POLITIK WANG MENGUASAI PEMUDA UMNO

on Wednesday, October 15, 2008 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 5 Comments


Kita tentu masih ingat wayang kulit yang dimainkan oleh mantan Perdana Menteri Tun Mahathir dan juga wayang kulit yang dimainkan oleh Mukhriz sendiri sebelum bermulanya pencalonan. “Anak saya tak mungkin menang dan Khairy Jamaluddin adalah pemimpin yang bijak dan beliau pasti menang perebutan jawatan Ketua Pemuda UMNO ini.” kata Tun.

“Saya tidak mungkin mendapat pencalonan yang cukup, perwakilan telah disekat ” kata Mukhriz, inilah permainan reverse saikologi oleh kedua anak beranak ini. Tun terus bermain dengan kata-kata dengan sindiran sinis untuk membantu kemenangan anak beliau. Nampaknya beliau terlalu serious membantu kempen pemilihan pemuda ini dan mencampuri kempen-kempen pemilihan ini.

Suasana pemilihan pemuda kali ini berjalan dengan kotor sekali apabila lempahan wang dapat kita saksikan sendiri dicurahkan kepada perwakilan, cara pengagihan yang tidak lagi selindungi. Wang diberikan secara terang-terangan. Perwakilan diberikan wang dipintu masuk dewan dan ini berlaku dibeberapa tempat seperti di Beufort, Tumpat, Sungai Siput dan dibeberapa tempat lagi. Mereka telah menguhulurkan paket duit raya yang bernilai RM250 kepada setiap perwakilan. Jerung-jerung besar sanggup mengeluarkan berjuta ringgit hanya bagi memastikan Naib Ketua Pemuda UMNO tidak akan dapat pencalonan yang cukup. Bukti-bukti telahpun dikumpulkan dan pasti perkara ini akan terdeah juga.

Dendam ketua bahagian juga ada memainkan peranan kerana tidak puas hati dengan Perdana Menteri menjadikan Khairy Jamaluddin sebagai kambing hitam untuk disembelih. Antara bahagian yang mencampuri keputusan pencalonan Ketua Bahagian ialah Besut dan Kimanis dan beberpa tempat lagi. Namun ini bukanlah halangan kepada Khairy Jamaluddin untuk melayakan diri bagi merebut kerusi Ketua Pemuda UMNO.

Banyak perkara yang dirancang telah disabotaj dengan lempahan wang. Khairy perlu meyusun kembali strategi yang telah beliau susun ketika persidangan berehat sektika ini. Jentera Khairy perlu melakukan sesuatu untuk memperbaiki “damage” yang telah berlaku pada minggu ini. Insyaalah keputusan pada minggu hadapan akan berubah. Benarlah kata orang-orang tua, politik tidak akan lari dari mainan wang, politik wang dalam UMNO tidak akan dapat dibasmi kerana kegilaan ahli mereka untuk mendapatkan jawatan.


www.kpmu.net

link this post

lagi artikel politik wang kem Muhkriz ,klik disini

Apakah muhkriz main duit-Malaysiakini

umno NS buta politik

p/s Ketua Pemuda PAS pun sudah pelawa KJ ke dalam PAS kerana mereka melihat sendiri menantu Pak Lah ini mempunyai ketokohan,agresif ,petah berpidato dan sanggup melupakan apa yang Kj kata kpd mereka. Org luar pun boleh menilai kehebatan KJ tetapi UMNO hanya dok percaya ckp Tun dan anak dia sahaja dan membenci KJ.


5 Responses

  1. Syahir says:

    Salam bro.

    Apakah KJ tidak main duit saudara Pejuang Bangsa?

    Jika benar Mukhriz main duit, ada saluran utk report kepada BPR dan Majlis Disiplin UMNO.

  2. saluran tu wayang jela ..semua patung ja.dlm umno semua kena ada duit..utk power!!


    rasa duit muhkriz lg besar lg...hahaha

    Mukriz Vs KJ

    Gol Bangsawan UMno Vs Anak Muda bijak pandai yg bercita2 tinggi..

  3. kedahan says:

    Eh, yang aku tau Khairi yang main duit. Blog lain manyatakan Khairi. Blog ini saja yang kata Khairi. Yang aku pasti, patutlah di Kelantan UMNO tak dapat ambik balik Kelantan dari PAS. UMNO Kelantan saja nak Khairi. Mukhriz tak pakai duit... aku tau sbb dia anak pemimpin bagus, bukan macam Khairi yang jadi jutawan dengan tidak perlu bekerja hanya sebab bapak mertua Perdana Menteri saja.

  4. dalam politik ini biasa la tetapi memang mengejutkan la keputusan pencalonan memihak kpd muhkriz

    kedahan ,you jgn anggap muhkriz itu budak baik ,ikhlas dan anak bangsawan UMNO ..politik ni mereka sanggup lakukan apa saja.

    banyak dah laporan dr blogger2 UMNO mengatakan muhkriz main duit .. hairan juga hebat juga muhkriz ni smpi cepat dpt 40 pencalonan kalah menteri2 lg. BERANI BERUBAH KE BERANI MAIN KOTOR ???

    setahu aku muhkriz ni golongan elit je dia campur dan NGO2 ,francais2 ,antarabangsa ...ala2 korporat jg la . begitu hebat juga smpi akar umbi boleh undi dia..mesti ada tidak kena dlm pencalonan ini .


    Muhkriz VS KJ

    anak bangsawan VS Anak muda cerdik pandai bercita2 tingi

  5. Anonymous says:

    " BERANI BERUBAH "

    Ulasan:

    Penganjur yang menganjurkan perubahan perlu dinilai dari segi keikhlasan.
    Ikhlas bermakna tidak ada kesangsian yang ianya bukan untuk kepentingan peribadi. Setakat ini apa yang nampak ialah kesangsian tersebut telah dibuktikan sebagai benar.

    Oleh itu dalam konteks menganjurkan sesuatu anjakan jelas di sini betapa pupusnya nilai ketulusan dalam melontarkan sesuatu cadangan. Senario yang sarat dengan agenda tersirat dan bukan ikhlas ‘mengambil berat’ bakal menjadikan bahtera lebih berkarat.

    tahniah blog ini menyokong KJ

    Support KJ!!!

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.