Chegubard dalang pencetus pergaduhan HINDRAF VS penduduk kampung Jalan Kebun !

on Thursday, January 26, 2012 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 2 Comments



Penduduk Kampung Jalan Kebun hari ini membuat satu laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Shah Alam bagi menggesa pihak berkuasa untuk menghalang Hindraf daripada memasuki kampung tersebut.

Wakil penduduk, Shaari Basri, 53, ketika ditemui pemberita mempersoalkan kehadiran Hindraf di kampung Sabtu lalu.

Katanya, 100 peratus penduduk di kampung Jalan Kebun adalah berbangsa Melayu dan kehadiran Hindraf di kampung tersebut adalah mencurigakan.

"Hindraf adalah sebuah pertubuhan haram. Mengapa mereka mahu menganjurkan acara di kampung kami?


“Jangan salahkan penduduk kampung tentang provokasi yang berlaku. Mereka yang memulakannya," dakwa Shaari.

Turut bersama beliau di IPD Shah Alam adalah kira-kira 30 orang penduduk kampung.

Dalam kejadian pada 21 Januari lalu, ceramah Asal Bukan Umno (ABU) di Jalan Kebun telah diganggu oleh sekumpulan lelaki bersenjatakan kayu dan topi keledar.Terlebih dahulu, ketua polis Shah Alam ACP Zahedi Ayub menafikan penglibatan polis di dalam kekecohan yang berlaku.

Katanya, pihak polis langsung tidak dimaklumkan mengenai penganjuran ceramah tersebut dan hanya mengetahuinya selepas menerima laporan berlaku kekecohan,Beliau menasihatkan mana-mana individu ataupun organisasi yang ingin menganjurkan majlis seumpamanya supaya memberitahu pihak polis terlebih dahulu bagi mengelakkan kejadian sama berulang.

Sumber KL POS. COM








Komem GPB 


Persoalan yang wajib dijawab  Chegubard mengapa diadakan ceramah  ABU bersama HINDRAF di Kg Jalan Kebun yang 100 % penduduknya  adalah orang Melayu .

Chegubard juga adalah dalang yang cuba cetuskan pergaduhan antara Melayu dan India pada malam berkenaan . Pihak polis wajib menyiasat penglibatan beliau dalam insiden ini .


2 Responses

  1. alah tuduh saja konpirasi UMNO, bukan susah, kemudian salahkan polis, syok juga jadi POLITIKUS ni, asyik cari salah orang saja.

  2. Anonymous says:

    Si beruk melayu ni, kalau betul betul na sokong keling suruh aja bini dia tidor dengan keling senang aje

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.