AL KISAH... PKR (PAKATAN KORUPSI & RASUAH aka PARTI KUAT RASUAH)

on Friday, August 22, 2008 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments


Bila penentang rasuah menerima rasuah... Buruk betul rupanya....

Bapa borek anak rintik... Pemimpin gila kuasa dan kuat nafsu...
Anak buah pun sama...

Wan Azizah sanggup meletakkan jawatannya sebagai Ahli Parlimen Permatang Pauh demi suaminya, DSAI yang gila kuasa. Sehingga kerajaan terpaksa membazir masa dan duit untuk melaksanakan Pilihanraya Kecil semula.

Manakala anak buahnya pula Selepas kejadian penyokong PKR memukul jurugambar, kemudian meraba petugas BN dan sekarang EXCO PKR (Negeri Perak) kini ditahan atas tuduhan rasuah wang dan seks.


Al kisah... bagi mempertahan tindakan yang EXCO Perak yang korup, seluruh kepimpinan PKR dan DAP khasnya dinegeri Perak menuduh ianya merupakan konspirasi kerajaan BN untuk melemahkan kerajaan Pakatan DAP, PAS dan PKR.Mengikut sumber BPR ,mereka cekup Exco ini ketika sedang menerima rasuah dan yang seks itu tidak tahu la mereka dapat merasai mungkin malam kot.

Terkini, BPR pula dituduh menjadi agen BN. Dengan pantas, Ketua Pengarah BPR Datuk Seri Ahmad Said Hamdan menafikan penahan dua Exco kerajaan negeri Perak oleh Badan Pencegah Rasuah (BPR) tidak mempunyai kaitan dengan politik.

Itu biasalah tuduhan mereka yang pendek akal. Bagi pihak yang rasional tentunya tindakan BPR ini adalah sebahagian tugas profesional... bertindak atas maklumat orang ramai demi menjalankan sistem keadilan di negara ini.

Katanya beliau kecewa dengan dakwaan sesetengah pihak yang menuduh agensi itu sengaja menahan kedua-dua Exco tatkala demam pilihan raya kecil Permatang Pauh berlangsung.

"Saya kecewa apabila BPR dituduh konspirasi, sekongkol dengan parti pemerintah, itu tak benar. Ini kes jenayah, kita dah tangkap ramai, bekas ketua pengarah Imigresen, pegawai kanan polis pun, kita terpaksa.

"Takkan kerana dekat pilihan raya (kecil)... kita simpan dulu (kes), duit dah bagi". "Bukti sudah ada jadi kita tahanlah mereka," Ahmad Said berkata BPR telah menjalankan siasatan terhadap kedua-dua Exco berkenaan lebih dua hingga tiga bulan lepas dan hanya secara kebetulan tangkapan d
ilakukan menjelang pilihan raya kecil Permatang Pauh.

BPR menahan dua anggota Exco Perak bersama empat orang lagi kerana disyaki terlibat dalam sogokan wang lebih RM100,000 dan seks.

Mereka disiasat mengikut Seksyen 11(a) Akta Pencegahan Rasuah 1997 bagi membantu siasatan berhubung kes rasuah membabitkan satu projek perumahan di Seri Iskandar bernilai RM180 juta.

-- BERNAMA


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.