JALAN ALOR DINAIKTARAF BAKAL LUMPUHKAN PENIAGA MELAYU !!

on Wednesday, August 28, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 3 Comments



Nasib golongan Melayu serta bumiputera tidak seharusnya dipinggirkan ketika kerajaan membawa projek pembangunan di bandar raya ini terutama dalam usaha menaik taraf Jalan Alor di Bukit Bintang sebagai hab makanan Cina bertaraf antarabangsa.

Ketua Pemuda UMNO Bahagian Seputeh, Mohd. Razlan Muhammad Rafii berkata, pembangunan kawasan itu dilihat berat sebelah serta mampu melumpuhkan pendapatan penduduk Melayu di kawasan itu.

"DBKL tidak sepatutnya memberi muka kepada pihak yang secara terang-terangan mahu memberi keuntungan lebih kepada kaum tertentu sahaja terutama yang jelas menyokong pembangkang di kawasan itu.

"Ini bukan soal perkauman, sebaliknya DBKL perlu bersikap adil dan memperluaskan sumber pendapatan sama rata untuk semua penduduk supaya tidak ada yang berasa ditindas dalam hal ini," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Semalam, Ketua Biro Publisiti MCA, Datuk Heng Seai Kie dalam portal propembangkang, Malaysiakini, berasa kesal terhadap rancangan mengubah wajah Jalan Alor di Bukit Bintang bagi menarik pelancong ke Malaysia telah ditukar menjadi isu perkauman oleh akhbar Utusan Malaysia.


3 Responses

  1. Anonymous says:

    terima kasih byk2le pd AhJib Gor.. Melayu yg undi dia jd PM.. tp dia sibuk nk kayakan perot Cina!!!

    Syabas AhJib DBKL!! tunggu PAU & PRU14 nnti Aku tkkn lupa punya mcm Melayu lain!!

  2. Anonymous says:

    org melayu kalau dah dapat pegang kuasa sikit dah mula lupa diri dan sanggup pijak bangsa sendiri asalkan kuasa dan wang kekal didalam dirinya.Bangsa pendatang diagung2kan bangsa sendiri dipandang sebelah mata pun x sudi umpama melihat pengemis lagaknya.Jika ditanya dengan org 2 yg berjawatan besar DBKL inilah jawapannya,"KES TERPENCIL" ataupun "BOLAYAN" sbbnya bukan hal mereka.Apa DBKL ingat org melayu tak mampu bayar cukai ke kalau berniaga di kws tersebut?Yang aku tahu yg melingkupkan ekonomi org melayu ke tahap kucing kurap bukan bangsa pendatang tapi org melayu itu sendiri yg kononnya berkuasa sehinggs boleh menentukan hidup mati org lain...

  3. Anonymous says:

    Sama juga d jabatn kerajaan , da ada kuasa dan kedudukan, bangsa sendiri pun x mau tolong, ada sama kampung x mau tolong..sebab tolong melayu , setakat terima kasih...kosong, ..kalau bangsa mata sepet wah lajunya. Semuanya kena ikut peraturan , arahan, pekeliling katanya..tpi jika ada " minyak pelicin " cepat tak ada ikut peraturan pun. Itu bangsa melayu, bangsa lain bila meka ada kuasa dan keduuksn meka tolong bangsa sendiri..terbalik pulak dgn ah jib gor..da dpt kuasa yg pengundi melayu beri dia tolong mata sepet..itu laknatnya manusia mcm ini...

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.