Merdeka !!!

on Sunday, August 31, 2008 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments




Selamat Menyambut Ulangtahun Kemerdekaan ke 51 Malaysia ..

merdeka bukan sahaja bebas dari cengkaman penjajah malah kita perlu pertahan negara ini dari dijajah semula .Orang Melayu terutamanya perlu mengenang jasa perjuangan pejuang2 terdahulu dari parti keramat orang melayu iaitu UMNO spt Dato Onn,Tunku Abd Rahman ,Tun Razak ,Tun Ghafar,Tan Chen Lok,Sambathan dan juga nasionalis seperti Zaaba dalam bidang penulisan . Mereka ini adalah pengasas negara dan jiwa mereka adalah seperti seorang negarawan yang hanya mementingkan negara melebihi kepentingan peribadi .



Tahun 2008 ini merupakan zaman yang paling getir untuk bangsa melayu , Hak2 orang melayu cuba diganggu ,agama islam sudah dicabar dan orang bukan melayu terutama golongan muda mereka cuba mempertikai hak mereka sebagai rakyat Malaysia tidak sama seperti bangsa melayu . Adakah merdeka yg ke 51 ini telah memerdekan bangsa melayu ?? atau hak dan kuasa kita akan tergadai semula setelah kita merdeka pada 1957



Terdapat juga usaha Pakatan Rakyat yang mahu menukar pentadbiran negara melalui jalan belakang dengan membeli MP dari Sabah dan Sarawak .Jika mereka ini merampas kuasa maka akan berlaku la ketidakstabilan politik dan huru-hara akan berlaku di dalam negara. Pada masa itu kenikmatan keamanan dan kemakmuran hasil kemerdekaan akan terhapus dan lenyap begitu sahaja.


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.