DAPigs ini! Mungkin nak saman polislah tu sampai berjuta sedangkan rakyat terutamanya umat Islam/Melayu yg. makin disasarkan dlm. pembunuhan ngeri, kemalangan jln. raya/industri, kebakaran, pengedaran dadah/senjata dsbnya, oleh geng kongsi gelap (yg. saya syaki ditaja DAPigs dan sekutunya, PAP-Barat-Israel), makin SENGSARA! Agaknya sebab itu POLIS-POLIS Melayu berseragam bermotosikal, asyik kena langgar dgn ganas tak?

    Patutnya K'jaan BN lain kali kena suruh pihak TENTERA ambil alih dan istiharkan DARURAT - kerana KEGANASAN mcm. PENGGANAS penyokong DAPigs/PKR ini mengancam KESELAMATAN ISLAM/UMATNYA dan seluruh rakyat lain serta negara kita ini! Bayangkanlah kalau si DAPigs/PKR MEMERINTAH kita dan MENGUASAI polis/tentera kita! Lansung PENJENAYAH BERKUASA!

    Kalau kat Barat pun, polis siap dgn pasukan KOMANDOnya dan. SENJATA APINYA, kalau berhadapan kEGANASAN spt. ini, dan akan memukul dgn. GANAS mana-mana SAMSENG JALANAN/AWAM atau tembak sampai mati, di bawah udg-udg terorisma. Tapi, si HIPOKRIT Barat ini mahu MELALAK mcm. ANJING LIAR kat Dunia Islam-Ketiga pasal "demokrasi/hak asasi" SAMPAH si Barat-Zionis! BERAMBUSlah mereka ni, dan si penjilat kaki kudis nanah mereka dari PAP-DAPigs/PKR!
    Saya merujuk kpd. http://theflyingkick.blogspot.de/2013/08/dah-kata-dah-dap-cukup-sayangkan.html, DAH KATA DAH, DAP CUKUP SAYANGKAN PENJENAYAH, POLIS DITUDUH BUNUH PENJENAYAH SECARA SENGAJA!!!, Posted by CUCU TOK WAN at 11:19 PM Monday, August 19, 2013:

    DAP menerusi R.S.N Rayer, ADUN Seri Delima cuba menjadikan isu kematian lima orang GANG 04 sebagai isu perkauman dan cubaan menyalahkan pihak polis. DAP menerusi perancangan yang sangat rapi, telah melihat isu ini sebagai isu terbaik untuk mengalihkan perhatian daripada masalah yang sedang membelenggu parti tersebut. Pada masa yang sama, ini merupakan isu yang terbaik untuk mendapatkan semula pengaruh serta sokongan daripada masyarakat India…..

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

  6. Anonymous says:

    Rakyat muak dengan fuckatan yang mengeksploitasi kes bunuh diri penjenayah Kugan. Tahniah dan syabas PDRM kalau boleh tembak kasi mati semua penjenayah belaan DAP ni dalam setiap operasi. Tak payah nak dakwa dan hukum penjara, nanti mati bunuh diri polis jugak dipersalahkan.

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.