VAT 69 nak sekolahkan macai PR agungkan Chin Penang pejuang negara !!

on Tuesday, September 17, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 1 Comment



 Persatuan Veteran VAT69 Komando menyelar tindakan sebahagian ahli politik pembangkang yang mengangkat kematian bekas pemimpin Parti Komunis Malaya (PKM), Chin Peng sebagai gugurnya seorang pejuang negara.

Ahli jawatankuasa persatuan itu, Halim Ishak berkata, biarpun PKM menentang penjajah seperti Jepun dan British, namun PKM mempunyai agenda tersendiri.

Katanya, perjuangan PKM bukan untuk kemerdekaan negara tetapi menjadikan Tanah Melayu sebagai negara komunis.

"Agenda mereka sudah jelas. Jika PKM ingin membantu Tanah Melayu mencapai kemerdekaan, mengapa pasukan Polis Hutan turut dibunuh?

"Adakah kumpulan ini perlu diangkat sebagai pejuang negara? Sudah tentu tidak kerana keperitan yang ditanggung oleh ahli keluarga yang kehilangan orang tersayang tidak dapat digambarkan," katanya kepada Sinar Harian, hari ini.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas tindakan segelintir pemimpin pembangkang yang mengangkat kematian Chin Peng sebagai pahlawan.

Mengulas perkara sama, Halim berkata, semua pihak seharusnya menjaga sensitiviti keluarga mangsa kepada kerakusan PKM sebelum mengeluarkan sebarang kenyataan, biarpun bersifat peribadi.

"Sebagai ahli politik, mereka sepatutnya tahu keperitan ditanggung oleh keluarga mangsa terutamanya pasukan  keselamatan yang menggadaikan nyawa demi kedaulatan negara.

"Saya berpandangan, golongan ini perlu mengikuti program anjuran Veteran VAT69 Komando supaya beliau boleh 'disekolahkan' semula berhubung sejarah perjuangan pasukan keselamatan," katanya.

Semalam, Chin Peng dilaporkan meninggal dunia di sebuah hospital di Bangkok pada kira-kira 6.20 pagi kerana sakit tua, sebulan sebelum tarikh ulang tahun ke-89 kelahirannya. Chin Peng dilahirkan pada 21 Oktober 1924.


One Response

  1. Unknown says:

    INI HALI SAMA CINABENG PUNYA PAPER KELUAT MUKA LEPAN PASAT ITU CHIN PENG HAMPUT PUNYA CILITA

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.