Mac 2009 - Sah Najib PM Malaysia ke 6

on Wednesday, October 8, 2008 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments

PERDANA MENTERI MALAYSIA KE 5 (2003-2009 )




PRESIDEN UMNO


Jawapan kepada tandatanya mengenai pengumuman yang bakal dibuat oleh Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi samaada nak pertahankan atau tidak jawatan Presiden UMNO sudah jelas tergambar semasa para wartawan melangkah masuk ke bilik mesyuarat di tingkat 39 PWTC pada jam 5.15 petang Selasa.

Para pemimpin parti komponen Barisan Nasional yang hadir kelihatan relaks selepas mesyuarat yang bermula pada jam 3.30 petang itu.Datuk Sri Najib Tun Razak pula tersenyum riang semasa berbual dengan mereka.

Perdana Menteri yang masuk semula ke bilik itu selepas keluar sebentar menceriakan lagi mood di situ dengan sikit aksi jenaka beliau sebelum memulakan sidang akhbar yang ditunggu-tunggu oleh semua orang.

Seperti yang dilaporkan oleh Agendadaily sebelum ini Abdullah mengumumkan tidak akan mempertahankan jawatan Presiden UMNO pada pemilihan parti itu Mac depan.

Katanya beliau mengambil keputusan itu kerana mahu UMNO dan BN terus bersatu dan kukuh.





Abdullah memberitahu beliau akan menyerahkan jawatan Perdana Menteri kepada Najib sejurus beliau terpilih secara rasmi sebagai Presiden UMNO kelak.

Menjawab soalan para wartawan kemudian Perdana Menteri menegaskan keputusannya tak mempertahankan jawatan itu adalah muktamad.

Kepada soalan lain Abdullah berkata kesemua para pemimpin BN menerima baik Najib sebagai pengganti beliau.- 8/10/2008




-PAK LAH CUCU SEORANG ULAMAK ABDULLAH FAHIM YANG AKHIRNYA BERALAH DENGAN KEHENDAK MAJLIS TERTINGGI UMNO DAN BUKANNYA AHLI UMNO PERINGKAT AKAR UMBI.




-INILAH PEMIMPIN KERDIL YANG AMAT DIHORMATI LAWAN DAN KAWAN TETAPI BERUNDUR KERANA PROVOKASI MELAMPAU DI KALANGAN KAWAN NYA SENDIRI.PAK LAH BUKAN ORANGNYA YANG SUKA BERLAWAN DENGAN KAWAN MAHUPUN LAWAN.INILAH PEMIMPIN BERJIWA ISLAM LUHUR.

-APA KATA PAK LAH DI DALAM BERITA PERDANA JAM 8 (8/10/08)
" SAYA TIDAK SUKA MELIHAT UMNO DAN RAKYAT BERPECAH."APAKAH MAKSUD AYAT INI?APAKAH PAK LAH PUNCA SEGALA KEKALUTAN DALAM UMNO DAN DALAM MASYARAKAT MELAYU.BERUNDUR ADALAH TANDA REDHO UNTUK TIDAK MELIHAT PERPECAHAN UMMAH.UCAPAN SEKALUNG PENGHARGAAN KEPADA PAK LAH YANG TIDAK TAMAKAN KUASA TIDAK SEPERTI TUN M YANG PERTAHANKAN KUASA SEHINGGA 22 TAHUN MEMERINTAH WALAUPUN AHLI UMNO DAN RAKYAT TIDAK MENYUKAI BELIAU SEJAK TAHUN 1999.TUN M ADALAH PUNCA
SEGALANYA YANG MEMBUATKAN ORANG MEMBENCI PAK LAH KERANA PAK LAH TIDAK TERUSKAN PROJEK JAMBATAN BENGKOK .

-IKUTI KATA2 TUN MAHATHIR YANG MASIH LAGI MAHU PAK LETAK JAWATAN SEKARANG DARI MENUNGGU BULAN MAC 2009-dendam Tun jelas masih lagi ada walaupun Pak lah sudah mahu tidak mahu bertanding Presiden UMNO .


"Saya amat bergembira untuk Umno, bukan untuk diri saya tapi Umno, untuk perjuangan Umno supaya ia dapat membina kekuatan kembali"
"Namun, saya fikir adalah lebih baik untuk beliau melepaskan jawatan sekarang daripada menunggu sehingga Mac depan kerana beliau akan menjadi sebagai penghalang kerana Najib tidak diberi kuasa penuh untuk memulihkan parti,"




-PEJUANG BANGSA MENYANJUNG TINGGI PENGORBANAN BESAR INI DAN TAHNIAH KEPADA DS NAJIB BAKAL PM KE 6 MALAYSIA.


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.