Harga minyak turun lagi...!!!

on Tuesday, October 14, 2008 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments

TURUN LAGI... Kerajaan umum penurunan harga petrol 15 sen dan diesel 50 sen berkuatkuasa tengah malam Selasa. Pengumuman dibuat oleh Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi hari Selasa. Dengan penurunan ini kerajaan telah turunkan 40 sen harga petrol sejak ia dinaikkan sebanyak 78 sen, Jun lalu. Harga terbaru petrol dengan penurunan ini ialah RM2.30 - 14/10/2008

p/s hanya kerajaan BN boleh kerajaan yg menurunkan harga minyak ,tak payah tunggu Anwar pun . Keputusan ini pasti melegakan seluruh rakyat Malaysia tetapi KPDNHEP juga perlu pastikan harga barang juga turun @ tidak dinaikkan lagi .Jelas bila harga minyak turun pun tetapi harga2 barang malah bahan2 pembinaan juga tidak turun lagi. Cuma harga material seperti minyak bitumen ,diesel untuk kegunaan industri sahaja turun keran mengikut harga pasaran .

Berita awal minggu ini juga manarik dengan anak bapak iaitu Muhkriz Tun Mahathir sudah melepasi ujian pencalonan bagi merebut antara jawatan paling berpengaruh dan setaraf Naib Presiden iaitu KETUA PEMUDA UMNO .

Signifikannya ialah sudah pasti Muhkriz akan dilabelkan calon favourite untuk jawatan ini meninggalkan KJ dan Khir Toyo dan ia suatu tugas yang berat harus dipikul .Aura Muhkriz cukup berpegaruh dikalangan akar umbi yang mahukan perubahan di dalam Pemuda dan diakui sendiri Rais Yatim .

Pencalonan dari Bahagian Permatang Pauh untuk Muhkriz juga akan mengejutkan kerana dijangka Permatang Pauh akan mencalonkan KJ .Walau bagaimanapun terlalu awal untuk kita meramalkan kerana segala kemungkinan boleh berlaku dalam permainan dan masih banyak lagi bahagian belum lagi bermesyuarat.



Saya underdog tapi yakin - KJ

MASIH YAKIN ...Khairy Jamaluddin yang kini berada di kedudukan kedua pencalonan Ketua Pemuda UMNO sifatkan dirinya calon 'underdog'. Namun katanya kepada Agendadaily, beliau yakin akan memperolehi kuota yang cukup untuk bertanding. "Perjuangan akan diteruskan dan pertandingan ini adalah sihat di dalam UMNO," katanya.- 14/10/2008


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.