ASTRO taja RM 220 juta Liga Malaysia

on Monday, January 3, 2011 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments



Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) malam tadi mendapat suntikan penajaan baru yang empat tahun yang lumayan dan besar bagi Liga Malaysia mulai musim ini yang berjumlah RM220 juta apabila melantik Astro Media sebagai rakan media sekali gus ejen pemasarannya. Sebelum ini ada desas desus penaja seperti Maxis yang dikatakan akan menjadi penaja utama tetapi rupanya ASTRO .

Penajaan itu meliputi hak penyiaran yang bernilai RM30 juta setiap tahun manakala RM100 juta lagi bakal dilaburkan syarikat TV satelit berbayar itu bagi kegiatan promosi bola sepak dan luar gelanggang tanpa menghalang kerjasama dengan rangkaian TV lain yang ditonton percuma.


PB melihat dengan penajaan Astro kepada Liga M , ia dapat mempromosi lagi liga bola sepak negara kita dan juga menaikkan lagi point league dalam ranking AFC . Nilai RM 220 juta merupakan sponsor cukup tinggi dan ia mengingatkan kita kembali kepada zaman DUNHILL menjadi penaja liga M .

Selepas ini , jersi setiap pasukan di Liga M akan tertera nama ASTRO . Mungkin nama seperti ini 'astro Liga Super', 'astro Liga Perdana', 'astro Piala FA' dan 'astro Piala Malaysia' .

PB juga harap kepada pihak RTM agar meneruskan juga siaran langsung Liga M bagi yang tiada saluran astro sendiri di rumah . Sukan bola sepak merupakan sukan No 1 Malaysia dan terapkan seruan " Rakyat Didahulukan " supaya seluruh rakyat dapat menikmati siaran bola sepak kita.





Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.