Ekspres Senandung Langkawi Gemas - Hadyai terbakar

on Sunday, January 2, 2011 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments



Semalam kira-kira 600 penumpang Ekspres Senandung Langkawi dari Gemas ke Hadyai terkandas apabila lokomotif yang membawa gerabak ekspress berkenaan terbakar berdekatan bulatan Segambut .

Penolong Pengarah Bahagian Operasi Bomba, Jabatan Bomba dan Penyelamat Kuala Lumpur Azizan Ismail berkata, bomba menerima panggilan mengenai kejadian itu kira-kira 9.35 malam sebelum menghantar empat jentera dari Balai Bomba dan Penyelamat Sentul dan Balai Bomba Pusat berserta 30 anggota ke tempat kejadian.

Beliau berkata sebaik tiba, kelihatan kepulan asap tebal di bahagian hadapan yang menempatkan enjin kereta api Senandung Langkawi yang berlepas dari Stesen Kuala Lumpur Sentral ke Hadyai kira-kira 9.15 malam.

Kebakaran melibatkan bahagian hadapan kepala kereta api itu yang sedang menarik 12 gerabak. Tiga gerabak akan pergi ke Hadyai dan sembilan lagi ke Padang Besar.

“Dalam masa setengah jam kita dapat padam kebakaran sepenuhnya,” katanya ketika ditemui pemberita di sini. Azizan berkata bagaimanapun tiada kemalangan jiwa dilaporkan dalam kereta api yang turut dinaiki 30 warga asing itu.



Syukur tiada kemalangan jiwa dilaporkan dan semua penumpang selamat . PB selalu mengunakan ekspres berkenaan jika ada urusan di Kuala Lumpur . Harap pihak KTMB dapat siasat punca kebakaran berkenaan agar tidak berlaku lagi di masa akan datang.


*** Semakin ramai rakyat kini memilih pengangkutan keretapi yang lebih selamat dari menaiki bas .


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.