Adakah MB Kedah bakal dipecat seperti Hassan Ali ?

on Thursday, January 26, 2012 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments

Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak sepatutnya menyertai BN jika beliau terus menyokong Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU), kata bekas pensyarah Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIA), Abdul Aziz Bari.

Katanya, jika Azizan terus menyokong AUKU, maka beliau sepatutnya menyertai BN, kerana BN pro-AUKU.

Pakar perlembagaan itu menegaskan demikian dalam satu akhbar di Shah Alam hari ini sebagai mengulas pendirian menteri besar Kedah itu yang menyokong tindakan Kolej Universiti Insaniah (Kuin) milik kerajaan negeri itu, menggantung pengajian lima pelajarnya mengikut AUKU kerana dituduh menyertai demonstrasi haram.

Abdul Aziz juga menggesa Pakatan untuk mengambil tindakan tegas terhadap Azizan kerana pendirian menteri besar Kedah yang jelas bertentang dengan pendirian parti.

"... mereka mesti mengambil tindakan tegas terhadapnya, kerana ia (memansuhkan AUKU) disebut dalam Buku Jingga mereka," kata bekas profesor undang-undang UIA itu.



Komen GPB

Semakin panas isu AUKU ..selepas geng mahasewel SMM menghentam MB Kedah , kini giliran Prof Pakatan iaitu Dr Aziz Bari.

Aziz Bari mahu Ostat Zizan keluar parti Pas dan sertai BN hanyakerana menyokong AUKU dan mengambil tindakannya terhadap pelajar KUIN.

Lebih menarik lagi beliau mahu Pakatan mengambil tindakan terhadap Azizan ! Amboi besar pengaruh Dr Aziz Bari ini hingga boleh arah diambil tindakannya terhadap MB Kedah.

Adakah MB Kedah bakal menerima nasib seperti Dr Hassan Ali yang dipecat terus dari parti berikutan kenyataanya bertentangan dengan dasar Pakatan ?

Kita tunggu dan lihat kenyataan Tok Jijan yang pasti melompat kerana keceluparan mulut Aziz Bari ini !



Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.