Mahasewel SMM jadi sarkas opera untuk hina Profesor UPSI !

on Sunday, January 22, 2012 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 2 Comments

Inilah budaya barat yang dibawa atas nama kebebasan akademik oleh budak mahasewel Adam Adli dan SMM.

Tak puas hati je buat topeng macam setan seperti ini dan hina mereka di tempat awam. Adakah ini yang Adam Adli dan geng mahasewel SMM cuba pejuangkan kepada seluruh mahasiswa dengan satu tindakan biadap seperti ini ? Dalam agama Islam pun tak diajar memakai topeng bagi menghina orang.


Apa pandangan pelancong bila tengok mahasiwa negara ini berkelakuan macam sarkas opera ini ?

Bagi GPB tindakan demo protes oleh mahasewel kepada keputusan jawatankuasa tatatertib UPSI adalah perbuatan paling bangang dan bahalol !







2 Responses

  1. Depa Mabuk Todi says:

    Puak2 Mak Adam ni makin lama makin gila. Otak bukan kat kepala lutut lagi dah. Dah masuk kepala kote Sam Ketot.

  2. Dot says:

    GPB,

    mereka ni tidak layak sama sekali dipanggil MAHASISWA krn gelagat mrk sedikitpun tidak menunjukkan mrk orang yg berilmu, malah lebih bodoh dari haiwan yg tahu jugak membezakan siang atau malam!!

    sudahla mrk melanggar segala peraturan universiti, mrk juga melanggar tatasusila sebagai orang Melayu yg penuh budi bahasa. jika kita amati, mereka ini merupakan anak2 yg kurang kasih sayang, kurang perhatian, kurang bijak dlm pelajaran & kurang nilai2 Islam dlm diri mrk. sebab itulah mereka bertindak di luar jangkaan kita sebagai umat Melayu Islam.

    marilah kita sama2 berdoa agar mereka diberi hidayah utk kembali ke pangkal jalan supaya mrk sedar nasib untung diri mrk & keluarga yg mengharapkan mrk. budak2 ni nanti kalau menjadi orang dewasa, mereka akan menjadi dewasa yg penuh dgn masalah diri...

    ibubapa mengaharapkan anak2 manjadi insan kamil, jauh dari sikap kurang ajar, biadap & celupar krn itu semua mencerminkan ajaran ibubapa sendiri. namun mereka ini gagal menjaga nama baik ibubapa & keluarga masing2 bila berlaku biadap hingga menjatuhkan nama baik pelajar universiti & ibubapa2 yg lain.

    jika UPSI wujud sekian lama utk melahirkan warga pendidik yg berjiwa murni & luhur utk mendidik anak bangsa sesuai dgn mottonya 'IBU KANDUNG SULUH BUDIMAN', tp wujudnya golongan pemberontak ini mencalar imej dulunya MPSI, kemudian IPSI & kini UPSI. ambo pernah berkursus di situ (IPSI) & berjaya ke UK selepas kursus tersebut. tp tak sangka, ada juga segelintir bakal guru yg menjatuhkan maruah & nama GURU yg begitu sinonim dgn gelaran pendidik, pengajar, pengasuh, pembimbing & pendamping bagi anak2 di sekolah.

    mereka yg gagal menjadikan diri mereka guru sejati ini ibarat kerbau yg membawa lumpur, nila nan setitik atau bangkai yg hanyut!!

    mereka sangka 'perjuangan' mereka 'suci', pendekatan mereka 'murni' & luahan perasaan mereka mewakili majoriti bakal guru @ mahasiswa yg ada, sedangkan berapa kerat sangatlah yg turun berdemo bagai orang hilang akal dibandingkan dengan yg waras - bertungkus lumus mencari ilmu, mentelaah demi kejayaan masa depan masing2?

    berapa ratus ribu mahasiswa yg ada di seluruh negara? berapa pulak yg suka turut berdemo ni? buatlah perbandingan & kita tahu siapa2 disebalik gelagat buruk mrk ini...

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.