SOAL POKOK ADALAH SUMPAH SAIFUL DAN SUMPAH ANWAR BUKAN SIAPA YANG ATUR !

on Monday, August 25, 2008 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 2 Comments



August 25, 2008 by Pendeta
Imam Masjid Wilayah Persekutuan, Ramlang Porigi memohon maaf kepada seluruh rakyat Malaysia kerana kehadirannya secara tidak sengaja dalam majlis sumpah Saiful Bukhari Azlan 15 Ogos lepas menimbulkan banyak fitnah. Katanya, beliau langsung tidak terbabit dengan pengaturan sumpah tersebut, sebaliknya diajak menghadiri suatu majlis yang telah diaturkan pihak tertentu secara tidak dirancang.

Beliau yang dijemput memberikan penerangan sempena Solat Hajat Perdana bersama Menteri Besar Kelantan, Dato’ Nik Aziz Nik Mat di Masjid Bandar Perda malam tadi mendedahkan, kehadiran beliau disitu secara kebetulan menikahkan orang bukanya mengatur program jahat tersebut.

Persoalan kepada Imam Ramlang Porigi :

1. Bersumpah kepada Allah SWT adakah ianya merupa kesalahan dan jahat? Apakah tujuan Imam ini berceramah di Permatang Pauh jika tidak berniat jahat untuk memburukkan Saiful Bukhari dan sumpahnya ini lagi jahat gunakan masjid untuk menghasut. Sila berikan hujah dimana salahnya bersumpah dengan nama Allah.

2. Tanpa Imam ini pun sumpah itu sudah sah apabila Saiful menyebut “Wallah hi, wabilla hi, watallahi “, dengan kehadiran Imam ini atau tanpa imam ini atau hadir dengan paksa, sumpah ini tetap sah.

3. Mereka cuba kelirukan rakyat, Imam ini hanya menafikan bahawa dia tidak terlibat dalam pengaturan sumpah ini, sememangnya tidak siapa yang peduli atau persoalkan sama ada dia megaturkan atau tidak, persoalan pokok disini adalah Saiful sudah bersumpah dan bukan siapa yang mengaturkan. Inilah yang diputar belitkan oleh PKR untuk :

a ) Cuba mempertahankan Anwar dari bersumpah kerana Anwar sebenarnya takut untuk bersumpah.

b ) Sengaja mengadakan ceramah Imam ini dengan isu yang diputar belitkan, imam ini tidak mengatur… siapa peduli dia tak megatur, sekali lagi ingin dinyatakan bahawa soal pokok disini diputar belitkan atas niat politik.

c ) PKR cuba mempolitik agama dan sanggup menghina sumpah Wallah hi, wabilla hi, watallahi kerana mahu memenangkan Anwar.

4. Anwar berjaya membutakan ulama politik dan berjaya memperbodohkan ulama dengan wang ringgit yang telah diberikan oleh Anwar sebanayak RM 300 juta ketika pilihanraya yang lalu.

5. Entah berapa juta pula imam ini dapat dari Anwar kerana tiba -tiba sanggup menghinakan agamanya, menghina sumpah “Wallah hi, wabilla hi, watallahi”.

6. Yang akhir dan paling penting, RAKYAT TIDAK PEDULI SIAPA YANG MENGATURKAN UPACARA SUMPAH ITU, YANG PENTING SUMPAH ITU DI BUAT CARA YANG BETUL, YANG RAKYAT NAK TAHU SEKARANG BUKAN PENAFIAN IMAM ITU. ITU TIDAK PENTING SEBAB BUKAN DIA YANG PATUT MENAFIKAN SUMPAH DAN BUKAN DIA YANG BERSUMPAH. CERITA POKOKNYA SEKARANG ADALAH ANTARA SAIFUL, ANWAR DAN ALLAH SWT.

KITA PEDULIKAN PASAL IMAM DAN ULAMA POLITIK YANG SUDAH GELAP MATA DENGAN WANG POLITIK. YANG DINANTIKAN OLEH RAKYAT PERMATANG PAUH ADALAH ANWAR BERSUMPAH DAN BUKAN IMAM MENAFIKAN MENGATURKAN SUMPAH BERKENAAN .. TAK KIRALAH SIAPA YANG MENGATURKAN, YANG PENTING LAFAZ TELAH DI JALANKAN.

Wartawan KPMU


2 Responses

  1. Anonymous says:

    antara golongan orang munafik adalah golongan yang suka bersumpah..

  2. bersumpah krn benar x salah..berani kerana benar..dari zaman nabi lg sumpah laknat wujud utk membela org yg teraniayai dan x bersalah klo tol Anwar x bersalah nape dia x brani nk bersumpah??..bkn ke berani krn benar??..klo tol saiful dan eskay golongn munafik xkn Allah x laknat mereka di dunia nih tp sehingga skunk mereka masih lg sihat walafiat..bukankah tuh menunjukkan mereka x berbohong ketika bersumpah??

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.