GADUH KOTARAYA KERANA DITIPU , ORANG MELAYU WAJAR BELI DI MARA DIGITAL

on Sunday, December 20, 2015 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 4 Comments


Lagi kes gaduh akibat kerana ditipu peniaga handphone kaum Cina  dan hari ini berlaku di Kota Raya . Selepas insiden Lowyat , nampaknya orang Melayu masih lagi tidak serik dan terus membeli daripada peniaga Cina . 
Apabila ditipu , baru rasa menyesal . Sepatutnya orang Melayu sekarang perlu boikot terus membeli di plaza2 seperti KotaRaya dan Lowyat ini dan pergi membeli kepada peniaga Bumiputra di Mara Digital Mall yang berpatutan .  


Sekumpulan lelaki bertindak menyerang peniaga di Plaza Kota Raya apabila mendakwa peniaga tersebut menipu pembeli.
Kekecohan bermula kira-kira jam 5 petang apabila kumpulan lelaki tersebut bertindak memukul enam peniaga menggunakan kerusi dan peralatan keras.
Kumpulan tersebut bersama tujuh mangsa yang dipercayai ditipu peniaga di sana datang untuk menuntut kembali wang daripada pemilik premis berkenaan bernilai hampir RM10, 000.
Menurut ketua kumpulan itu, Roslan Ismail atau lebih dikenali sebagai Lan XCassanova berkata pihaknya tidak mempunyai niat untuk menyerang peniaga sebaliknya datang untuk menuntut kembali wang setelah tujuh mangsa tesebut dikatakan ditipu.
Namun kejadian bertukar kecoh apabila, peniaga kawasan berkenaan memulakan provokasi dan keadaan menjadi tidak terkawal.
“Baju Pink (peniaga) yang mula cetuskan provokasi. Kita datang sini bukan untuk cetuskan provokasi perkauman, tetapi menegakkan kebenaran mengenai penipuan yang berleluasa berlaku di kompleks ini.
“Dari awal, baju pink cetus provokasi apabila memaki hamun secara biadap dan bertekak dengan orang ramai seolah-olah kita di pihak yang salah.
“Kita datang secara aman sebelum orang ramai datang bagi memberikan sokongan dan menunjukkan bukti betapa ramainya yang telah ditipu ketika berurusan dengan peniaga di Kompleks Kota Raya,” katanya ketika ditemui pemberita di lobi Plaza pada Ahad.
Sementara itu, menurut, Ketua Polis Dang Wangi Zainuddin Ahmad, pihaknya sedang melakukan siasatan berhubung insiden berkenaan.


4 Responses

  1. Anonymous says:

    Org melayu dah tau krna tipu tak serik serik lagi ke....melayu bukak la biji mata kamu luas luas...cukup cukup la kena tipu tuhhhh......

  2. Anonymous says:

    Orang melayu memang tak tahu serek, kena tipu hari hari pun masih nak menyembah dengan bangsa cina,bodoh tak boleh diajar namanya.

  3. Anonymous says:

    Peniaga HP cina patutnya dah di boikot selepas kejadian low yat...tapi kerana bodoh sanggup lagi beli HP kedai cina kenapa..BANGANG tu biarlah berpada wahai melayu.

  4. Anonymous says:

    Dah tau kena tipu kenapa datang semula ke lubuk najis?..masih banyak lagi lubuk yang bersih..lubuk busuk yang penuh dengan puaka lahanat tu jua yang dikunjungi..bukankah itu saja namanya nak mewujudkan sesuatu perkara? tepuk dada tanya diri sendiri perlu ke aku pergi ke situ?

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.