Exco Kerajaan Pakatan Rakyat Perak ditahan BPR kes rasuah !!!

on Wednesday, August 20, 2008 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments


20/08/2008 12:16pm
KUALA LUMPUR 20 Ogos – Dua Exco Kerajaan Perak merupakan antara enam orang yang ditahan Badan Pencegah Rasuah (BPR) kerana disyaki terlibat dalam perbuatan rasuah berkaitan satu projek perumahan di Seri Iskandar, Perak.

Lima suspek berusia 45 hingga 57 tahun ditahan pukul 6 petang semalam hasil maklumat orang ramai manakala seorang lagi anggota Exco itu ditahan pukul 10.30 pagi ini.

Tiga daripada suspek termasuk anggota Exco itu ditahan sejurus mereka menerima suapan berjumlah lebih RM105,000 sebagai balasan untuk mempercepatkan proses permohonan projek perumahan bernilai RM180 juta.

BPR dalam kenyataannya di sini hari ini berkata, mereka juga disyaki terlibat dengan rasuah seks. - Utusan


Badan Pencecah Rasuah pagi Rabu telah memanggil dua Ahli Exco Kerajaan Negeri Perak dari Parti Keadilan Rakyat dipercayai untuk bagi keterangan berhubung kes rasuah.Mereka ialah Jamaluddin Mohd Radzi,Exco Pembangunan Usahawan, Koperasi, Pertanian dan Perdagangan dan Kapt (B) Osman Mohd Jailu,Exco Pelancongan, Pembangunan Insan dan NGO. Jamaluddin ialah ADUN Behrang manakala Osman ADUN Changkat Jering.Kes ini dikatakan ada kaitan dengan dakwaan rasuah melibatkan sebuah projek perumahan.Ini berikutan satu aduan diterima BPR.Semuanya lima orang ditahan.Tiga antaranya ditahan sejurus selepas mereka dikatakan terima rasuah RM 100,000 untuk bantu percepatkan proses dalam permohonan projek berkenaan.- 20/8/2008


** anwar cakap akan merdeka kan dari rasuah bila jadi PM tetapi sebelum jadi lagi Allah dah tunjuk orang kuat PKR sendiri yang rasuah .

KITA TOLAK PKR ,TOLAK PAKATAN RAKYAT !!!


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.