Pergi jalanlah DAP

on Wednesday, June 24, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 3 Comments



Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) mempersoalkan tindakan seorang pemimpin DAP yang mahu pertubuhan itu diharamkan atas alasan perjuangannya menakutkan orang bukan Melayu.

"Siapa DAP yang mahu Perkasa diharamkan, mereka ingat mereka siapa," kata presidennya Datuk Ibrahim Ali kepada Malaysiakini melalui satu mesej SMS semalam."Perkasa tidak pernah melanggar apa jua undang-undang, tidak seperti pertubuhan-pertubuhan lain."

Anggota bebas di Dewan Rakyat itu diminta mengulas kenyataan ADUN Kota Alam Shah, M Manoharan, seorang daripada lima pemimpin Hindraf yang dibebaskan daripada tahanan ISA baru-baru ini.

Dalam satu kenyataan semalam, wakil rakyat DAP itu berkata, kerajaan harus mengharamkan pertubuhan itu kerana ia menimbulkan kebimbangan di kalangan bukan Melayu.

Sehubungan itu, Manoharan bertanya sama ada Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Razak - yang mengadakan pertemuan dengan Perkasa, 12 Jun lalu - kini bersetuju bahawa Umno tidak lagi memperjuangkan hak-hak orang Melayu.

Ibrahim menambah, Perkasa mendukung perlembagaan negara terutama Perkara 153 mengenai hak-hak istimewa orang Melayu.

"Pergi jalanlah dengan DAP, mereka ini tidak sedar di mana langit dijunjung dan di mana bumi dipijak," kata ahli parlimen Pasir Mas.

Dalam pertemuan tersebut, Ibrahim memberitahu media bahawa perdana menteri memberi jaminan bahawa konsep 1 Malaysia akan tetap memperkasa setiap perkara sama ada tersurat atau tersirat dalam perlembagaan

Ibrahim juga dilaporkan berkata jaminan oleh perdana menteri bersesuaian dengan kepentingan kerajaan untuk menjaga kepentingan kaum bumiputera termasuk di Sabah dan Sarawak.

Konsep itu yang sedang dipromosi Najib juga, kata Ibrahim, tidak bersangkut-paut dengan gagasan Malaysian Malaysia yang diperjuangkan oleh DAP selama ini.

Komen PB

PB menyokong PERKASA ini sejak ianya ditubuhkan dan matlamat perjuangannya cukup jelas iaitu membela dan mempertahankan hak keistimewaan orang Melayu dan bumiputra serta agama Islam .Jangan salahkan PERKASA, kerana PERKASA adalah payung kepada pelbagai NGO Melayu bagi memperjuangkan hak serta kepentingan Melayu dan pribumi di negara ini termasuk kaum di Sabah dan Sarawak dan mempertahan apa yang ada dalam Perlembangaan terutama Perkara 152 dan 153.

PERKASA bermatlamat memperkasakan Islam, Melayu, Raja-Raja, hak istimewa orang Melayu dan perpaduan kaum. Cogankata PERKASA antaranya adalah

�perpaduan pribumi tunggak perpaduan negara
�. yang bergerak secara berhemah, bijaksana dan berdisplin.


Jadi apa salahnya PERKASA?Memang kita tahu golongan pembangkang ini memang tidak senang dengan Perkasa yang diterajui oleh Datuk Ibrahim Ali yang jugsa seorang Ahli Parlimen yang lantang di Dewan Rakyat . Insyallah PB akan menantikan Perkasa ke utara dan akan menyertai ahli Perkasa.Hidup Melayu !!


3 Responses

  1. GO PERKASA

    HIDUP DATUK IA

    TO MANO ~ DI MANA BUMI DIPIJAK, DI SITU LANGIT DIJUNJUNG, DI MANA BUMI MALAYSIA DIPIJAK DI SITU UNDANG2 NYA HARUS ANDA SANJUNG!!! KALAU X NAK ... BALIK KO NYER KAMPUNG HALAMAN ~

  2. Anonymous says:

    Orang England kata pada DAP
    #Bu---er off ".
    arjuna waspada.
    chnagkat lobak.

  3. the hobbit frodo

    kita masuk Perkasa la ..saya menunggu kehadiran Perkasa di utara .isnyallah sy akan masuk

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.