BUGHAH : PAS SEPATUTNYA MALU KERANA FITNAH MUFTI PERAK

on Tuesday, January 7, 2014 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 3 Comments


Bila agama dipolitikkan PAS , perpaduan umat Islam akan terus dipecahbelahkan.

Dalam isu bughah ini , pemimpin  Pas telah menjadi batu api & membangkitkan kemarahan dan keresahan dikalangan umat Islam dengan berhubung kenyataan Mufti Perak .

Malah laporan Polis oleh Pas di seluruh negara digerakkan dan lebih memalukan  pelbagai penghinaan dilemparkan kepada Mufti Perak .

Walhal dalam isu bughah ini bila ditanya pandangan Mufti Kelantan, ianya hanya contoh bukan menuduh oleh TS Harussani seperti yang Pas dakwa.







3 Responses

  1. Anonymous says:

    Itulah bezanya bila orang berilmu bersuara berbanding orang yg mengaku berilmu bersuara.

  2. Anonymous says:

    Kepunyaan Allahlah segala yang ada di langit dan di bumi dan jika kamu melahirkan apa yang ada di dalam hatimu atau kamu menyembunyikannya,nescaya Allah akan membuat perhitungan dengan kamu tentang perbuatanmu itu.maka Allah mengampuni siapa yang di kehendakinya; dan Allah maha kuasa atas segala sesuatu.

    Rasul telah beriman kepada Al-quran yang di turunkan kepadanya dari tuhannya, demikian pula orang-orang yang beriman. Semuanya beriman dari kegelapan (kekafiran). Kepada cahaya (iman) Dan orang2 yang kafir Mereka itu adalah penghuni neraka; mereka kekal di dalamnya.

    (Al baqarah : 256-257 )

  3. Anonymous says:

    "YA TUHAN KAMI,JANGANLAH ENGKAU BEBANKAN KEPADA KAMI BEBAN YANG BERAT SEBAGAIMANA ENGKAU BEBANKAN KEPADA ORANG2 YANG SEBELUM KAMI,YA TUHAN KAMI JANGANLAH ENGKAU PIKULKAN KEPADA KAMI APA YANG TIDAK SANGGUP KAMI MEMIKULNYA,BERI MAAFLAH KAMI,AMPUNILAH KAMI DAN RAHMATILAH KAMI, ENGKAU PENOLONG KAMI,MAKA TOLONGLAH KAMI TERHADAP KAUM YANG KAFIR.." (AL BAQARAH:284-286)

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.