Kerajaan perpaduan wayang PAS sahaja

on Tuesday, June 23, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 6 Comments



“Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat menolak idea penubuhan kerajaan perpaduan dengan UMNO/Barisan Nasional yang merupakan suatu fitnah dan tohmahan jahat serta tindakan terdesak UMNO untuk menggugat kekuatan Pakatan Rakyat yang semakin mendapat dukungan rakyat,” kata kenyataan itu.Serentak dengan itu, pembangkang mengulangi pendirian mereka untuk mengukuhkan pakatan sedia ada bagi membentuk kerajaan Persekutuan yang akan datang.

Sudah tamat drama Kerajaan Perpaduan mainan PAS .

1- Inilah pemimpin Flip Flop dalam PAS. Sekejap cakap hendak kerajaan perpaduan tetapi akhirnya tuduh UMNO pulak . Saya hairan dengan kenyataan di atas di mana Pakatan menuduh UMNO/BN melakukan fitnah dan tohmahan kononnya mengada-adakan isu penubuhan kerajaan perpaduan bersama parti Pakatan ! Memang berbelit betul kenyataan Anwar dalam sidang media itu dan stailnya memang suka salahkan BN walhal idea kerajaan perpaduan datang dari Hadi Awang .klik di sini UG

2-Saya tidak menafikan memang UMNO/BN telah menyambut baik kerjasama di antara PAS dan UMNO ini di negara ini tetapi kita mesti tahu bahawa isu yang panas diperkatakan sekarang ini bertitik tolak kepada idea Hadi Awang bukannya UMNO/BN.Saya rasa Hadi Awang yang sebenarnya patut tarik balik kenyataan beliau itu dari menyalahkan UMNO /BN kerana idea dari beliau sendiri .Jangan jadi seperti seorang munafik ,di depan sidang media cakap bohong . Orang ramai bukan bodoh kerana sudah lihat hadi sendiri yang melontarkan idea kerajaan perpaduan ini di muktamar PAS .Nak Politik-politik la sampai malam pun ,tetapi Cakap jangan berbohong dan berulang kali sehingga menjadi munafik. Kalau si Anwar itu cakap memang la aku tak terkejut sangat kerana perangai dia memang seperti itu ,tetapi ini pemimpin yang berjubah dan berserban .

3. PB ingin ulas sikit sidang media itu ,dan kita lihat ramai orang PKR dan DAP berada di sidang media itu. Yang bercakap biasalah didominasi Anwar dan Kit Siang dan PAS hanya terkedu sahaja ikut . Gambar di atas pun boleh huraikan 1001 macam persoalan .Senyuman pemimpin DAP jelas terpancar di wajah LGE,LKS dan Ngeh kerana rancangan mereka berjaya untuk tidak mahu lihat Melayu bersatu dan kuat.

4. UMNO /BN , teruskan maju ke depan . Tidak payah toleh belakang lihat bulan lagi kerana Roket sudah berjaya sampai di Bulan .


"Istilah kerajaan perpaduan datang daripada mereka (PAS) sendiri.Kita masih tetap dengan pendirian kita, sesuatu yang baik untuk negara mestilah diusahakan bersama walaupun mereka datang daripada parti pembangkang"
DS Najib Tun Razak



Link

Kerajaan perpaduan: Tidak timbul soal BN lemah, kata Najib
Tolak sebab fitnah dan mainan UMNO- PR


6 Responses

  1. Salam bro PG, takper ... bak kata org xder jodoh!!! "Anjing yang kuat menyalak, x sesuai untuk dibawa berburu" ~ pepatah jepown!!! xoxoxoxo, kita anggap jer meka ni jenis natang lidah bercabang!!!

    ((p/s: actually, kecewa skit))

    Satu Bangsa Kasihi Semua

  2. Anonymous says:

    kita bukan keblur sangat nak bergabung nie....tak jadi pun tak kesahla yang penting kerajaan teruskan usaha membela rakyat...mereka nie berangan nak jadi kerajaan kunun dapat sokongan padu rakyat chet....selangor pun negeri yang sedang begolak dengan keluhan kter tgk jer la gelagat mereka nie....

  3. assalamualaikum,

    apa2 pun terima lah dengan dada terbuka, lepas ni apa kata UMNO yg cadangkan untuk PR bersatu dlm kerajaan perpaduan....
    kita tgk riaksi pengguna barangan cap umno...

  4. abgmat

    tak mungkin sudah UMNO nak cadangkan pulak isu ini lepas ini . ,PAS sendiri cadangkan tetapi akhirnya mereka dan Anwar tuduh UMNO pulak fitnah dan buat tohmahan.

    reaksi orang UMNO,pemimpin2 UMNO sebelum ini adalah sama seperti Najib sedia bekerjasama tetapi bukan seperti PAS ..ada seorang tu yang nak jadi diktator dan semua orang kena dengan cakap dia ..haha yang erdogana pulak kuat menentang sehingga kalah dalam perebutan jawatan ..hehe

    bagi aku PAS sekarang ini bukan lagi parti survival untuk orang Melayu selepas kita melihat sndiri tindak tanduk mereka selepas berakhirnya lakonan drama hadi awang mengenai kerajaan perpaduan.

    demi mendapatkan sokongan PKR dan DAP di Manek Urai, Pas akhirnya memilih membelakangkan masa depan orang Melayu dan Islam di negara ini dengan menolak idea kerajaan perpaduan.

    Walaupun ianya bukan ibarat meludah ke langit, tetapi ianya membuka pekung di dada pemimpin PAS dan membuktikan bahawa parti itu bukanlah berjuang untuk orang Islam dan Melayu di negara ini.

  5. Ulama dipengaruhi oleh Anuar alJuburi. skrg dah pandai menipu.

  6. Anonymous says:

    siapa tidak kenal dubor anuar ibrahim@awang hadi hitam tu..banggang

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.