Manik Urai : BN umum calon Ahad ini

on Friday, June 26, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments


BN UMUM CALON AHAD


Pada ketika PAS Kuala Krai terpaksa bermesyuarat semula pilih calonnya hari ini, UMNO pula dijangka akan mengumumkan nama calonnya Ahad ini.

Menurut laporan, mesyuarat ahli jawatankuasa PAS kawasan Kuala Krai bersetuju memilih bendahari kawasan itu, Fauzi Abdullah untuk dicadangkan kepada pucuk pimpinan untuk bertanding dalam pilihanraya kecil DUN Manek Urai bulan depan.

Bagaimanapun, kerana ada di kalangan ahli jawatan terbabit 'menukar fikiran' dan mahu calon lain dipertimbangkan untuk bertanding di situ.

Menurut seorang ahli jawatan PAS kawasan itu, Zulkifli Yaacob, dalam mesyuarat dua hari lalu, dua nama - Fauzi dan beliau sendiri - telah dicadangkan untuk menjadi calon PAS di Manek Urai.

Di pihak Barisan Nasional (BN), khususnya UMNO, Presiden Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak menegaskan BN dijangka umum calon Ahad ini.

Perkara itu dinyatakan oleh Najib yang juga Pengerusi BN itu selepas mempengerusi mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) Umno di ibunegara malam semalam.

Beliau yang juga perdana menteri berkata, pengumuman tersebut akan dibuat di Manek Urai.

Menurut laporan Malaysiakini, Ketua Pemuda Umno Kuala Krai, Tuan Aziz Tuan Mat dianggap calon yang paling sesuai mewakili BN dalam pilihanraya kecil DUN Manek Urai, bulan depan.

Beliau boleh diterima oleh majoriti pengundi dan penyokong Umno daripada kem yang bertentangan antara kumpulan ketua bahagian kini Datuk Ramzi Abdul Rahman dan tokoh yang digantikannya Datuk Wan Zaid Abdullah.

Malaysiakini diberitahu semalam, Tuan Aziz antara tiga nama yang dicadangkan oleh Umno bahagian.

Dua lagi nama ialah Naib ketua Umno bahagian Che Jalal Muda dan bekas ADUN Mengkebang, Azizuddin Hassan.

Malam semalam MT turut mendengar taklimat mengenai persiapan menghadapi pilihanraya kecil DUN Manek Urai serta mengenai dasar Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam bahasa Inggeris (PPSMI).

Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kelantan, Datuk Mustapa Mohamed menyampaikan taklimat t mengenai pilihanraya kecil Manek Urai itu.

Kata Najib, maklum balasnya juga diperolehi daripada sayap-sayap - Pemuda, Wanita dan Puteri Umno - berhubung persediaan bagi pilihanraya kecil tersebut.

Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) telah menetapkan penamaan calon bagi pilihanraya DUN Manek Urai pada 6 Julai dan pengundian pada 14 Julai depan.


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.