Belangsukawa Blogger Yang Gambi @ Abd Aziz Baharom

on Thursday, January 13, 2011 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 1 Comment



Kematian adalah sesuatu yang pasti. Inilah satu-satunya 'kebenaran' yang mustahil ditangguhkan biar sesaat . Begitu juga bagi seorang penulis, sehebat mana pun dia berpujangga & berjuang - kata-katanya mana mungkin mampu menunda kematiannya biar pun sesaat.

Hari ini takdir Ilahi telah mengambil seorang rakan blogger PB iaitu Yang Gambi @ Abd Aziz Baharom ,58 tahun yang berasal dari Pahang yang telah menemui penciptanya. PB mendapat berita ini pun setelah membaca blog Papa Gomo & blogger tersohor Media Permatang Pauh tengahari tadi .

PB hanya ungkapkan satu lafaz , innalilLah hi wainna ila hirajiun & Al Fatihah kepada Allahyarham . Semoga rohnya diberkati dan digolongkan dalam golongan orang-orang yang beriman.

Pemergian blogger Yang Gambi merupakan kehilangan besar kepada kami blogger mesra kerajaan . Mungkin UMNO & Penerangan UMNO Pahang tidak tahu sumbangannya di dunia maya ini tetapi bagi PB dan beberapa rakan2 blogger yang lain semua tahu kerjanya dan sentiasa bersama2 kami berjuang untuk agama , bangsa dan negara.




PB mula mengenali blog Yang Gambi ini pada awal 2009 setelah beliau mohon link kan blognya di blog PB . PB tidak pernah lagi jumpa Arwah Yang Gambi ini tetapi beliau sentiasa memberi komen & pandangan yang membina kepada rakan2 blogger yang lain termasuk blog PB . Mungkin Arwah yang sama umur dengan bapa PB ini , jadi sebagai orang lebih tua, beliau mahu memberi tunjuk ajar kepada orang lebih muda supaya terus berjuang .


Kalau penyanyi terkenal nasyid Arwah Asri Rabbani yang meninggalkan untuk masyarakat koleksi lagu-lagu dakwah, alunan zikir dan bacaan al quran yang akan terus dimanafaatkan zaman berzaman , sebaliknya Arwah Yang Gambi meninggalkan hasil tulisannya untuk pejuangan agama , bangsa & negara .




p/s : sebagai menghormati pemergian Arwah Yang Gambi , PB juga tidak akan menulis artikel hari ini . Salam Takziah .




One Response

  1. summbangan utk Allahyarham Yang Gambi, sila masukkan sumbangan ke akaun: 06010748670528 bank cimb nurain zubaidah ab aziz

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.